نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 28 فروردين 1399
ساعت 12:00

بازی بعدی Grand Theft Auto در مراحل اولیه تولید قرار دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ وب‌سایت کوتاکو اخیرا در گزارشی پیرامون تحولات داخلی راک‌استار گیمز برای بهبود فضای کار بازیسازان، به وضعیت تولید عنوان بعدی GTA هم اشاره کرده است.

سری بازی‌های Grand Theft Auto به عنوان یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندها در صنعت گیم شناخته می‌شود، و آخرین نسخه این سری یعنی GTA 5، پس از ۶ سال هنوز در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ماهانه قرار می‌گیرد. با توجه به این میزان از محبوبیت، هیچگاه کمبود خاصی از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره موعد رونمایی از بازی بعدی یعنی Grand Theft Auto 6 وجود نداشته است. در این ارتباط، به تازگی یک گزارش از جانب وب‌سایت کوتاکو به قلم جیسون شرایر منتشر شده که می‌تواند یکی از اولین اشارات رسمی به عنوان بعدی GTA را در دل خود داشته باشد. گفتنی است که شرایر، یکی از بانفوذترین خبرنگاران حوزه گیم محسوب می‌شود و تاکنون گزارش‌های تاثیرگذار و مهمی هم درباره وضعیت کرانچ و فشار شدیدی که به بازیسازان برخی استودیوها وارد می‌شود منتشر کرده است.

شرایر در میان گزارش اخیر خود که به اثرگذار بودن فشارها بر راک‌استار و تحولات داخلی که در این شرکت، به منظور کاسته شدن از فشارهای شدید دوره کرانچ روی کارمندان پیگیری می‌شود، در یک قسمت اشاره کرده که ساخته شدن نسخه بعدی سری GTA که درحال حاضر در مراحل اولیه تولید خود قرار دارد، از روند ساخت مشابهی با GTA 5 یا Red Dead Redemption 2 تبعیت نمی‌کند؛ راک‌استار درواقع حالا در یکی از راهکارهای خود برای کاستن از فشار دوره کرانچ، قصد دارد بازی GTA 6 را با حجم و محتوای کوچک‌تری در مقایسه با نسخه کامل عرضه کند و در ادامه، حجم و محتوای بازی را از طریق محتواهای پس از انتشار، از طریق بسته‌های محتوایی و آپدیت‌ها بزرگ‌تر کند. در گزارش کوتاکو، البته ذکر شده که منظور از حجم کوچک‌تر این بازی در روز عرضه، با توجه به استانداردهای راک‌استار به معنی یک بازی با حجم و محتواهای کم نیست.

با در نظر گرفتن این گزارش، به نظر می‌رسد که راک‌استار ایده عرضه یک بازی GTA جدید شامل کمپین داستانی و محتواهای جانبی محدود را دنبال می‌کند که در ادامه، از طریق انتشار آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی و ...، محتواها و حجم بازی به تدریج به میزانی که از ابتدا موردنظر بوده خواهد رسید. این استراتژی، با توجه به سابقه طولانی راک‌استار در فشار شدید به کارمندان خود در دوره کرانچ پیاده می‌شود تا به این ترتیب، از این بار روی کارمندان تا حدود زیادی کاسته شود. باید دید که تغییر و تحولات جاری در راک‌استار درنهایت چه نتایجی در کیفیت عناوین بعدی این شرکت و همچنین سابقه بدی که آن‌ها در زمینه کرانچ کردن دارند به دنبال می‌آورد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.