نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع چهارشنبه، 24 بهمن 1397
ساعت 15:00

گوگل در سال ۲۰۱۹ برنامه‌های بیشتری برای Project Stream دارد

مدیرعامل گوگل وعده انتشار اخبار بیشتری از پروژه استریم در ۲۰۱۹ را داده است

5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ گوگل به تازگی وعده داده که خبرهای بیشتری از Project Stream، یا همان پروژه بازی کردن به روش استریمی در ادامه سال ۲۰۱۹ در پیش خواهد بود. گوگل با این پروژه پر سر و صدا که در اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی شد، این هدف را دارد تا درنهایت به همه بازیکنان و بدون توجه به سایز نمایشگر یا دستگاه، اجازه تجربه هر نوعی از بازی‌های ویدیویی را به روش استریمی بدهد.

پروژه استریم گوگل در سپتامبر ۲۰۱۸ رونمایی شد و در یک خبر جذاب، این شرکت اعلام کرد که به عنوان یک دوره آزمایشی امکان تجربه بازی جهان‌باز و بسیار بزرگ Assassin’s Creed Odyssey را صرفا با استفاده از «مرورگر کروم» فراهم کرده است. این خبر یکی از نقاط عطف در این تئوری، و فراگیر شدن نهایی «بازی‌ کردن به روش استریمی» بود. گفتنی است که آن دوره نیز براساس گزارش‌های مختلف، در مجموع به عنوان یک آزمون موفق در نظر گرفته شده است.

در ارتباط با این پروژه، اخیرا مدیرعامل شرکت گوگل یعنی ساندار پینچای (Sundar Pinchai)، وعده‌های جدیدی را در جریان جلسه گزارش مالی شرکت بیان کرده است. او در ارتباط با دوره برگزار شده قبلی بازی، گفته که تاکنون بازخوردهای دریافت شده از طرفداران درباره Project Stream «شدیدا مثبت» بوده است. او در ادامه نیز گفته که گوگل، کاملا مشتاق است تا همچنان به توسعه این پروژه و ساخت سرویسی با کم‌ترین تاخیر ادامه دهد. او اضافه کرد که کار کردن در این بخش، باعث شده که به توسعه روش‌های جدید پردازشی و محاسباتی دیگری هم که در این شرکت دنبال می‌شود، کمک کند. پینچای سپس بدون اینکه دقیقا مشخص کند چه برنامه‌هایی در این رابطه مد نظر قرار دارند، به این موضوع اشاره کرده که «شما در ارتباط با این پروژه، از ما و در سال ۲۰۱۹ کارهای بیشتری خواهید دید».

مشخص نیست که این جمله دقیقا اشاره به چه نوع فعالیتی دارد، و اینکه ما شاهد دوره‌های بیشتر و این بار از بازی‌های بیشتر خواهیم بود، یا اینکه همچنان این یک دوره بسته آزمایشی ولی این بار طولانی‌تر و با انتخاب‌های بیشتر تبدیل می‌شود. در هر صورت عملکرد کلی که از تجربه استریمی بازی Assassin’s Creed Odyssey منتشر شده بود، احتمالا بسیاری از توسعه‌دهندگان را نیز مشتاق استفاده از این فرصت کرده است.

به هر ترتیب، این تنها گوگل نیست که از طریق Project Stream قصد وارد شدن به صنعت بازی را دارد و در این رابطه، شرکت Apple نیز از برنامه‌هایش برای تبدیل شدن به «نتفلیکس بازی‌ها» صحبت کرده بود. غیر از این، آمازون نیز مدتی قبل گفته بود که در حال کار روی سرویس‌های اختصاصی خودش برای استریمینگ بازی‌ها است. گفتنی است که هر سه این شرکت‌ها، خودشان مالک پلتفرم‌های فروشگاهی و توزیع دیجیتال نیز هستند و ورود جدی آن‌ها به صنعت بازی و استریمینگ، می‌تواند به یک رقابت جالب در صنعت گیم تبدیل شود. البته در این رابطه، کمپانی‌های قدیمی‌تر این صنعت نظیر سونی و مایکروسافت نیز برنامه‌های جدی برای توسعه بازی به روش استریمی دارند، و انتظار می‌رود که کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، این قبیل سرویس‌ها را بیشتر و ارتقایافته‌تر کنند.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.