نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع دوشنبه، 28 خرداد 1397
ساعت 08:00

سیکل شبانه‌روز تغییرات بزرگی در گیم‌پلی Dying Light 2 ایجاد می‌کند

5 از 5

کارگردان بازی مورد انتظار Dying Light 2 درباره تغییراتی که سیستم جدید چرخش شبانه روز به این بازی اضافه می‌کند، توضیحات بیشتری داده است.

در جدیدترین اخبار بازی در در بازی‌مگ؛ بازی Dying Light 2 یکی از بازی‌هایی بود که در جریان رویداد E3 2018 توسط استودیو Techland همراه با دو تریلر معرفی و گیم‌پلی رونمایی شد. تک‌لند بازی را در جریان کنفرانس مایکروسافت رونمایی کرد و این وعده را داد که بازی جدید، شامل ارتقاهای زیادی نسبت به بازی اول در تقریبا همه بخش‌ها باشد. به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین ارتقاها گیم‌پلی نسبت به بازی اورجینال این سری، اضافه شدن ویژگی چرخش شبانه‌روز باشد. این موضوع اولین بار در جریان مصاحبه کارگردان بازی یعنی Adrian Ciszewski در رویداد E3 بیان شد. او در این زمینه گرچه تایید کرد که بازی جدید از سیکل شبانه‌روز برخوردار است ولی جزئیاتی بیشتری ارائه نکرد چون این موضوع را مرتبط با «یک‌سری تغییرات بنیادین» در گیم‌پلی دانست که خودش می‌تواند «موضوع یک بحث برای یک کنفرانس کامل» باشد.

با وجود این سیاست مخفی‌کاری، این کارگردان البته یک سری اشارات کلی نیز به سیستم جدید داشت. برای مثال او اشاره کرد که برخلاف بازی قبل، تایم شبانه دیگر حالتی مثل عامل تهدید مطلق ندارد و حالا فرصت‌ها برای استفاده، در این زمان به اندازه زمان روشنایی است. این فرصت‌ها نیز در بخش‌هایی مثل مبارزات، تکمیل کوئست‌ها و جستجو و پیمایش‌ها خواهند بود.

همچنین با توجه به اینکه تایم روز به انسان‌ها و شب نیز برای زامبی‌ها خواهد بود، بیشتر مبارزات در شب‌هنگام اتفاق می‌افتد. به علاوه درحالی که همچنان تجربه‌های وحشتناک فرار و تحت تعقیب بودن در تاریکی شب وجود خواهد داشت، این موضوع حالا دیگر محدود به روش کلیشه فرار و پیدا کردن یک پناهگاه باقی نخواهد ماند.

از سوی دیگر در زمان روشنایی روز، Degenerate ها نیز وجود دارند که برخی از آن‌ها اتفاقا دشمنان سخت‌جان‌تر و بزرگ‌تری نیز هستند. از نظر داستانی اما با توجه به گذشت پانزده سال از زمان همه‌گیری در بازی اول، حالا بازماندگان روش‌های زندگی در این وضعیت و با این موجودات را بیشتر از قبل یاد گرفته‌اند و در کنار آن، حتی می‌توانند بر خطرات جدید فائق بیایند. با این وجود توصیه شده که بهتر است تا جای ممکن از شرایط آن‌ها مطلع بود و سعی کرد شخصیت را در تله آن‌ها قرار نداد.

e3 2018 microsoft dying light 2

با اشارات جدید، مشخص شده که Dying Light 2 چهار برابر بزرگ‌تر از بازی اورجینال به همراه بسته الحاقی آن یعنی The Following خواهد بود. در این شهر، بخش‌های مشخصی نیز وجود خواهد داشت که حضور دشمنان در آن پررنگ‌تر است. در این زمینه دیگر قسمت‌های شهر محل سکونت گروه‌ها و جوامع انسانی و بازماندگان از همه‌گیری است، و طبیعتا خیابان‌ها و سکونت‌گاه‌های امن‌تری خواهد داشت. همه این جوانب، ابعاد تازه‌ای به جستجو و اکتشاف در دنیای بازی نسبت به بازی اورجینال می‌دهد.

براساس این گزارش به این موضوع نیز اشاره شده که اضافه شدن این جنبه که برخی مناطق بیشتر حامل جمعیت انسانی و برخی مناطق دیگر بیشتر حامل جمعیت زامبی‌ها خواهد بود، باعث می‌شود تا گیم‌پلی گردش و جستجو کم‌تر خسته کننده به نظر برسد.

در زمینه مناطق زامبی‌ها، گفته شده که این بخش‌ها جایی است که زامبی‌ها از آن به عنوان «پناهگاه برای زندگی» استفاده می‌کنند که شامل موارد و آیتم‌های مختلف و گاهی مخفی برای پیدا کردن هستند. همچنین پیدا کردن این آیتم‌ها در روز کار بسیار سختی خواهد بود و در مقابل، شب‌هنگام بهترین زمان برای پیدا کردن آیتم‌ها و پاداش‌ها خواهد بود چون زامبی‌ها محل سکونتشان را ترک می‌کنند. از آنجایی که این ساختمان‌ها معمولا مخروبه هستند، بازیکن باید با مکانیک‌های پارکور و پازلی راه برای بالا رفتن و جستجو در آن‌ها را پیدا کند.

تک‌لند در این زمینه گفته که گسترش و ارتقا در همه ابعاد بسیار فراتر از اضافه شدن مکانیک‌های توضیح داده شده است و درحال حاضر نمی‌توانند بیش از این اطلاعاتی را به اشتراک بگذارند.

با این حال سازندگان اشاره کرده‌اند که هدف از این تغییرات برای تایم شب، این بوده که بازیکنان فقط آن یک لحظه‌های کوتاه از تجربه حس وحشت را نداشته باشند، بلکه حالا این حس به بازیکن داده شود که می‌تواند در شب نیز دست به ریسک بزند و چیزهایی را پیدا کند که در طول روز نمی‌توان پیدا کرد.

بازی Dying Light 2 دنباله‌ای برای بازی اول این سری است که در زمان عرضه به یک سورپرایز جالب در میان بازی‌های ژانر وحشت تبدیل شد وموفق به دریافت بازخوردهای مثبتی نیز گردید. در این زمینه، بازی Dying Light در نقد و بررسی اختصاصی بازی‌مگ نیز بازی موفق به دریافت امتیاز خوب ۸ از ۱۰ شده است. با توجه به عدم مشخص شدن زمان عرضه، پیش‌بینی می‌شود که Dying Light 2 در سال ۲۰۱۹ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و PC منتشر شود.

برچسب‌ها
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.