نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 23 بهمن 1397
ساعت 13:00

تبدیل Mr. X به نمسیس با یک مود در Resident Evil 2

طرفداران یک Mod برای جایگزین کردن نمسیس با Mr. X در RE2 Remake طراحی کردند

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ برخی از طرفداران مجموعه «رزیدنت اویل» به تازگی دست به ساخت یک مود (Mod) مخصوص برای بازی Resident Evil 2 زده‌اند که با نصب آن، یکی از نمادین‌ترین هیولاها و باس‌های این سری یعنی «Nemesis» نیز وارد این بازی می‌شود.

نسخه ریمیک ۲۰۱۹ رزیدنت اویل ۲، از مدتی پیش عرضه شد و تاکنون با عملکرد درخشانی که داشته، به عقیده برخی حتی به عنوان بهترین الگو از اینکه چطور می‌توان از یک بازی کلاسیک، یک بازسازی مدرن ارائه کرد معرفی می‌کنند. این بازی ریمیک، به شکل تحسین‌برانگیزی به عناصر کلیدی بازی کلاسیک وفادار بوده و آن‌ها را به شکلی معنی‌دار، بهبود هم بخشیده است. یکی از مهم‌ترین فاکتورها از این دست، حضور یکی از باس‌های محبوب نسخه کلاسیک، یعنی کاراکتر Mr. X است که در نسخه ریمیک، حضور او به شکل جذابی پررنگ تر نیز شده است. این باس از نوع «تایرانت»، حالا بیش از گذشته عنصر تعقیب و گریز در رزیدنت اویل ۲ را تقویت کرده است و به شکلی تقریبا توقف ناپذیر، همواره در راهروها و دفاتر اداره پلیس شهر راکون، به دنبال شکار قهرمان‌های بازی است.

چنین گیم‌پلی تعلیق‌زایی البته بیش از هر زمان دیگر در این سری، با تایرانت دیگری به نام «نمسیس (Nemesis)» در بازی Resident Evil 3 شناخته می‌شد. این هیولا، حتی به انتخاب برخی مراجع و نظرسنجی‌ها حتی به عنوان «نمادین‌ترین هیولا در تاریخ سری Resident Evil» نیز در نظر گرفته شده است؛ کاراکتری که در اصل، به عنوان نوع ارتقایافته‌ای از همان Mr. X از بازی اورجینال Resident Evil 2 الهام گرفته است. با توجه به چنین شباهتی، احتمالا جای شگفتی خیلی زیادی نیست که به تازگی طرفداران، موفق به ساخت یک مود جدید شدند که Nemesis را جایگزین Mr. X در بازی Resident Evil 2 Remake می‌کند. شما در ادامه ویدیویی از این مود را مشاهده می‌کنید.

 

پیرامون این مود، کانال یوتیوبی BeastGamingHD که اولین بار این ویدیو را منتشر کرده، توضیح داده که طراحی این هیولا با هدف خلق مجدد و دقیق نمسیس صورت نگرفته، ولی صداگذاری‌های آن به شکلی بوده که یادآور هیولای اصلی باشد. به این ترتیب که هروقت این هیولا وارد لوکیشن شود، موسیقی متن معروف از Resident Evil 3 پخش می‌شود و نمسیس نیز فریاد نمادین «S.T.A.R.S» را سر می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که این نسخه نمسیس، کمی سریع‌تر از Mr. X باشد.

در هر صورت، مود جدید که توسط یکی از طرفداران بازی ساخته شده، نشان می‌دهد که با تکنولوژی‌های جدید می‌توان این هیولا را تا چه میزان وحشتناک‌تر و با جزئیات بیشتری طراحی کرد. البته خود کپ‌کام نیز پیش از این، تایید کرده بود که احتمال ساخت یک نسخه مشابه ریمیک، این بار از بازی Resident Evil 3 اورجینال هم وجود دارد. با در نظر گرفتن این پیش‌زمینه، طرفداران این هیولا نیز ممکن است در آینده شاهد یک ورژن باکیفیت‌تر و پرجزئیات‌تری از نمسیس، توسط خود کپ‌کام باشند. این شرکت، اخیرا ساخت نسخه ریمیک از Resident Evil 3 را به میزان اشتیاق بازیکنان برای ساخت آن نسبت داده بود، و باید دید که این گونه کارهای طرفداران از دید کپ‌کام، به عنوان اشتیاق برای ساخت بازی در نظر گرفته می‌شود یا خیر.

Resident Evil 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید نقد و بررسی اختصاصی این بازی در بازی مگ را نیز در اینجا مطالعه کنید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.