نویسنده: آرمین صیامی زاده سه شنبه، 11 دی 1397
ساعت 22:07

هیدتاکا میازاکی درباره‌ی تفاوت‌های میان Sekiro و Dark Souls می‌گوید

5 از 5

مبارزات سکیرو رویکرد متفاوتی با دارک سولز خواهند داشت

مصاحبه‌ی اخیر 4Gamer با رئیس استودیوی فرام‌سافتویر، آقای Hidetaka Miyazaki، این موضوع را روشن کرد که آن‌ها در حال کار روی دو عنوان معرفی نشده هستند؛ اما در کنار این خبر، در قسمت دیگری از این مصاحبه، آقای میازاکی درباره‌ی تفاوت‌های بازی‌ جدیدشان، سکیرو با سری دارک سولز نیز حرف زد. بخش‌های مهم این مصاحبه را می‌توانید این‌جا بخوانید:

4Gamer: صحبت از گیم‌‍پلی مبتنی بر مبارزات شد؛ خیلی از مردم تصور می‌کنند که سکیرو در واقع یک دارک‌ سولز با ظاهر ژاپنی است.شما می‌گویید این موضوع صحت ندارد؟

میازاکی: صحیح است. مبارزات "kengeki” سکیرو سبک مبارزه‌ی متفاوتی را از دارک سولز طلب میکند. در "kengeki” سکیرو، اول باید سریع شمشیر به شمشیر دشمن بزنید و حین این درگیری، لحظه‌ی مناسب را برای حمله به نقاط بدن او پیدا کنید. علاوه‌ بر این، راه‌های مختلفی برای هر درگیری وجود دارد که اهمیتشان از گذشته بسیار بیشتر شده. این شاخصه‌ی سکیرو است؛ ما می‌خواستیم به روش‌های مختلفی که برای مبارزه وجود دارد معنی ببخشیم و اجازه دهیم که بهترین راه‌ مقابله با دشمنان را پیدا کنید.

پس تغییر روش مبارزه با توجه به نوع دشمنان و شرایط امری مهم خواهد بود.

بله. موقیعتی که هنگام استفاده از قلاب خود دارید، چگونگی بکارگیری از مخفی‌کاری و ابزارآلات مختلفی که از طریق دست مصنوعیتان در اختیارتان قرار دارید... چیزی که اینجا اهمیت دارد این است که چطور خودتان را با شرایط منطبق می‌کنید و مبارزه را پیش می‌برید. نمی‌توانید همیشه از روبرو حمله کنید یا همیشه قایم شوید؛ بلکه باید از هرچیزی که در اختیارتان هست استفاده کنید. این روش نینجایی سکیرو است.

پس دموی بازی طی رویدادها به این خاطر دشوار به نظر می‌آمد که می‌بایست با رویکرد تاکتیکی سراغ مبارزه می‌رفتید.

درباره‌ی مسئله‌ی سختی دموها، شخصاً فکر می‌کنم که به میزان عادت شما به گیم‌پلی بستگی دارد. تکرار می‌کنم که طراحی بازی شما را وادار به استفاده‌ از شیوه‌ای متفاوت نسبت به دارک سولز می‌کند. می‌خواهم که مردم از پروسه‌ی یادگیری رویکرد خاص سکیرو لذت ببرند و آرام آرام در بازی اصلی بهبود یابند.

Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخ جمعه، دوم فروردین سال 1398 برای PC، Xbox One و PS4 عرضه خواهد شد. برای اخبار بیشتر همراه بازی‌مگ باشید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.