نویسنده: Bahram چهارشنبه، 02 مهر 1399
ساعت 04:55

بررسی بازی WWE 2K Battlegrounds

3.5 از 5

سری WWE بعد از خریداری شدن توسط شرکت 2K به دوران افول خودش رسید و هر سال شاهد عنوانی ضعیف تر نسبت به سال قبل بودیم. در حالی که طرفداران سری بر این امید بودند که شاید شرکت 2K بتواند با ایجاد تغییرات مناسب، سری WWE را به دوران اوج خودش بازگرداند، اما این اتفاق تا به امروز عملی نشده و آخرین نسخه سری با نام WWE 2K20 به عنوان یکی از بدترین شماره‌های کل سری شناخته می‌شود. با این اوصاف شرکت 2K تصمیم گرفت تا امسال فرصت بیشتری را برای توسعه WWE 2K در نظر بگیرد و به همین جهت، امسال شاهد عنوانی متفاوت با نام WWE 2K Battlegrounds هستیم که در نهایت بعد از تجربه آن می‌توان گفت، نه تنها این عنوان نمی‌تواند بهتر از سری اصلی عمل کند، بلکه محصول نهایی به شدت ضعیف و فاقد هرگونه ارزش برای تجربه آن است. عنوانی آرکید و فاقد هر گونه عمق در بخش گیم‌پلی که تنها برای خالی کردن جیب طرفداران ورزش کشتی کج ساخته شده‌است.

WWE 2K Battlegrounds 20200922174013

در سال ۲۰۱۱ شرکت THQ با عرضه بازی با نام WWE All Stars اقدام به عرضه عنوانی کرد که بر روی مبارزات آرکید و آرت استایلی فانتزی متمرکز بود. عنوانی که هر چند بدون اشکال نبود، اما در نهایت به دلیل گیم‌پلی خوبش مورد استقبال طرفداران کشتی کج قرار گرفت. عنوان جدید WWE 2K Battlegrounds هم در نگاه اول به شدت یادآور عنوان All Stars است، اما با شروع بازی متوجه این موضوع خواهید شد، که تنها وجه اشتراک این عناوین همان آرت استایل و گرافیک فانتزی آن‌ها است. در بخش گیم‌پلی با عنوانی به شدت کم‌عمق و ساده طرف هستیم. برای شروع بازی نیاز به هیچ تمرینی نیست و در عمل تنها در عرض دو دقیقه می‌توان به صورت کامل با کنترل بازی آشنا شد. تنها ضربات و فنون هر شخصیت خلاصه شده به مشت و لگد در کنار یک حرکت نهایی اختصاصی و دکمه مربوط به دفاع. دیگر فنون موجود برای هر شخصیت هم در بین کلاس‌های مختلف موجود در بازی تقسیم شده‌است و بدین صورت به عنوان مثال با انتخاب شخصیت‌های سنگین وزن، در عمل به غیر از حرکات نهایی آن‌ها، باقی فنون این شخصیت‌ها کاملا یکسان هستند. بدین صورت اگر طرفدار شخصیت آندرتیکر هستید، انتخاب او یا شخصیت بیگ‌شو خیلی تفاوت زیادی در این عنوان ندارد. باقی کلاس‌ها هم از همین الگو پیروی می‌کنند و در عمل با گذشت تنها چند ساعت از تجربه بازی، با یک عنوان به شدت تکراری طرف خواهیم بود. البته این مشکلات زمانی که با هوش مصنوعی به شدت ضعیف بازی رو به رو شویم، تازه عمق فاجعه را به ما نمایش می‌دهند. هوش مصنوعی WWE 2K Battlegrounds یکی از ضعیف ترین هوش مصنوعی‌های استفاده شده در کل تاریخ عناوین کشتی‌کج است. حتی نسخه مربوط به سگا جنسیس که بیش از ۲۰ سال قبل منتشر شده بود هم از این عنوان وضعیت بهتری در زمینه هوش مصنوعی دارد. برای درک بیشتر فاجعه می‌توان هوش مصنوعی را این گونه توصیف کرد که آن‌ها آمده‌اند که از شما شکست بخورند. در صورتی که از رینگ خارج شوید یا حرکت غیر منتظره‌ای را انجام دهید، هوش مصنوعی به صورت کامل از کار افتاده و شاهد لحظات عجیبی در طول مسابقات خواهیم بود.

البته اگر فکر می‌کنید بخش آنلاین می‌تواند مشکل هوش مصنوعی را بر طرف کند، باید گفت سخت در اشتباه هستید. به دلیل وجود سیستمی به شدت آسان و سطحی برای دفاع ضربات، در عمل با شروع بخش آنلاین در مسابقاتی حضور پیدا خواهیم کرد که ساعت‌ها و دقایق فراوانی به دلیل دفاع ضربات از سمت طرفین به طول می‌انجامد و در نهایت این شما و یا حریف خواهید بود که با ترک مسابقه، برنده را مشخص می‌کنید. شاید بتوان WWE 2K Battlegrounds را در یک حالت تحمل کند و آن هم زمانی است که شما قصد دارید با یکی از دوستانتان که تا به حال هیچ بازی ویدیویی را تجربه نکرده‌است، برای چند دقیقه این عنوان را به دلیل کنترل ساده و در دسترس آن تجربه کنید.

