نویسنده: Mr.Berserk دوشنبه، 02 آذر 1394
ساعت 10:54

نگاهی به موتور بازی سازی Stingray

5 از 5

شرکت Autodesk  که صاحب امتیاز و مالک دو محصول قدرتمند Maya و 3ds Max  هست  موتور Stingray رو چند وقتی هست که بصورت رسمی  عرضه کرده   این Engine قبلا به نام Bitsquid شناخته میشد و سال 2014  از طرف Autodesk خریداری شد .Bitsquid  در ساخت بازیهای  Helldivers,Magika:wizard wars, gauntlet و چند بازی دیگه نقش موتور بازی رو ایفا کرده یکی از مهمترین تغییرات بعد از خریداری شدن  این محصول متناسب کردن و بهینه سازی اون برای کار با بقیه محصولات Autodesk هست بطوریکه به گفته مدیر بخش بازی سازی شرکت مثلا اگر شما یک تغییر در نرم افزار مایا روی  یک کاراکتر میدید تقریبا بصورت real time اون تغییر در Stingray دیده میشه .

Stingray-workflows

زبان برنامه نویسی این گیم انجین Lua  نام داره و   مزیت بسیار بزرگ اون  یکپارچه بودن با بقیه محصولات autodesk هست  ، برای استفاده از Stingray  باید ماهانه 30$ پرداخت کنید البته برای حالت پایه و اینکه بنظر میاد که این Engine  رقیب بسیار قدرتمندی برای موتورهای Unreal و Unity یا CryEngine خواهد شد البته برای تیم های که بصورت حرفه ای روی بازی سازی متمرکز هستند ولی برای افرادی که مثلا نمیخوان خودشون مدل سازی کنند یا از مدلهای آماده استفاده میکنند انتخاب های ساده تر در حال حاضر وجود داره.


به گفته Autodesk قرار  نیست که استفاده کنندگان این محصول بازی سازان حرفه ای باشند و این شرکت بروی ساده سازی و بهتر کردن محیط کار این Engine   هم کار کرده ولی این مطلبی هست که در آینده با دیدن استقبال یا عدم استقبال بازی سازان آماتور و شرکت های مستقل مشخص خواهد شد.  


 

Mr.Berserk | اخبار | 23/11/2015
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:

    Mr.Berserk واقعاً مطلب خوبی بود. مرسی.من واقعاً از خواندن اینجور مطالب هیچ وقت خسته نمیشم. هرچی در رابطه با موتور های بازی سازی بیشتر می خوانم بیشتر میخواهم که باهاشون آشنا بشم.

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    عالی بود . اگر لطف کنید سایر موتور های بازیسازی رو هم در قالب مطالب جداگانه معرفی کنید فوق العاده میشه .
    با توجه به خروجی هایی که تصاویرشون داخل مطلب هست ، همونطور که گفته شد فکر میکنم مخاطبین اصلیش بازی سازان مستقل باشن چرا که Unreal Engine و CryEngine کلا یک سطح بالاتر هستن .

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    عالی بود . اگر لطف کنید سایر موتور های بازیسازی رو هم در قالب مطالب جداگانه معرفی کنید فوق العاده میشه . با توجه به خروجی هایی که تصاویرشون داخل مطلب هست ، همونطور که گفته شد فکر میکنم مخاطبین اصلیش بازی سازان مستقل باشن چرا که Unreal Engine و CryEngine کلا یک سطح بالاتر هستن .

    ممنونم
    حتما مطالبی که در سطح فهم خودمون باشه و بتونم اونها رو توضیح بدم از این به سایت اضافه میشه.
    اینکه کدوم انجین بالاتر یا پایینتر هست بنظر من کاملا وابسته هست به تیم سازنده و خلاقیت اونها و تجربه کار با انجین
    این ها فقط یک ابزار هستند و هرکدوم نسبت به اون یکی دیگه یکسری کاستی ها و یکسری برتری دارند
    و استفاده کردن از انجین x یا y باعث ساختن یک شاهکار نمیشه
    در مورد Stingray باید بگم بخاطر تجربه بالای شرکت سازنده فکر میکنم در آینده به یکی از غولهای این صنعت تبدیل بشه
    البته برعکسش هم ممکنه بیافته .

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.