نویسنده: فرزین احمدی یکشنبه، 28 بهمن 1397
ساعت 14:26

چگونه مطمئن شویم زامبی‌های Resident Evil 2 واقعاً مرده‌اند؟

راهنمای رزیدنت اویل 2 - چطور بفهمیم زامبی‌ها مرده‌اند

4.2 از 5

زامبی‌های که راکون سیتی (Raccoon City) را در Resident Evil 2 اشغال کرده‌اند به طرز شگفت‌انگیزی مقاوم هستند. برای زمین انداختن هر کدام از این زامبی‌ها تعدادی زیادی گلوله باید صرف کرد و تازه باز هم هیچ ضمانتی وجود دارد که آن زامبی دوباره بلند نشود! و از آن جایی که در این بازی با یک آخرالزمان زامبی‌ها روبرو هستید، گوشه‌وکنار دنیای بازی با تعداد زیادی جنازه روبرو خواهید شد.

دانستن تفاوت بین یک جسد بی‌آزار با موجودی که هر لحظه امکان دارد از جا پریده و شروع به خوردن صورت‌تان کند، می‌تواند تفاوت بین نجات جهان و تبدیل شدن به غذای یک هیولا باشد. بعد از اینکه فهمیدید کدام یکی از مردگان هنوز گرسنه است، باید بفهمید که آیا قرار است دوباره از جا بلند شود یا نه؟

در این راهنما به شما کمک می‌کنیم که این موجودات به ظاهر مرده را مرده نگه دارید. با بازی مگ همراه باشید.

جسد یا زامبی؟ مساله این است

گلوله‌ها در راکون سیتی به سختی گیر می‌آیند؛ بنابراین چندان هوشمندانه نیست که آن‌ها را برای چک‌کردن وضعیت یک جسد هدر دهیم. اگر چاقو همراه دارید، از آن استفاده کنید. همانطور که در مطلب توصیه‌های ابتدایی بازی گفتیم، احتمالاً با چاقویتان نمی‌توانید یک زامبی را بکشید؛ اما یک خراش کوچک می‌تواند یکی از آن‌ها را بیدار کند. این کار به چاقو کمی آسیب می‌رساند؛ ولی چک‌کردن یک خطر بالقوه پیش از آنکه به شما حمله‌ور شود ارزش‌ این مقدار آسیب را دارد.

سر منفجرشده

واضح‌ترین راه برای فهمیدن اینکه زامبی‌ای هرگز از جایش بلند نخواهد شد، منفجر شدن سر اوست. این صحنه به شدت عجیب و دراماتیک است و به سختی بتوان آن را از دست داد.

چند راه برای محقق‌کردن صحنه وجود دارد:

  • یک شلیک خیلی دقیق (یا توام با شانس): گاهی اوقات امکان دارد با ضعیف‌ترین اسلحه‌تان به سر یک زامبی شلیک کنید و ناگهان: بوم! سر او منفجر شود. ما هیچوقت نفهمیدیم این اتفاق دقیقاً در چه شرایطی رخ می‌دهد؛ اما گاهی به نظر می‌رسد که شلیک از پشت سر -مثل وقتی یک زامبی به صورت روی زمین افتاده- یا شلیک به پیشانی از فاصله نزدیک (طبعاً نه خیلی نزدیک به حدی که خطرآفرین باشد) می‌تواند باعث شود چنین اتفاقی رخ دهد.
  • تعداد زیادی هدشات: سه هدشات یک زامبی را برای حدود یک دقیقه به زمین خواهد انداخت؛ اما معمولاً او برخواهد خاست. اگر به شلیک‌کردن به سر آن‌ها ادامه دهید، در نهایت منفجر خواهد شد. البته احتمالاً. ممکن است این اتفاق رخ ندهد. این کار معمولاً بهترین گزینه پیش روی شما نیست.
  • سلاح‌های قدرتمند: سلاح‌های قدرتمندی مثل شاتگان لئون یا نارنجک‌انداز کلیر سر زامبی‌ها را با یک گلوله منفجر خواهد کرد.
  • Resident Evil 2 is a zombie dead 1این همان لحظه دراماتیکی است که از آن صحبت کردیم!

از گوش‌هایتان استفاده کنید

گاهی اوقات به سختی می‌توان میان صدای شلیک‌ها، نعره‌ها و جیغ‌ها صدای دیگری هم شنید؛ اما معمولاً صدایی وجود دارد که عملکردی مشابه منفجر شدن سر یک زامبی دارد. تنها شکلی که ما می‌توانیم آن را توصیف کنیم صدای له‌شدن است. این صدا نشانه‌ای قطعی برای شماست.

با اینکه منفجرکردن سر یک زامبی بهترین راه برای از پا درآوردن اوست، شلیک به بدن او و یا آسیب‌های دیگر (همچون نارنجک و یا آتش) نیز منجر به این می‌شود که در نهایت آن صدای له‌شدن را بشنویم. به محض اینکه آن صدا را شنیدید وقت این است که از آن زامبی صرف نظر کرده، گلوله‌هایتان را نگه دارید و روی تهدید یا معمای بعدی تمرکز کنید.

اگر درباره صدا مطمئن نیستید و سر زامبی هم هنوز سر جایش است، بهتر است به سراغ چاقویتان رفته و روی او بدن او خط بیندازید.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.