نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 07 خرداد 1399
ساعت 15:00

بازی Grand Theft Auto 6 ممکن است در سال 2024 عرضه شود

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ براساس برنامه زمانی Take-Two، این شرکت برای ایجاد کمپین تبلیغاتی قصد هزینه 89 میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ را دارد.

بازی هنوز معرفی نشده Grand Theft Auto 6، احتمالا در همین وضعیت نیز به عنوان موردانتظارترین بازی در آینده صنعت گیم شناخته می‌شود و پس از عرضه Red Dead Redemption 2، حالا بسیاری از طرفداران منتظر خبرهای جدید راک‌استار گیمز درباره سری GTA هستند. پیرامون GTA 6، گرچه شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی وجود داشته، ولی جیسون شرایر خبرنگار و اینسایدر شناخته‌شده صنعت گیم مدتی پیش گفته بود که راک‌استار در حال حاضر مراحل ابتدایی ساخت این بازی را پیش می‌برد. در رابطه با این بازی، اخیرا یک یافته از برنامه‌های بازاریابی شرکت Take-Two نشان می‌دهد که این کمپانی مالک Rockstar Games، در سال مالی ۲۰۲۴ قصد دارد تا هزینه هنگفت و بسیار زیادی را برای کمپین تبلیغاتی آن سال خرج کند؛ موضوعی که بلافاصله باعث مطرح شدن گمانه‌زنی‌ها از عرضه GTA 6 در آن سال مالی شده است.

براساس یک سند منتشر شده توسط شرکت Take-Two، این شرکت انتظار دارد که در طول ۱۲ ماه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۴ (۱۲ فروردین ۱۴۰۳)، مبلغ ۸۹ میلیون دلار را صرف ایجاد کمپین تبلیغاتی و بازاریابی کند. این رقم تقریبا بیش از دو برابر چنین هزینه‌ای در همین بازه زمانی سالانه شرکت محسوب می‌شود. نکته جالب دیگر نیز این است که Take-Two ابتدا به سرمایه‌گذاران اطلاع داده بود که هزینه‌های مرتبط با شرکت در سال مالی ۲۰۲۳ بیشتر خواهد شد که در ادامه این مورد به سال مالی ۲۰۲۴ تغییر پیدا کرده است.

پیرامون این موضوع، تحلیلگر VentureBeat یعنی Jeff Cohen گفته که گرچه نمی‌توان از حالا گمانه‌زنی دقیق و مرتبطی با عرضه بازی GTA 6 در آن سال مالی را داشت، ولی این نکته حائز اهمیت است که چنین تحولی قبلا و تا قبل از عرضه Red Dead Redemption 2 دیده شده بود. از طرفی، تیک تو اخیرا با اعتماد به نفس بالا از عرضه ده‌ها بازی جدید در طول پنج سال آینده خبر داده بود؛ هرچند برای سرمایه‌گذاران نیز احتمالا زمان‌بندی‌های مرتبط با Grand Theft Auto از بالاترین میزان اهمیت برخوردار است.

در تازه‌ترین تحول پیرامون سری GTA، اخیرا اعلام شد که بازی Grand Theft Auto 5 حالا از مرز فروش بیش از 130 میلیون نسخه نیز عبور کرده است. باید منتظر ماند و دید که راک‌استار گیمز سرانجام در چه زمانی از بازی بعدی سری رونمایی می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.