بخش مهمی از جذابیت سری Far Cry (البته از قسمت دوم به بعد) از شخصیت‎‌های منفی این عناوین نشأت می‌گیرد. این رهبران شرور از ویژگی‌هایی برخوردارند که تعدادی از این خصوصیات را در میان قهرمانان دیگر عناوین ژانر اکشن می‌یابیم و در آن دست آثار برای موفقیت شخصیت‌هایی با چنین ساختار اخلاقی سؤال برانگیز، تمام تلاش خود ر ... ادامه مطلب
7
خوب
عنوان Scarf ساخته استودیو Uprising Studios اثر پازل/پلتفرمری در میان ژانری است که کمبود خاصی در آن از نظر تعداد بازی‌های ساخته‌ شده نیست، ولی همراه شدن کاراکتر اصلی با شال‌گردنِ جان‌داری برای انجام حرکات مختلف و ظاهر بصری چشم‌نواز، به اندازه کافی توانسته Scarf را نسبت به بقیه عناوین مشابه، متمایز کند. هر ... ادامه مطلب
7
خوب
بدون‌شک سری آثار Final Fantasy یکی از بهترین تجربه‌هایی ویدیوگیمی است و هر شخصی که در جهان آن غرق شده، ثمره آن چیزی جز لذت برای او نبوده است. با این‌حال نسخه هفتم این سری، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین‌های آن محسوب می‌شود. به‌قدری محبوب که استودیو سازنده دست به ساخت ریمیکی از آن زد و توانست اثری خلق کند که ه ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
ترکیب کردن نبردهای تن به تن پر سرعتی که اغلب با مشت و لگد دنبال می‌شوند و در جاهایی مثل آسانسور، پشت‌بام، روی بال هواپیما و یا هر مکان دیگری که سال‌ها در فیلم‌های اکشن دیدیم، با ساختار استراتژی نوبتی که نیاز به صبر و تامل دارد و همچنین استفاده از Deckbuilding برای انتخاب حرکاتی که انجام می‌دهید، ممک ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
تأسیس 38 Studios با ادعاهای بزرگی توسط پایه‌گذار آن همراه بود و معرفی اولین ساختۀ این استودیو (که نهایتاً به تنها خروجی آن هم تبدیل شد) یعنی بازی Kingdoms of Amalur: Reckoning، با ارائۀ برنامه‌هایی بلندپروازانه همراه بود که در کنار استفاده از مهره‌هایی نام آشنا برای برخی نقش‌های کلیدی این پروژه، در هنگام عرضه ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب
حرف اشتباهی نزده‌ایم اگر بگوییم که موفقیت محصولات استودیوی Playdead باعث انحراف کامل بخشی از جریان بازیسازی مستقل از مسیر صحیح شده است! تیم پلی‌دد در زمان ساخت Limbo هیچ کار بزرگ و یا حتی نوآورانه‌ای انجام نداد بلکه با استفاده از تکنولوژی روز، اثری در ژانر معمایی/پلتفرمر ارائه داد که از کنترل روانتری نسبت به ... ادامه مطلب
8.5
خیلی خوب
دهه‌های میانی قرن بیستم، سال‌های اوج جنگ سرد در تقابل دو ابرقدرت آن دوران (ایالت متحده و شوروی) به حساب می‌آیند که در کنار کارهای جاسوسی، تخریب و جنگ‌های نیابتی، شاهد رقابت بزرگی بین این دو کشور در زمینۀ تکنولوژی هم بودیم و پیشرفته‌ترین بخش از این رقابت را در تلاش برای فتح کهکشان شاهد بودیم که نهایتاً با فرود ... ادامه مطلب
8
خیلی خوب
ژانر Real Time Tactics علی‌رغم محبوبیت بالایی که در اواخر دهۀ 1990 و اوایل قرن بیست و یکم داست و البته بهره بردن از فرنچایزهای مشهور و پرفروشی مانند Commandos، Desperados و ...، از ابتدای نسل هفتم کنسول‌ها کمتر مورد توجه سازندگان قرار گرفته بود. بهرحال وقتی ناشران بزرگ، که در آن سال‌های کنترل کامل بازار بازی‌ ... ادامه مطلب
9
عالی