نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 30 مهر 1399
ساعت 15:00

بازدهی سیستم کولینگ PS5 در حالت افقی یا عمودی یکسان است

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ به گفته رئیس بخش طراحی سیستم کولینگ PS5، بازدهی این سیستم در هر دو حالت افقی یا عمودی یکسان است.

پیرامون ابعاد بزرگ کنسول نسل نهمی PS5، تاکنون مطالب زیادی گفته شده ولی احتمالا بهترین مقایسه می‌تواند زمانی باشد که بازیکن این کنسول را از نزدیک ببیند. پیرامون ابعاد بزرگ کنسول، پیش از این گفته شده بود که طراحی ویژه سیستم کولینگ یا خنک‌سازی قطعات داخلی PS5 به شکلی بوده که منجر به بزرگ شدن سایز کنسول شد، و سازندگان برای مثال می‌توانستند با دو فن خنک کننده کنسول کوچک‌تری را هم طراحی کنند. در هر صورت، شرکت تصمیم به استفاده از یک فن بزرگ در بخش بالایی کنسول گرفت که با توجه به فضاهای تهویه و هیت سینک غول‌پیکر، محصول نهایی ابعاد بزرگی پیدا کرد.

Yasuhiro Ootori سرپرست تیم طراحی سیستم کولینگ PS5، در مصاحبه اخیر خود به نکات بیشتری درباره راهکارهای سونی برای خنک‌نگه داشتن کنسول اشاره کرده که پیرامون آن، طراحان سونی از قرار معلوم به مدت دو سال روی بهترین طراحی ممکن برای کولینگ کار کرده بودند. در این زمینه، ظاهرا یکی از مواردی که مورد تمرکز طراحان بوده به نحوه قرار گرفتن کنسول روی سطح مرتبط بوده است؛ اینکه سیستم کولینگ کنسول در هر دو حالت ایستاده و یا افقی به شکلی موثر عمل کند. او در این رابطه گفت:

این از جمله سوالات پرتکرار برای یک طراح هم هست، که نباید هیچ تفاوتی میان بازدهی سیستم خنک کننده دستگاه در هر دو حالت افقی یا عمودی برای کنسول وجود داشته باشد. تصور می‌کنم که برخی بازیکنان این برداشت را داشته باشند که سیستم کولینگ دستگاه در حالت عمودی، باید بازدهی موثرتر و بهتری داشته باشد. با این حال این برداشت اشتباه است چون ما یک فن الکتریکی فعال و در حال کار داریم که می‌تواند با هر دو مشخصات قرار گیری کنسول به صورت عمودی یا افقی، بازدهی یکسان و موثر خودش را حفظ کند. نظر شخصی خود من این است که کنسول را در حالت عمودی استفاده کنم چون لوگو PS در این نوع قرارگیری کنسول درست دیده می‌شود.

کنسول‌های بازی PlayStation 5 با قیمت 500 دلار و PlayStation 5 Digital Edition با قیمت 400 دلار، ابتدا در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک، ژاپن، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی در روز 12 نوامبر (22 آبان) و در بازارهای بقیه نقاط دنیا نیز در روز 19 نوامبر (29 آبان) عرضه می‌شوند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.