نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 20 آذر 1397
ساعت 16:00

PS4 از نظر فروش Xbox 360 را پشت سر گذاشت

5 از 5

بر اساس آمار جدید، پلی‌استیشن 4 سونی حالا بیشتر از پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ مایکروسافت فروش داشته است.

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ حدود یک سال پیش بود که سونی، گفته بود با توجه به انتشار انحصاری‌هایی نظیر Marvel’s Spider-Man، پلی‌استیشن ۴ می‌تواند تا انتهای سال مالی ۲۰۱۸ به فروش ۱۰۰ میلیون واحدی در کل دوره حیات خود دست پیدا کند. با در نظر گرفتن آخرین آمارها از وضعیت فروش سخت‌افزاری بازی، باید گفت که PS4 گرچه هنوز موفق به رسیدن به این آمار نشده ولی حالا به یک رکورد تازه دست پیدا کرده، و از Xbox 360 و فروش این کنسول نسل هفتمی مایکروسافت در همه طول حیات آن سبقت گرفته است.

براساس گزارش جدید، کنسول بازی نسل هشتمی سونی تاکنون موفق به فروش حدود ۸۶٫۱۵ میلیون دستگاه شده که با این آمار، فروش پلی‌استیشن از ایکس‌باکس 360 پیشی می‌گیرد؛ کنسولی که در همه طول حیات خود موفق به فروش عالی ۸۵٫۸۰ میلیون واحدی شده بود. نکته مهم دیگر در این گزارش، عملکرد خیره‌کننده پلی‌استیشن ۴ در هفته منتهی به ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) بود، که سونی موفق شده بود ۵۳۳٫۹۹۹ کنسول به فروش برساند و همین عملکرد، نقطه عبور میزان فروش PS4 از Xbox 360 بوده است.

پلی‌استیشن 4 گرچه در مرحله پایانی چرخه عمرش قرار دارد، ولی این کنسول هنوز به پایان کار خود نرسیده است. همین موضوع نیز عملکرد این دستگاه را در برابر عملکرد کل دوره حیات کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 جالب‌تر می‌کند. همچنین با توجه به این آمار، PS4 حالا درست پایین‌تر از پنج کنسول بازی پرفروش تاریخ قرار گرفته است؛ کنسول‌های پلی‌استیشن 2 با ۱۵۵ میلیون، نینتندو دی‌اس با ۱۵۴ میلیون در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. در این رابطه، گیم‌بوی، پلی‌استیشن 1 و نینتندو وی نیز در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار می‌گیرند.

پیش‌بینی می‌شود که با توجه به صف انحصاری‌های قدرتمند پلی‌استیشن 4 در ادامه طول حیات این دستگاه، سونی موفق می‌شود تا آمار فروش کنسول نسل هشتمی خود را از این هم بیشتر ارتقا دهد. در هر صورت و با توجه به چرخه عرضه و پشتیبانی سنتی سونی از دستگاه‌های بازی خودش، PS4 حتی با از راه رسیدن کنسول نسل بعدی پلی‌استیشن نیز می‌تواند تا چند سال دیگر به حیات خودش ادامه دهد.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.