نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع جمعه، 29 تیر 1397
ساعت 09:00

گوریلا گیمز برای توسعه سریع‌تر بازی‌ها خودش را توسعه می‌دهد

1 از 5

استودیو گوریلا گیمز به دنبال موفقیت عظیم بازی Horizon: Zero Dawn، خودش را در همه ابعاد توسعه می‌دهد.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ Guerrilla Games یکی از استودیو فرست پارتی و داخلی سونی و سازنده برخی از محبوب‌ترین عناوین پلتفرم‌های پلی‌استیشن، از جمله سری Killzone و همچنین بازی تحسین‌شده سال گذشته Horizon: Zero Dawn در حال حاضر تغییرات بزرگی را تجربه می‌کند. اکنون تعداد کارمندان این استودیو 250 نفر «نیروی دائمی» است و براساس برنامه جدید، گوریلا قصد دارد این تعداد را برای ساخت سریع‌تر پروژه‌هایشان به عدد 400 نفر برساند.

مهم‌ترین دلیلی که برای این کار ذکر شده، ساخت و عرضه سریع‌تر بازی‌های آن‌ها نسبت به چارت‌های زمانی قبلی این استودیو عنوان شده است. برای مثال ساخت بازی Horizon: Zero Dawn، پروژه‌ای بود که بیش از 6 سال برای گوریلا زمان نیاز داشت. به این ترتیب با این گسترش پیدا کردن، مسئولان استودیو به دنبال این هستند که ساخت چنین بازی‌های سنگینی را (فارغ از اینکه IP جدید یا دنباله‌ای برای عناوین قبلی باشد) به زمانی بین ۲ تا ۳ سال کاهش دهند. هرمان هولست، مدیرعامل استودیو گوریلا گیمز در این زمینه گفته است:

بعد از پروژه Horizon Zero Dawn ما شتاب بیشتری گرفتیم... بهترین استعدادها به سمت ما می‌آیند و همین ماه گذشته، ما ۹ نفر نیروی جدید استخدام کردیم. با این حال این توسعه نیاز به فضای بزرگ‌تری هم پیدا می‌کند و این شامل توسعه استودیوهای ضبط حرکات و صوت و موسیقی هم می‌شود.

ما برای پروژه هورایزن حدود ۶ سال و نیم کار کردیم که البته این [به عنوان یک IP اورجینال] یک مورد استثنایی هم بود. ما از این توسعه قصد داریم که بازی‌های خودمان را در فواصل ۲ تا ۳ سال عرضه کنیم که این هم شامل پروژه‌های کاملا جدید و هم ساخت دنباله برای عناوین قبلی می‌شود.

صحبت‌های جدید به نظر در تکمیل خبرهای قبلی، و برای مثال همین خبر اخیر است که عنوان شد Giles Armstrong، کارمند سابق Eidos Montreal به تازگی به عنوان یکی از نویسندگان داستانی به گوریلا گیمز ملحق شده است.

گوریلا همچنین مقر و دفاتر اصلی خودش را هم تغییر می‌دهد. این استودیو هلندی که در شهر آمستردام قرار دارد، حالا به ساختمان بزرگ‌تری منتقل می‌شود که قبلا متعلق به یک شرکت روزنامه و تلگراف بوده است. در این گزارش ذکر شده که ساختمان جدید، پنج طبقه و ۷٫۳۰۰ متر مربع هم فضا خواهد داشت. هولست در این زمینه هم گفته که ساختمان جدید هم‌راستا با ایده‌های گوریلا تغییر می‌کند و طبقه آخر هم به فضای تجاری آن‌ها تبدیل می‌شود.

استودیو گوریلا یکی از مهم‌ترین و مورداحترام‌ترین توسعه‌دهندگان داخلی سونی است که علاوه بر ساخت بازی شدیدا تحسین‌شده Horizon: Zero Dawn که تاکنون فروش بیش از ۷ میلیون نسخه‌ای را هم تجربه کرده، محل توسعه «موتور بازی‌سازی دسیما» نیز هست که تاکنون در چندین بازی مختلف و «غیر گوریلایی» پلی‌استیشن، مثل بازی‌های Death Stranding و Until Dawn نیز مورد استفاده واقع شده است. به هر شکل این خبر که استودیو گوریلا، بتواند در فواصل ۲ تا ۳ سال یک بار یک بازی جدید عرضه کند، قطعا خبر خوبی برای طرفداران خواهد بود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.