نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 17 مهر 1399
ساعت 09:00

تغییرات تازه ای برای سیستم PSN Trophy پلی استیشن معرفی شده است

4.5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ وبلاگ پلی‌استیشن با انتشار پست تازه‌ای، تحولات پیش روی سیستم تروفی پلی‌استیشن را که برای هر دو کنسول PS4 و PS5 در دسترس قرار می‌گیرند معرفی کرده است.

سونی اخیرا با انتشار پست جدیدی در وبلاگ پلی‌استیشن، از ایجاد تغییراتی اساسی در سیستم تروفی پلی‌استیشن خبر داده است که از ادامه امروز برای همه کاربران پلی‌استیشن لحاظ خواهد شد. این سیستم که مشابه اچیومنت در ایکس‌باکس، پاداش‌های مشخصی را به ازای تکمیل چالش خاصی در بازی به بازیکن اختصاص می‌دهد، قرار است شاهد تحولات جالبی شود.

براساس گزارش اخیر، سطح یا Level کنونی این سیستم که از 1 تا 100 امکان پیشرفت برای بازیکنان دارد، پس از آپدیت به صورت 1 تا 999 ارتقا پیدا کرده و حداکثر سطح افزایش پیدا می‌کند. این تحول شامل تغییر در نحوه محاسبه امتیازها نیز هست و حالا بازیکنان با سطوح پایین‌تر، سریع‌تر از سیستم کنونی ارتقا سطح پیدا می‌کنند. گفتنی است که سیستم محاسبه جدید برای همه بازیکنان اعمال خواهد شد و پس از این آپدیت، سطوح فعلی بازیکنان نیز بر همین مبنا تغییر می‌کند. به گفته سونی، برای مثال اگر یک بازیکن در حال حاضر در سطح 12 باشد، پس از محاسبات جدید و براساس نوع تروفی‌ها می‌تواند به سطح 200 یا اندکی کم‌تر ارتقا سطح پیدا می‌کند. در محاسبات جدید، هیچ تغییری در تعداد تروفی‌های کسب شده فعلی وجود نخواهد داشت و درواقع ارزش و امتیاز تروفی‌ها براساس نوع تروفی بیشتر می‌شود؛ در این بین گفته شده که تروفی‌های پلاتینیوم، حالا بیشتر از گذشته در افزایش سطح نقش خواهند داشت.

تغییر بعدی به آیکون سطوح اختصاص دارد. درحال حاضر از لول 1 تا 100، بازیکنان آیکون ثابتی به صورت ستاره طلایی را در کنار عدد Level می‌بینند. این آیکون در سیستم جدید متغیر خواهد بود و بر مبنای سطح، از سیستم رنگ‌بندی و طرح‌های کلی خود تروفی‌ها استفاده می‌کند. گفتنی است که این آیکون‌های جدید برای همه پروفایل‌ها برای همه بازیکنان بروز می‌شود و بر مبنای سطح، در صفحات مختلف شبکه پلی‌استیشن و دیگر بخش‌ها نظیر PlayStation App ظاهر می‌شود. شما در ادامه آیکون مخصوص برای سطوح مختلف را که جایگزین ستاره طلایی فعلی خواهد بود مشاهده می‌کنید.

ps5 trophy changes

جدای از این ویژگی‌ها که برای بازیکنان PS4 و PS5 اعمال می شود، ظاهرا وبلاگ فرانسوی پلی‌استیشن ابتدا در یکی از بخش‌های همین خبر از یک ویژگی کاملا جدید هم خبر داده بود، که به صورت بخش تازه‌ای به عنوان Progress Tracker برای هر تروفی، و البته فقط در PS5 وجود خواهد داشت. گفتنی است که این بخش درحال حاضر از پست ذکر شده حذف شده، ولی اینطور به نظر می‌رسد که دیر یا زود این ویژگی نیز رسما معرفی خواهد شد. این بخش که به صورت تکی و داخل صفحه هر تروفی وجود دارد، پیشرفت‌های طی شده برای رسیدن به آن تروفی را نمایش می‌دهد. این البته فقط شامل بازی‌هایی خواهد بود که از این امکان استفاده کنند، و برای مثال چه تعداد Artifact برای گرفتن یک تروفی کسب شده، یا چه تعداد Armor دیگر برای کسب تروفی لازم است و ... بخش مشابهی نظیر این، مدتی هست که در پلتفرم ایکس‌باکس و اچیومنت‌های آن وجود دارد و با توجه به درخواست‌های بازیکنان و خبر اولیه وبلاگ فرانسوی پلی‌استیشن، می‌توان منتظر معرفی این ویژگی در PS5 هم بود.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.