نویسنده: پدرام پورامامعلی پنج شنبه، 27 دی 1397
ساعت 18:03

نکاتی که پیش از خرید بازی Ace Combat 7: Skies Unknown باید بدانید مطلب ویژه

5 از 5

در این مقاله به چند نکته‌ی مختصر که پیش از تصمیم گیری برای خرید بازی Ace Combat 7: Skies Uknown باید آنها بدانید اشاره خواهیم کرد

سری بازی‌های Ace Combat، بهترین مجموعه در سبک شبیه‌سازی نبرد هوایی است که روز آینده با نسخه‌ای جدید مجددا به دنیای گیم بازخواهد گشت. بازی Ace Combat 7: Skies Unknown برای علاقه‌مندان هواپیماهای جنگی و نبردهای هوایی نقشی همانند سری بازی‌های FIFA و NBA 2K را برای علاقه‌مندان به فوتبال یا بسکتبال بازی می‌کند، با این تفاوت که برای عرضه شدن یک بازی ایس کامبت جدید باید چند سال انتظار را تحمل کنید.

تاریخچه‌ی سری Ace Combat به 24 سال پیش وسال 1995 برمی‌گردد که بازی در آن زمان با نام Air Combat شناخته می‌شد. آخرین بازی عرضه شده از سری Ace Combat در سال 2014 در دسترس گیمرها قرار گرفت. Ace Combat: Infinity یک عنوان انحصاری و Free-To-Play برای کنسول PlayStation 3 بود که بر روی وبسایت Metacritic نمره‌ی ضعیف 54 را دریافت کرد.

داستان بازی در روزگار حاضر و در جریان نبرد میان فدراسیون اوسین و پادشاهی اروزیا رخ می‌دهد. در Ace Combat 7: Skies Unknown شما در نقش «تریگر» قرار خواهید گرفت. او خلبان سابق Osean Federation است که دوران خوشی را سپری نمی‌کند و پس ارتکاب جرم به زندان نظامی فرستاده شدو سپس به خدمت در یک اسکادران تنبیهی تنزل رتبه یافته است. تریگر هم اکنو همانطور که پیش از این در بسیاری از بازی‌ها با چنین ته‌مایه‌ی داستانی دیده شده است، انتظار می‌رود ما باید در مسیری برای بازگشت تریگر به بالاترین رده بجنگیم.

در چند ماه گذشته اطلاعاتی مختلفی از جانب سازندگان راجع به Ace Combat 7 منتشر شد که با کنار هم قرار دادن این اطلاعات و خلاصه کردنشان چند نکته حاصل می‌شود که دانستن آنها ضرری ندارد، مخصوصا اگر برای خرید Ace Combat 7: Skies Unknown مردد هستید! همچنین ویژگی‌های مورد نیاز برای اجرای بازی Ace Combat 7 بر روی PC نیز در این مطلب گنجانده شده است.

پلتفرم‌ها: PlayStation 4، Xbox One و PC.

تاریخ عرضه: 18 ژانویه (جمعه 28 دی) برای کنسول‌ها و 1 فوریه (جمعه 12 بهمن) برای PC.

ناشر: Bandai Namco

سازنده: Project Aces و Bandai

مزایای پیش‌خرید کردن بازی: بر روی هر پلتفرم مزایای خاصی برای پیش‌خرید کردن بازی در نظر گرفته شده است. اگر هر سه پلتفرم عرضه‌ی بازی را در اختیار دارید و همچنین اولویتی برای خود در نظر نگرفته‌اید، شاید بهتر باشد بدانید شرکت Bandai چه مزایایی در هر کنسول برای پیش‌خرید بازی در نظر گرفته است. این مزایا جزییات جالبی هستند که ممکن است به شما در تصمیم‌گیری کمک کنند. همچنین برای کسانی که هم‌اکنون بازی را پیش‌خرید کرده‌اند، در ادامه آیتم‌هایی که به صورت اختصاصی در اختیارشان قرار می‌گیرد را مرور خواهیم کرد.

1- مزایای پیش‌خرید بازی بر روی PS4:

  • تم پویای بازی Ace Combat 7: Skies Unknown
  • هواپیمای جنگنده‌ McDonnell Douglas F4-E (فانتوم) و سه رنگ‌آمیزی استتار یا همان اسکین (Skin) برای سه هواپیمای جنگنده با نام‌های: Su 37 Yellow13، F 14D Razgriz و F 15C Pixy.
  • بازی Ace Combat 5: The Unsung War (نسخه‌ی کامل بازی).
  • هواپیمای جنگنده F 104C Avril (تنها برای افرادی که بازی را به صورت دیجیتالی خریده باشند).

