نویسنده: آرمین صیامی زاده پنج شنبه، 15 آذر 1397
ساعت 18:28

خلاصه‌ی نقدهای انیمیشن Mirai از دید سایت‌های مطرح دنیا

5 از 5

خلاصه‌ای از واکنش و بازخورد منتقدین وبسایت‌های مطرح دنیا به انیمیشن Mirai

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون در بازی‌مگ؛ نقد و نمرات انیمیشن جدید آقای Mamoru Hosoda یعنی Mirai منتشر شده و مثل همیشه با واکنشی بسیار مثبت روبرو شده است.

داستان درباره‌ی پسر چهارساله‌ای به‌نام Kun است که بخاطر توجهی که خانواده‌اش به خواهر نوزادش دارند به او حسودی می‌‌کند و ناگهان از طریق باغچه‌ی حیاطشان، قدرت سفر در زمان و ملاقت اجداد خود را پیدا می‌کند و راهنمای او در این سفر کسی نیست جز نسخه‌ی بزرگ‌تر خواهرش از آینده! مثل همیشه خلاقیت بی حد و مرز در این اثر آقای هوسودا بی‌داد می‌کند. 

Mirai نیز همانند چند اثر اخیر ایشان ( Wolf Children ،The Boy and the Beast و Summer Wars) فانتزی را با مسائل خانوادگی ملموس و روزمره درهم می‌آمیزد و با توجه به نقد‌های منتشر شده، این کار را به بهترین روش ممکن انجام می‌دهد. معدود نقدهای منفی این اثر نیز بیشتر به ضعف انسجام در برخی از قسمت‌های فیلم اشاره دارند. در ادامه با خلاصه‌‌ای از نقدهای وب‌سایت‌های معتبر همراه ما باشید:

TheWrap (نویسنده: کارلوس آگیلار) | امتیاز: 100 از 100 

هوسودا در معجزه‌ی چشم‌نوازش، Mirai، توانسته با دمیدن احساسات واقعی و نادر به تصاویر کودکان و والدینشان با گیبلی و پیکسار در گنجاندن مفاهیم عمیق انسانی در تفریحات خانوادگی رقابت کند. 

The Telegraph (نویسنده: رابی کالین) | امتیاز: 100 از 100

Mirai زندگی روزمره‌ی خانوادگی را به شکل زیبای کاملاً جدیدی درمی‌آورد.

Rolling Stone (نویسنده: پیتر ترورس) | امتیاز: 90 از 100

جادوی Mirai روی کودکان و بزرگسالان تأثیرات متفاوتی می‌گذارد. هنرمندی و حس همدلی خالقش باعث پیوند [این دو قشر] می‌شوند. شاید کوچک‌ترین فیلم این انیماتور باشد، اما انتظارات را برآورده می‌کند. مسحورتان خواهد کرد.

Variety (نویسنده: پیتر دبروج) | امتیاز: 90 از 100

این اثریست از یک مولف واقعی (که شخصی‌ترین فیلم او نیز به نظر می‌آید) که در قالب فیلمی خانوادگی و ملایم عرضه شده.

The Guardian (نویسنده: فیل هود) | امتیاز: 80 از 100

استایل نقاش مآبانه و ظریف هوسودا به بهترین شکل پناه‌گاه ناپایدار Kun (شخصیت اصلی داستان) را به تصویر می‌کشد و پیغامش را درباره‌ی شجاعت لازم برای ترک این پناه‌گاه می‌رساند.

Empire (نویسنده: دیوید پارکینسون) | امتیاز: 80 از 100

[Mirai] اوج‌گیری‌های احساسی خود را با طنز غیرقابل پیش‌بینی و نشان دادن واقعیات از دید کودکان آرام می‌کند و به عنوان رساله‌ای درباب سختی‌های بزرگ‌شدن، روی کمتر دیده‌ شده‌ی انیمیشن‌های ژاپنی را نمایش می‌دهد.

Screen International (نویسنده: وندی اید) | امتیاز: 80 از 100

آخرین انیمه‌ی مامورو هوسودا (کارگردان "دختری که در زمان پرش می‌کرد") گوهر کوچک و درخشانی است. فیلم لحظات تخیلی خود را با بررسی تجربه‌ی والدین و مباحث مربوط به خانواده متعادل می‌کند.

Slant Magazine (نویسنده: پت براون) | امتیاز: 63 از 100

پایه‌ و اساس دنیای تخیلی که در این فیلم به تصویر کشیده شده هیچ انسجامی با موضوع اصلی آن درباره‌ی درک نقش هر فرد در خانواده ندارد.

(New York Magazine (Vulture (نویسنده: امیلی یوشیدا) | امتیاز: 60 از 100

با انباشته شدن رویارویی‌ها، تازه تأثیرات کارهایی که هوسودا انجام‌ می‌دهد روشن می‌شود که واقعاً چیزهای تأثیرگذاری هستند. سفر بین بعدهای مختلف راهی واضح اما تکان‌دهنده برای نشان دادن این حقیقت است که ‌همه‌یمان زمانی بچه بوده‌ایم، حقیقتی که درکش برای کودکان بی‌نهایت دشوار و برای بزرگسالان تلخ و شیرین است.

RogerEbert.com (نویسنده: سیمون آبرامز) | امتیاز: 50 از 100

مشکل اصلی من با Mirai این است که بیشتر صحنه‌های مربوط به Kun (که نود درصد فیلم را شامل می‌شوند) بین خیال‌بافی‌های خسته‌کننده‌ی او و هیجانات کنترل‌نشده‌ی تقسیم شده‌اند.

Mirai - میانگین نمرات براساس 16 نقد
81 از 100
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.