نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 27 مهر 1399
ساعت 09:00

مایکروسافت قصد انحصاری نگه داشتن عناوین Bethesda را دارد

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ صحبت‌های جدید فیل اسپنسر، گمانه‌زنی‌های اولیه از انحصاری شدن عناوین Bethesda در پلتفرم‌های مایکروسافت را تقویت کرده است.

مایکروسافت درست قبل از شروع دوره پیش خرید Xbox Series X/S، بمب خبری بزرگی را با قرارداد خریداری کامل کمپانی Bethesda داشت. Bethesda یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت گیم همراه با چندین استودیو زیرمجموعه محبوب و فرنچایزهای شناخته‌شده است. عناوین این شرکت نظیر Fallout، The Elder Scrools و ... سال‌هاست که بازیگران بسیار مهم و بزرگی در صنعت گیم هستند و اضافه شدن این عناوین به ایکس‌باکس قطعا خبر بزرگی برای طرفداران این پلتفرم است. با این وجود، این البته خبر نگران‌کننده‌ای برای پلتفرم‌های رقیب نظیر نینتندو و پلی‌استیشن هم هست و بازیکنان این پلتفرم‌ها، ممکن است بازی‌های جدید فرنچایزهای بتزدا را در سیستم‌های خودشان دریافت نکنند. پیرامون این موضوع، مایکروسافت البته همیشه از پاسخ مستقیم و واضح خودداری کرده و صرفا گفته بود که تصمیم‌گیری درباره این بازی‌ها به صورت مورد به مورد خواهد بود؛ با این حال مصاحبه اخیر فیل اسپنسر، احتمالا گمانه‌زنی‌های اولیه از انحصاری شدن عناوین Bethesda در پلتفرم‌های مایکروسافت را تقویت می‌کند.

علیرغم صحبت‌های اولیه درباره اینکه عناوین آینده بتزدا ممکن است در سایر پلتفرم‌ها منتشر شوند، و Bethesda نیز براساس قرارداد همچنان امکان انتشار بازی‌های خودش را دارد، مصاحبه فیل اسپنسر رئیس ایکس‌باکس با وب‌سایت کوتاکو نشان دهنده این است که مایکروسافت متمایل به حفظ عناوین Bethesda در اکوسیستم ایکس‌باکس است. او در این زمینه گفت:

من قصد دوپهلو حرف زدن ندارم. این تصاحب با این هدف انجام نشد تا بازی‌هایی از جامعه بازیکنان پلتفرم دیگری گرفته شود. هیچ کجای این معامله به چیزی مشابه این اشاره نشده که برای مثال ما چطور می‌توانیم بازیکنان پلتفرم‌های دیگر را از تجربه بازی‌ها محروم کنیم. ما در واقع قصد داریم که حتی بازیکنان بیشتری این عناوین را تجربه کنند و نه کم‌تر. با این حال این موضوع را هم باید بگویم که در مدل ما، وقتی که درباره آن فکر می‌کنم و اینکه بازیکنان از چه تعداد دستگاه‌های موجود استفاده می‌کنند، و با توجه به اینکه ما چیزهایی مثل xCloud، پی‌سی، گیم پس و البته کنسول‌های بازی خودمان را داریم، می‌بینم که ما مجبور نیستیم برای سودآور شدن معامله، آن بازی‌ها را روی پلتفرم‌هایی غیر از آن‌هایی که پشتیبانی می‌کنیم عرضه کنیم.

با توجه به این صحبت‌ها، به نظر مایکروسافت همچنان قصد پاسخ مستقیم درباره عرضه عناوین آینده بتزدا در کنسول‌های دیگر را ندارد و این شرکت، حالا حق عرضه نکردن احتمالی این بازی‌ها برای آن سیستم‌ها را برای خود محفوط می‌داند. با این حال این صحبت‌ها همچنان دوپهلو است و باید منتظر وقایع آینده بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.