نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 24 مهر 1399
ساعت 15:00

ابعاد بزرگ PS5 به خاطر فن کولینگ بزرگ آن است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته رئیس تیم طراحی سیستم کولینگ PS5، ابعاد بزرگ این کنسول ناشی از فن بزرگی بوده که در آن تعبیه شده است.

از زمان رونمایی اولیه کنسول پلی‌استیشن 5، همیشه بحث درباره طراحی غیر عادی این کنسول و خصوصا ابعاد بسیار بزرگ آن مطرح بوده است. با توجه به ویدیو اخیر Teardown رسمی PS5 و نمایش قطعات و سخت‌افزارهای داخلی این کنسول، بسیاری از گمانه‌زنی‌ها درباره راهکار خنک‌سازی یا کولینگ متفاوت و پیشرفته آن تایید شد. در همین ارتباط، Otori Yasuhiro به عنوان سرپرست تیم طراحی سیستم کولینگ PS5 در مصاحبه‌ای گفته که همین راهکار، باعث شده تا ابعاد کنسول بزرگ باشد. Yasuhiro در مصاحبه جدید خود گفته که دلیل اینکه PS5 تا این میزان از ابعاد بزرگی برخوردار است، سایز بزرگ همین سیستم کولینگ است. او در این زمینه گفت:

این امکان وجود داشت که ما PS5 را با ابعاد کوچک‌تر طراحی کنیم. برای مثال می‌شد که از دو فن کولینگ برای خنک‌سازی دو سمت چیپ استفاده کرد، که در این صورت سایز PlayStation 5 کوچک می‌شد. با این حال این راهکار به صورت طبیعی شامل هزینه اضافی برای دو فن خنک کننده است. جدای از آن، کنترل کردن دو فن خنک کننده نیز کار سخت تری به نسبت داشتن یک فن خنک کننده است. با در نظر گرفتن این موانع، ما تصمیم گرفتیم تا هر دو سمت چیپ داخلی را با یک فن بزرگ خنک نگه داریم.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.