نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 07 مهر 1399
ساعت 12:00

خرید Bethesda می تواند یک حرکت واکنشی هوشمندانه علیه سونی باشد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ موسس شرکت Bethesda که تا سال 2002 با کمپانی بود، معتقد است که تصاحب شرکت توسط مایکروسافت اتفاق خوبی برای بازیکنان خواهد بود.

صنعت گیم درحالی به موعد عرضه کنسول‌های نسل بعد نزدیک می‌شود، که همچنان یکی از داغ‌ترین موضوعات مورد بحث در آن به تصاحب کمپانی Bethesda توسط مایکروسافت اختصاص دارد. گفتنی است که مایکروسافت در هفته گذشته، رسما از معامله‌ای 7٫5 میلیارد دلاری برای تصاحب کمپانی ZeniMax media و شرکت‌های تابع آن نظیر Bethesda خبر داد، که البته گفته می‌شود مراحل نهایی آن تا سال 2021 به طول می‌انجامد. خبر این تصاحب از آن جایی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در نظر بگیریم Bethesda یک ناشر بزرگ third party با چندین فرنچایز مالتی‌پلتفرم بزرگ بود و زیرنظر قرار گرفتن آن‌ها توسط مایکروسافت، می‌تواند به زیان پلتفرم‌های شرکت های رقیب نظیر سونی و نینتندو منتهی شود.

در رابطه با این خرید، Christopher Weaver به عنوان موسس کمپانی Bethesda که تا سال 2002 نیز در شرکت حضور داشت، اظهارنظرهای جدیدی انجام داده و در مجموع، این موضوع را اتفاق مثبتی در نظر گرفته است. به گفته Weaver، این یک حرکت واکنشی هوشمندانه توسط مایکروسافت علیه سونی بود. او در این رابطه گفت:

[در بازگشت به گذشته‌ای دورتر] خریداری شرکت Bungie توسط مایکروسافت، عامل شتا‌ب دهنده بسیار مهمی در موفقیت اولیه ایکس‌باکس بود. با در نظر گرفتن اینکه Bethesda با چه سرعتی می‌تواند لاین‌آپ عناوین ایکس‌باکس را بهتر کند، تصور من این است که مایکروسافت به سوابق خود نگاهی داشته و به دنبال تکرار یکی از بهترین حرکت‌های خود بوده است. اگر این استراتژی جواب بدهد، به نظر من این یک حرکت واکنشی هوشمندانه علیه سونی خواهد شد. درنهایت کاربران و بازیکنان از سراسر دنیا می‌توانند از مزایای این خرید سود ببرند. برایشان آرزوی موفقیت دارم.

گفتن است که Bethesda کاتالوگ بازی‌های واقعا خوب و محبوبی دارد و مشاهده عناوین The Elder Scrolls، Fallout، DOOM، The Evil Within، Wolfenstein، Dishonored و بسیاری دیگر توسط مشترکان Xbox Game Pass قطعا خبر خوبی خواهد بود. این شرکت این وعده را هم به بازیکنان سایر پلتفرم‌ها داده که عرضه مالتی‌پلتفرم عناوین بعدی این سری بازی‌ها در آینده، به صورت مورد به مورد بررسی خواهد شد. در این بین همین بازی‌ها، از روز اول عرضه به صورت رایگان برای مشترکین گیم پس در دسترس قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.