نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 19 فروردين 1399
ساعت 12:00

سونی The Last of Us Part 2 را از فروشگاه پلی‌استیشن حذف کرده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به آخرین اعلام تاخیر در عرضه The Last of Us 2 به تاریخی نامشخص، سونی این بازی را از فروشگاه پلی‌استیشن نیز حذف کرده است.

سونی چند روز پیش به دلیل مشکلات لجیستیکی و تدارکاتی که براثر بحران شیوع ویروس کرونا پیش آمده، تصمیم گرفت تا عرضه بازی شدیدا موردانتظار و در صف انتشار نزدیک خود یعنی The Last of Us Part 2 را برای مدت زمانی نامعلوم به تعویق بیاندازد. در حالی که سازنده این بازی یعنی استودیو ناتی داگ، گفته که این تاخیر به شکل کامل در ارتباط با مشکلات تدارکاتی و توزیع نسخه‌های فیزیکی بازی است، اخیرا فاش شده که سونی این بازی را از فروشگاه پلی‌استیشن حذف کرده است. این تصمیم سونی ظاهرا به دلیل جلوگیری از پیش فروش شدن نسخه دیجیتالی بازی تا مشخص شدن موعد انتشار جدید ارتباط دارد.

حذف این بازی از فروشگاه دیجیتالی PlayStation Store، البته به شکل کامل صورت نگرفته و کاربرانی که قبلا بازی را پیش خرید کرده بودند، همچنان پروفایل بازی و روزشمار عرضه آن را در بخش library کنسول پلی‌استیشن 4 را مشاهده می‌کنند؛ هرچند این دسته از کاربران نیز به شکل مستقیم و از طریق PlayStation Store به صفحه بازی دسترسی ندارند. نیل دراکمن نویسنده و کارگردان خلاق بازی، اخیرا درارتباط با اعلام تاخیر جدید گفته که آن‌ها به خاطر شرایط کاملا متغیر ناشی از ویروس کرونا، هنوز درباره اعلام تاریخ عرضه جدید به جمع‌بندی نرسیدند و از همین رو، انتظار می‌رود که پس از مشخص شدن این تاریخ، صفحه بازی مجددا در فروشگاه پلی‌استیشن در دسترس قرار بگیرد.

سونی در زمان اعلام این تاخیر، گفته بود که مشکلات تدارکاتی مانع آن‌ها می‌شود که یک تجربه لانچ مطلوب و شایسته طرفداران سری را داشته باشند. این مبحث در صحبت‌های اخیر دراکمن نیز تکرار شد و اینکه آن‌ها مایل نیستند بازی در حالتی منتشر شود که در روز عرضه، درصد معدودی از طرفداران به بازی دسترسی پیدا کنند و بعد به تدریج و با گذشت زمان بیشتر، بقیه طرفداران موفق به تجربه بازی شوند. او همچنین گفت که این شرکت برنامه‌ای هم برای عرضه دموی عمومی از بازی ندارد و تنها باید امیدوار بود که بحران ناشی از ویروس کرونا، هر چه زودتر به پایان برسد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.