نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 17 تیر 1399
ساعت 15:00

تاثیرات ویروس کرونا در فرایند ساخت Final Fantasy 7 Remake Part 2

1 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بحران کرونا، روی فرایند ساخت قسمت دوم Final Fantasy 7 Remake موثر بوده ولی در بلندمدت، مشکل بزرگی وجود نخواهد داشت.

تقریبا مشابه همه فعالیت‌های روزمره، تولید بازی‌های ویدیویی نیز در سال ۲۰۲۰ با مشکلی بی‌سابقه یعنی بحران شیوع ویروس کرونا مواجه بوده است. با توجه به شرایط قرنطینه، فاصله‌گذاری اجتماعی و قوانین مرتبط، استودیوهای بازی‌سازی نیز در سطح جهان از این مشکلات رنج بردند و مشکلات زیادی در رابطه با فرایند ساخت بازی‌ها پیدا شده است. شرکت‌ها و ناشران، در این دوره اقدام به ارائه راه‌حل جایگزین یعنی کار از راه دور و در منازل گرفتند، ولی این روش نیز مشکلات خودش را دارد و بازدهی پایین‌تری را نشان داده است.

Yoshinori Kitase تهیه‌کننده بازی Final Fantasy 7 Remake که اوایل سال عرضه شد، اخیرا در مصاحبه‌ای تایید کرده که بحران کرونا، روی فرایند ساخت بازی Final Fantasy 7 Remake Part 2 تاثیر منفی داشته، و بازدهی همیشگی و کامل در این پروسه دیده نمی‌شود. در عین حال اما کیتاسه معتقد است که این بازدهی در بلندمدت بهبود پیدا می‌کند و نگرانی از این رابطه وجود ندارد.

این واقعا برای من رنج‌آور و غم‌انگیز است که می‌بینم این همه انسان در سطح جهان، از این ویروس آسیب دیدند و حتی بسیاری جانشان را از دست دادند. وقتی ما تاریخ عرضه برای این بازی مشخص کردیم، هیچ‌کس نمی‌دانست که مصادف خواهد شد با یک همه‌گیری جهانی شبیه اینکه شاهد هستیم. به این ترتیب عرضه بازی در این شرایط بی‌سابقه باعث غافلگیری ما شد.

درحال حاضر، تیم ما همچنان مشغول پیش بردن فرایند ساخت قسمت دوم این بازی است. اعضای تیم به صورت از راه دور و در خانه هایشان این پروژه را پیش می‌برند و به این ترتیب بازدهی کاری ما، به صورت موقت به زیر ۱۰۰٪ آمده است. با این حال فکر نمی‌کنم که این روند در بلندمدت ادامه داشته باشد و تاثیر بزرگی را از خود به جای بگذارد. واقعا امیدوار هستم که بازی Final Fantasy VII Remake به افرادی که مجبور به تحمل وضعیت استرس‌آور کنونی هستند، و خود را در حبس خانگی قرار دادند کمک کند و باعث شادی و لذت آن‌ها در این شرایط دشوار شود.

بازی Final Fantasy 7 Remake درواقع اولین بخش از بازسازی چندقسمتی است که براساس بازی اورجینال Final Fantasy 7 ساخته شده، و درحال حاضر برای پلی‌استیشن 4 در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی بازی با امتیاز 9٫1 از 10 را در بازی‌مگ مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.