WWE 2K Battlegrounds 20200920150850

با گذر از گیم‌پلی سطحی بازی، با دیگر بخش‌های سطحی این عنوان ضعیف طرف خواهیم بود. بخش داستانی که کمتر از پنج ساعت به طول می‌انجامد، روایت‌گر تبدیل کشتی‌کج کاران خیابانی به افراد حرفه‌است. در این بخش شما در نقش شخصیت‌های مختلفی در مقابل ورزشکاران مختلف WWE مسابقه خواهید داد تا در نهایت به WWE راه پیدا کنید. در این بخش جوایزی هم مثل لباس‌های جدید و آزاد سازی شخصیت‌‌های بیشتر در نظر گرفته شده تا کمی به این بخش عمق دهد، اما این موارد کافی نیستند. در کنار این بخش و بخش آنلاین، شاهد دیگر بخش‌ها مانند چالش‌ها و حالات مختلف مسابقات مثل رویال رامبل هم هستیم که باز هم به دلیل گیم‌پلی و هوش مصنوعی ضعیف ارزش خود را به سرعت از دست می‌دهند.

اما در کنار تمام این موارد، نکته غیر قابل باور و عجیب این عنوان وجود سیستم خرید های درون برنامه یا همان microtransactions است. در مجموع این عنوان دارای بیش از ۷۰ شخصیت است که در شروع تنها ۲۴ شخصیت در دسترس هستند و برای آزاد سازی بقیه شخصیت‌‌ها نیاز به خرید آن‌ها از طریق گرایند کردن و یا پرداخت پول واقعی خواهید داشت. حتی بخش مربوط به ساخت شخصیت‌ هم بر پایه microtransactions بنا شده و برای خرید لباس، آپگرید و دیگر موارد مجبور به پرداخت پول واقعی یا ساعت‌ها تکرار مسابقات خواهید داشت.

WWE 2K Battlegrounds 20200922173124

متاسفانه وضعیت در باقی بخش‌ها هم اصلا خوب نیست. شاید بتوان از بخش هنری و طراحی بامزه شخصیت‌ها به عنوان تنها نکته مثبت این عنوان نام برد. البته طراحی رینگ‌های مختلف هم به خوبی انجام شده و شاهد محیط های مختلف و متنوعی مثل مترو شهر نیویورک و یا مردابی در شهر فلوریدا هستیم که از طراحی جالبی برخوردارند. همچنین در صورت انجام حرکات سنگین داخل رینگ، رینگ مسابقه به صورت کامل تخریب می‌شود که این مورد در نوع خود جالب است. البته به غیر از این موارد دیگر نمی‌توان نکته خاصی را در WWE 2K Battlegrounds به عنوان یک نکته مثبت نام برد. به عنوان مثال ورود تمام ورزشکاران به صورتی تکراری انجام می‌شود و هر کدام از آن‌ها داخل جعبه‌ای زندانی شدند و با شروع مسابقه از جعبه خارج می‌شوند.

  در نقطه مقابل وضعیت فنی اصلا جالب نیست و در مواردی شاهد افت فریم بسیار شدید  و حتی متوقف شدن بازی برای چند ثانیه هستیم. مواردی که معمولا در مسابقاتی مثل رویال رامبل یا زمانی که از رینگ خارج شوید، اتفاق می‌افتند. تکمیل کننده تمام این موارد هم گزارشگران مسابقات هستند که گویا مسابقه دیگری را مشاهده می‌کنند و در اکثر موارد شاهد اشتباهات آن‌ها در طول گزارش مسابقه هستیم.

نتیجه گیری:

عنوان WWE 2K Battlegrounds را می‌توان به عنوان یکی از ضعیف‌ترین عناوین ساخته شده بر پایه WWE نام برد. عنوانی به شدت کم‌عمق و ضعیف که تنها برای خالی کردن جیب طرفداران این مسابقات ساخته شده و به هیچ عنوان ارزشی برای تجربه را ندارد. بازی فرسنگ‌ها از استاندارد های عناوین کنسولی فاصله داشته و در نهایت می‌توان آن را با یک عنوان موبایلی مقایسه کرد.

Bahram | نقد و بررسی | 23/09/2020
  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
گرافیک
4.0
گیم پلی
3.0
سرگرم کنندگی
3.0
موسیقی و صداگذاری
2.0
ارزش تجربه
3.0
عنوان WWE 2K Battlegrounds را می‌توان به عنوان یکی از ضعیف‌ترین عناوین ساخته شده بر پایه WWE نام برد. عنوانی به شدت کم‌عمق و ضعیف که تنها برای خالی کردن جیب طرفداران این مسابقات ساخته شده و به هیچ عنوان ارزشی برای تجربه را ندارد. بازی فرسنگ‌ها از استاندارد های عناوین کنسولی فاصله داشته و در نهایت می‌توان آن را با یک عنوان موبایلی مقایسه کرد.
نقاط قوت
  • نکته ی مثبتی وجود ندارد
نقاط ضعف
  • microtransactions برای تمام بخش‌ها
  • به شدت کم عمق و سطحی در تمام بخش‌ها
  • مشکلات فنی
6.4/10

امتیاز شما

(40 رای )
3.0/10
ضعیف
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.