نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 31 شهریور 1399
ساعت 15:00

برخی عناوین PS4 روان تر و با نرخ فریم بالاتر در PS5 اجرا می شوند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ سونی تایید کرده که برخی عناوین «منتخب» PS4، در زمان تجربه در PS5 روان‌تر، سریع تر و با نرخ فریم بالاتر اجرا می‌شوند.

کمپانی سونی چند روز پیش، رسما تایید کرد که قابلیت backward compatibility در PS5 تنها محدود به PS4 و PS VR است و به این ترتیب این کنسول نسل نهمی، امکان اجرای طبیعی بازی‌های PS1، PS2 و PS3 را ندارد. به علاوه جیم رایان رئیس پلی‌استیشن، به این نکته هم اشاره کرد که PS5 توانایی اجرا کردن اکثریت تا 99٪ بازی‌های PS4 را دارد. پیرامون همین موضوع، اخیرا وب‌سایت جدید PS5 اطلاعات بیشتری را درباره کیفیت اجرای عناوین backward compatible در این کنسول منتشر کرده است. به گفته سونی که در تصویر زیر نیز مشخص است، برخی بازی‌های منتخب PS4 و PlayStation VR در زمان اجرا در PS5، روان‌تر، سریع‌تر و با نرخ فریم بالاتر اجرا می‌شوند.

ps5 backward compatibility faster frame rates 1024x423

با توجه به این موضوع، باید در نظر گرفت که اکثریت بازی‌های PS4 و PlayStation VR که در کنسول جدیدتر پلی‌استیشن اجرا می‌شوند، به صورت پیش‌فرض در همان حالت کنسول اولیه تجربه خواهند شد و فقط برخی عناوین منتخب، از قدرت و سرعت بالاتری که PS5 فراهم می‌کند بهره می‌گیرند. در این زمینه، البته قطعا ناشران امکان عرضه آپدیت و آپگرید مخصوص برای عناوین قدیمی‌تر در PS5 را دارند، ولی تا قبل از آن، تنها برخی عناوین قدیمی‌تر از مزایایی نظیر نرخ فریم بالاتر و ... در PS5 بهره می‌گیرند.

سونی البته به این فهرست منتخب بازی‌ها اشاره‌ای نکرده، ولی می‌توان حدس زد که اکثر این عناوین به صورت فرست پارتی هستند. کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.