نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 27 مهر 1399
ساعت 15:00

Switch برای 22 ماه پیاپی پرفروش ترین کنسول در آمریکا بوده است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با تایید NPD، کنسول بازی نینتندو سوییچ برای بیست و دومین ماه پیاپی پرفروش‌ترین سیستم گیمینگ در آمریکا بوده و رکورد قبلی Xbox 360 را هم شکسته است.

نینتندو همیشه به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌داران صنعت گیم در نظر گرفته می‌شده و خصوصا از سال 2017 و با عرضه کنسول هیبریدی خانگی/قابل حمل نینتندو سوییچ، همه مشکلات و سختی‌هایی که در دوره Wii U تجربه کرده بود را به فراموشی سپرده است. این کنسول بازی، در طول این سال‌ها همیشه در بازار موفق بوده و از راه رسیدن مداوم بازی‌های باکیفیت و بزرگ، باعث شده تا عمر فروش و موفقیت آن نیز بیشتر شود.

گروه تحلیلی و آماری NPD، اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که نینتندو سوییچ در ماه سپتامبر 2020 نیز پرفروش‌ترین کنسول بازی در آمریکا بوده است. این اطلاعیه از یک جهت جالب است که از آخرین ماهی که نینتندو سوییچ در صدر جدول پرفروش‌ترین کنسول‌های آمریکا نبود، 22 ماه می‌گذرد و در واقع از دسامبر 2018 به این سمت، سوییچ هر ماه پرفروش‌ترین کنسول در امریکا بوده است. با ثبت این آمار، نینتندو سوییچ رکورد قبلی فروش ماهانه را که قبلا با 21 ماه پیاپی در اختیار Xbox 360 بود شکسته و حالا رکورد جدید را به نام خودش ثبت کرده است. گفتنی است که Xbox 360 در فاصله آگوست 2011 تا آوریل 2013، برای 21 ماه به عنوان پرفروش‌ترین کنسول در آمریکا معرفی می‌شد.

با توجه به اینکه کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت در ماه آینده میلادی عرضه می‌شوند، سوییچ شانس عالی برای صدرنشینی در ماه جاری یعنی اکتبر دارد. در این زمینه، برخی تحلیلگران معتقدند که حتی با از راه رسیدن PS5 و Xbox Series X/S نیز نینتندو سوییچ، می‌تواند در فصل تعطیلات صدرنشیتن فروش ماهانه باشد. این تحلیل‌ها البته با پیش فرض گرفتن احتمال کمبود تعداد دستگاه‌های موجود PS5 و Xbox Series X/S در بازار اعلام شده و در صورتی که درنهایت درست از کار در بیایند، نینتندو سوییچ می‌تواند برای 25-24 ماه پیاپی نیز این رکورد را افزایش بدهد. گفتنی است که برخی گزارش‌ها، از برنامه نینتندو برای معرفی کنسول قدرتمندتری از سوییچ در سال 2021 خبر می‌دادند که البته این موضوع تایید نشده، و باید دید که برنامه‌های نینتندو در این زمینه در چه زمانی اعلام می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.