2- مزایای پیش‌خرید بازی بر روی Xbox One:

  • تم پویای بازی Ace Combat 7: Skies Unknown
  • هواپیمای جنگنده‌ McDonnell Douglas F4-E (فانتوم) و سه رنگ‌آمیزی استتار یا همان اسکین (Skin) برای سه هواپیمای جنگنده با نام‌های: Su 37 Yellow13، F 14D Razgriz و F 15C Pixy.
  • بازی Ace Combat 6: Fires of Liberation (نسخه‌ی کامل بازی).
  • هواپیمای جنگنده F 104C Avril (تنها برای افرادی که بازی را به صورت دیجیتالی خریده باشند).

3- مزایای پیش‌خرید بازی بر روی PC:

  • هواپیمای جنگنده‌ McDonnell Douglas F4-E (فانتوم) و سه رنگ‌آمیزی استتار یا همان اسکین (Skin) برای سه هواپیمای جنگنده با نام‌های: Su 37 Yellow13، F 14D Razgriz و F 15C Pixy.
  • هواپیمای جنگنده F 104C Avril (تنها برای افرادی که بازی را به صورت دیجیتالی خریده باشند).

سیزن پس بازی Ace Combat 7:

سازندگان برای Skies Unknown یک سیزن پس نیز در نظر گرفته‌اند که 24.99 دلار قیمت دارد. با خرید سیزن پس محتوایی اضافی از جمله هواپیما و مراحل اضافه و همچنین یک پخش‌کننده‌ی موسیقی در بازی دریافت خواهید کرد. همچنین اگر نسخه‌ی Deluxe Edition بازی را سفارش دهید، علاوه بر محتوای سیزن پس یک هواپیمای جنگنده Lockheed F 104 Starfighter را نیز دریافت خواهید کرد. در این نسخه همچنین 8 نماد (Emblem) نیز دریافت خواهید کرد که عبارتند از: Aquila، Aquila: Low Vis.، Wardog، Wardog: Low Vis.، Garuda، Garuda: Low Vis.، Gryphus و Gryphus Low Vis..  پس نسخه‌ی معمولی بازی 59.99 دلار قیمت دارد که شامل بازی اصلی می‌شود و پس از آن نسخه‌ی Deluxe است که 84.99 دلار قیمت دارد.

بازیکنانی سیزن پس را خریداری کرده‌اند، سه DLC که در زمانی پس از عرضه‌ی بازی ارائه می‌شود را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد اما بازیکنان معمولی باید آنها را به قیمت 4.99 دلار خریداری نمایند.  

همچنین برای Ace Combat 7 یک نسخه‌ی کالکتور نیز در نظر گرفته شده است که Aces at War Bundle نام دارد. این نسخه از بازی دارای برچسب قیمت 89.99 دلار است. همانند آنچه در بیشتر نسخه‌های کالکتور در بازیهای امروزی می‌بینیم در Aces at War سیزن پس تعبیه نشده است اما با خرید آن چند آیتم فیزیکی دریافت خواهید کرد. با پرداخت 90 دلار برای نسخه‌ی خاص تنها چیزی که عایدتان می‌شود یک کتاب هنری 150 صفخه‌ای به نام «Aces at War: A History 2019» و همچنین بسته‌بندی فلزی بازی یا همان استیل بوک است. بنابراین اگر طرفدار سرسخت بازی نیستید و همچنین علاقه‌ای به جمع کردن کلکسیون ندارید خرید نسخه‌ی Special چندان معقول نیست و بهتر است همان نسخه‌های معمولی یا Deluxe را انتخاب نمایید.

ace combat 7 collectors

موتور بازی:

همانند دیگر بازی‌های AAA که در این یکی دو سال اخیر عرضه شدند، سازندگان Ace Combat 7 را با استفاده از Unreal Engine 4 توسعه داده‌اند. از همین موتور برای بازی دیگری که قرار است در ماه ژانویه عرضه شود، یعنی Kingdom Hearts 3 استفاده شده است.  

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Ace Combat 7 بر روی PC:

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1 یا ویندوز 10 (نسخه‌های 64 بیتی).
  • پردازنده: Intel Core i3-7100 یا هم‌تراز با آن.
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1050 یا GeForce GTX 750 Ti یا هم‌تراز با آن.
  • حافظه‌ی رم: 4 گیگابایت
  • فضای خالی مورد نیاز بر روی هارددیسک: 60 گیگابایت
  • دایرکت‌ایکس: نسخه‌ی 11

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی:  

  • سیستم عامل: ویندوز 7، ویندوز 8.1 یا ویندوز 10 (نسخه‌های 64 بیتی).
  • پردازنده: Intel Core i5-7500 یا هم‌تراز با آن.
  • کارت گرافیک: NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB یا هم‌تراز با آن یا بالاتر از آن.
  • حافظه‌ی رم: 8 گیگابایت
  • فضای خالی مورد نیاز بر روی هارددیسک: 60 گیگابایت
  • دایرکت‌ایکس: نسخه‌ی 11

