نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 04 خرداد 1399
ساعت 15:00

برخی مراحل فرعی Assassin's Creed 1 پنج روز قبل از عرضه اضافه شدند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از گذشت بیش از یک دهه از عرضه اولین بازی سری اساسینز کرید، اخیرا افشاگری جالبی درباره برخی مراحل فرعی این بازی صورت گرفته است.

از سری بازی‌های Assassin’s Creed می‌توان به عنوان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فرنچایزهای کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت یاد کرد؛ مجموعه‌ای که کار خود را از سال ۲۰۰۷ و با عرضه اولین بازی خود شروع کرد. نکته‌ای که پیرامون اولین بازی سری وجود داشت، جدای از ارائه یک دنیای جهان‌باز و مرموز که گردش در آن شامل المان‌های جذابی نظیر اسب‌سواری، شمشیرزنی، پارکور و ... بود، شامل مراحل داستانی و غیرداستانی هم بود که عمدتا به صورت تکرارشونده و مشابه ارائه می‌شدند. این موضوع خصوصا در زمینه مراحل فرعی نظیر جمع‌آوری پرچم‌ها در بازه زمانی کوتاه و ... بیشتر به چشم می‌آمدند.

پیرامون این مراحل جانبی، اخیرا Charles Randall که در آن زمان کارمند یوبی‌سافت و عضو ارشد تیم هوش مصنوعی در گیم‌پلی مبارزات بود، افشاگری جالبی داشته و گفته که تعدادی از مراحل جانبی تکرار شونده (و نه همه این مراحل جانبی)، حدودا ۵ روز قبل از لانچ در بازی قرار گرفتند. دلیل این موضوع هم این بود که نسخه اصلی و فاقد این مراحل جانبی، یک بار توسط «فرزند مدیرعامل شرکت» تجربه شده بود و او تجربه این بازی را «خسته‌کننده» دانسته بود. شما پست مرتبط با این افشاگری را که در حساب توییتری این کارمند سابق یوبی‌سافت منتشر شده مشاهده می‌کنید:

خوب ما همگی آماده عرضه نهایی بازی بودیم و اولین بازخوردها خیلی خوب بودند. و بعد خبرهایی رسید که فرزند مدیرعامل شرکت بازی را تجربه کرده و گفته که تجربه خسته کننده‌ای داشته است. اینکه در این بازی هیچ کاری برای انجام دادن نیست. پس بله من بخش اصلی را فراموش کردم که بگویم، اینکه ما همه این مراحل فرعی را پنج روز قبل از عرضه آماده و در بازی وارد کردیم. مراحل هم همگی حتما بایستی بدون باگ می‌بودند چون به زودی باید دیتای بازی در دیسک قرار داده می‌شد.

در هر صورت کار نهایی واقعا خوب بود. ما موفق شدیم که این محتواها را در فاصله‌ای فقط پنج روزه با عرضه و تقریبا بدون باگ آماده کنیم. باید بگویم که واقعا معجزه بود که بازی درنهایت باعث از بین رفتن کنسول یا سیستم شما نشد.

البته اگر خاطرتان باشد حداقل یک باگ در این زمینه خیلی سر و صدا داشت. درواقع مشخص شد که یکی از تمپلارها در موقعیت اشتباهی قرار گرفته بود. اگر شما از جهت نادرستی به تمپلار نزدیک می‌شدید، او در دنیای بازی سقوط می‌کرد و بدون اینکه آمار کشته شدن و امتیاز آن تعلق بگیرد، از بازی حذف می‌شد.

اشاره جالب Randall به یکی از تمپلارهای بازی بود که در اکثر اوقات در دنیای بازی سقوط می‌کرد و باعث می‌شد تا بیشتر بازیکنان هرگز نتوانند Gamerscore کامل بازی را در یک مرتبه تجربه بگیرند و برای این کار، مجبور به تجربه دوباره بازی بودند. او همچنین گفت که گاهی ممکن بود به خاطر اتصال دو کنترلر به دستگاه، دو اساسین در بازی ظاهر شوند و این باگ هم احتمالا تقصیر خود او بوده است. Randall همچنین در یک بروزرسانی دیگر، گفته که منظور او همه مراحل فرعی در بازی نهایی نبوده و صرفا بخشی از آن‌ها به این شکل و تا پنج روز قبل از عرضه در بازی قرار گرفته بودند.

در هر صورت، افشای این واقعیات حتی پس از گذشت حدود ۱۳ سال از عرضه بازی اول Assassin’s Creed همچنان جالب‌توجه هستند. خصوصا در دوره‌ای که این سری، حالا دنیاهایی بسیار بزرگ با انبوهی از مراحل فرعی و محتواهای جانبی را ارائه می‌دهد که در بازی قبلی سری یعنی Assassin’s Creed Odyssey، حتی بسیاری از بازیکنان به خاطر وجود مراحل فرعی بیش از حد در دنیای بازی از آن انتقاد می‌کردند؛ انتقادی که ظاهرا در بازی در صف عرضه و بعدی سری یعنی Valhalla مورد توجه قرار گرفته، و حالا امکان تجربه متمرکزتری از مراحل اصلی یا فرعی وجود دارد.

بازی بعدی این سری یعنی Assassin’s Creed Valhalla در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ برای پلی‌استیشن 4 و 5، ایکس‌باکس وان و سری ایکس، پی‌سی و گوگل استیدیا عرضه می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.