نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 20 شهریور 1399
ساعت 18:00

Apple پیروزی دیگری را در دعوای حقوقی با Epic Games به دست آورد

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گزارش جدید نشان می‌دهد که در دعوای حقوقی اپل و اپیک گیمز، اپیک حالا باید گزینه Sign In With Apple را برای ورود کاربران خود حذف کند.

ماجرای دعوای حقوقی میان کمپانی‌های اپل و اپیک گیمز، به تازگی پیشرفت‌های بیشتری داشته است. این دعوا، از زمانی شروع شد که اپیک گیمز در بازی فورتنایت و در پلتفرم اپل، به صورت آگاهانه و اعتراضی تصمیم به نقض یکی از مفاد قرارداد شرایط استفاده اپل گرفت و گزینه‌ای را برای پرداخت مستقیم پول توسط بازیکنان اضافه کرد. گفتنی است که تقریبا در همه پلتفرم‌ها موجود نظیر فروشگاه‌های اپل، گوگل، نینتندو، سونی، مایکروسافت و ...، انجام این کار ممنوع است و توسعه‌دهنده پیش از شروع فعالیت در این پلتفرم‌ها این شرایط را پذیرفته است. در هر صورت، اقدام اپیک باعث شد تا اپل اقدام به حذف بازی فورتنایت از فروشگاه خود بگیرد و این اتفاق، باعث شروع شکایت اپیک از اپل شد.

پیرامون این دعوای حقوقی که رای دادگاه اولیه، حکم را به سود اپل داده بود و تصمیم برای حذف فورتنایت از فروشگاه را مطابق مفاد قرارداد اعلام کرده بود، اخیرا بروزرسانی جدیدی صورت گرفته است. حکم جدیدی که براساس شکایت مقابل از جانب اپل علیه اپیک صادر شده، نشان می‌دهد که اپل می‌تواند از فردا 11 سپتامبر، اقدام به حذف ویژگی Sign In with Apple برای اکانت‌های متصل به Epic Games کند. این موضوع که توسط فروشگاه اپیک نیز منعکس شده، از کاربران خود خواسته که مشخصات ایمیل و رمز عبور حساب‌های کاربری خودشان را بروز کنند، چون از روز 11 سپتامبر گزینه Sign In with Apple برای ورود به حساب کاربری‌شان حذف می‌شود.

گفتنی است که شکایت‌ها و شکایت‌های متقابل مختلفی میان این دو صورت گرفته و به نظر، این یک دعوای حقوقی طولانی خواهد بود. دعوای حقوقی که همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، شرایط چندان به سود اپیک گیمز نیست.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.