پشتیبانی از قابلیت VR

لازم به ذکر است نمی‌توان در تمام بخش‌ها و مراحل بازی از VR استفاده کرد. سازندگان تنها دو مد متفاوت را برای پشتیبانی از VR در نظر گرفته‌اند. مد اول Airshow نام دارد. در این مد وارد یک نمایشگاه هوایی می‌شوید که هواپیماهای متفاوتی در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. شما می‌توانید به هر نقطه از نمایشگاه بروید و اطرافتان را به صورت 360 درجه تماشا کنید اما توانایی تعامل با هیچ چیزی را ندارید و درواقع فقط یک تماشاچی هستید. به عبارت دیگر این مد همانند یک ویدیو در یوتوب است و در آن خبری از بازی نیست.

دومین مد همان چیزی است که همه منتظرش بودند. در بازی Ace Combat 7 ماموریت‌های اختصاصی متعددی برای PlayStation VR وجود دارد که ب خط اصلی داستانی بازی متصل نیستند اما در نوع خودشان بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. گفته شده که قرار است کیفیت بصری بازی در مدهای مخصوص VR اندکی کاهش پیدا کند، در عوض فریم ریت بازی بر روی 60FPS حفظ شود. با این وجود وعده داده شده است کیفیت گرافیکی بازی هنوز هم جذاب باقی بماند.

سازگاری با کنترلرهای HOTAS

مطابق انتظارات و همانطور که قبلا اعلام شده بود، Ace Combat 7 با کنترلرهای HOTAS سازگار است. برای کسانی که نمی‌دانند HOTAS مخففی است برای اصطلاح Hands On Throttle And Stick. این کنترل ساختاری مشابه با اهرم و جوی‌استیک پرواز در هواپیما را شبیه‌سازی می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد شبیه‌سازی پرواز را با عمق هرچه بیشتری تجربه کند. استفاده از یک کنترلر HOTAS به شما اجازه می‌دهد در جریان مراحل معمولی بازی و در حین داگ‌فایت‌ها (درگیری با هواپیمای دشمن) عملکرد بهتری از خودتان برجای بگذارید، اما کافیست با استفاده از HOTAS یکی از مراحل مخصوص به VR را تجربه کنید تا متوجه معنای واقعی شبیه‌سازی بشوید.

HOTAS thrustmaster

بخش چندنفره

خبر خوب این است که نه تنها در Skies Unknown بخش چندنفره وجود دارد بلکه در این بخش تنوع نیز به چشم می‌خورد. مطابق آنچه از یک بازی شبیه‌ساز نبرد هوایی انتظار می‌رود حالت Team Deathmatch معمولی در این بازی وجود دارد اما علاوه بر آن سازندگان با پیروی از موجی که امروزه در صنعت بازیسازی به راه افتاده است، یک حالت Battle Royale نیز برای بازی تعبیه کرده‌اند. حالت بتل رویال از قوانین مرسوم این مد در بازیها پیروی نمی‌کند و شما با مردن مجددا ریسپاون خواهید شد. بخش چندنفره‌ی بازی تنها ظرفیت هشت بازیکن را دارد پس نباید در بخش Multiplayer انتظار آسمانی شلوغ را داشته باشیم. همچنین می‌توان گفت اگر تعداد بازیکنان بیشتر از این عدد بشود، ممکن است در محیط بازی هیاهو و آشوبی ایجاد شود که مانع لذت بردن از تجربه‌ی بخش چندنفره مخصوصا مد Free For All گردد. عدم پشتیبانی VR از بخش چندنفره را می‌توان تاحدودی ناامیدکننده قلمداد کرد.

ace combat 7 multiplayer

ابرهایی کاملا ابری!

طبیعتا از یک شبیه‌سازی پرواز انتظار می‌رود طراحی محیط آسمان در بهترین حالت قرار داشته باشد. در عناوین قبلی سری Ace Combat، ابرهای به صورت دوبعدی طراحی شده بودند و تنها جنبه‌ی تزیینی داشتند. اما در جدیدترین نسخه از بازی ابرهای کاملا زنده و واقعی به نظر می‌رسند. به لطف موتور آنریل 4 که بازی از آن استفاده می‌کند، ابرها کاملا پویا و حتی دارای مسیر پرواز مخصوص به خود هستند. همچنین ممکن است ابرهای بازی دچار تلاطم شده و صاعقه تولید کنند که این امر پرواز از میانشان را به شدت دشوار می‌سازد. هنگام عبور از ابرهای طوفانی، قطرات باران و درخشش صاعقه دید شما را مختل خواهد کرد. قطعا وجود چنین ویژگی‌هایی در بازی اصلی موجب برتری این عنوان خواهد شد و تجربه‌ی شگفت‌انگیزی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد.

ace combat 7 clouds

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.