نویسنده: محمد مقصودی شنبه، 25 اسفند 1397
ساعت 21:31

ایستراگ‌های انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse مطلب ویژه

موارد پنهانی انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse

4.5 از 5

بدون شک ما در عصر طلایی مدرن مرد عنکبوتی قرار داریم؛ ابتدا با فیلم Spider-Man: Homecoming رو به رو شدیم که ما را بیشتر با کاراکتر پیتر پارکر آشنا کرد. ایفای نقش فوق‌العاده هالند در زیر لباس مرد عنکبوتی ما را بیشتر به حال و هوای دوران نوجوانی پیتر پارکر که با آن بزرگ شده بودیم بازگرداند.

سپس ما شاهد تولید بازی مرد عنکبوتی کمپانی مارول برای کنسول PS4 بودیم؛ این بازی توانست توجه بسیاری از طرفداران دنیای بازی را به سمت خود جلب کند. طی روند داستانی این بازی کاراکتر پیتر پارکر هنوز بامزه، مسئولیت‌پذیر و در واقع همان پیتر پارکر قدیمی با همان ویژگی‌های رفتاری در پوسته‌ای جدید بود.

بعد از یک فیلم و یک بازی بسیار موفق نوبت به انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse رسید تا با اکرانش قلب طرفداران این ابرقهرمان را به اوج تپش خود برساند؛ بازی Spider-Man که بر روی کنسول PS4 منتشر شده بود در حقیقت یک مقدمه کامل از داستان اصلی کاراکتر پیتر پارکر است، در حالی که Into The Spider-Verse یک مقدمه خارق‌العاده از داستان گذشته کاراکتر مایلز مورالز محسوب می‌شود.

از سبک انیمیشنی و شخصیت او گرفته تا موسیقی متن دیوانه‌کننده فیلم، همه آن‌ها به طریقی انتخاب شدند تا در حقیقت مایلز را به عنوان یک کاراکتر نشان ‌دهند؛ سونی برای ساخت این انیمیشن توجه زیادی به خرج داده بود، در حقیقت ما هیچ‌وقت شاهد نبودیم یک انیمیشن طی روند داستانی‌اش تا بدین حد از مضامینی چون آزادی بیان و خلاقیت استفاده کرده و جریان ساده‌ای از مفاهیم مختلف را در خود بگنجاند. هر کاراکتر و سبک هنری خاص دنیایش به راحتی توانسته با بقیه چیزها به شکل برجسته‌ای ترکیب شود؛ همه جوک‌های این اثر به زیبایی هرچه تمام‌تر به بار می‌نشینند که این موضوع یک اتفاق نادر محسوب می‌شود.

این انیمیشن برای بیان داستان گذشته هر کدام از کاراکترهای عنکبوتی خود تنها یک دقیقه زمان صرف می‌کند و صحنه‌های زیادی را به این موضوع اختصاص نمی‌دهد؛ در حقیقت این کار بهترین راه برای جلوگیری از کاسته شدن سرعت فیلمی است که از پیش شیرازه آن شکل گرفته و نمی‌تواند قدمی رو به عقب داشته باشد.

شاید این انیمیشن ایستراگ‌های بسیاری داشته باشد اما ما سعی کردیم در ادامه به برخی از مهم‌ترین و زیرکانه‌ترین آن‌ها اشاره داشته باشیم؛ در ادامه با بازی‌مگ همراه باشید تا به ایستراگ‌های انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse پی ببرید.

صحنه‌های گوناگونی از حضور فرعی استن لی در این انیمشین وجود دارد

stanleespiderverse

تا به امروز استن لی در فیلم‌های گوناگونی که تحت فرنچایز او بودند حضور فرعی داشت؛ اما با توجه به درگذشت او انیمیشن Into The Spider-Verse یکی از آخرین حضورهای فرعی استن لی در فیلم‌های مارول محسوب می‌شود. با وجود اینکه درگذشت او اتفاقی غمناک را برای دنیای سینما و کمیک رقم زد اما ما می‌توانیم شاهد حضور فرعی متعدد او در این انیمیشن باشیم که بدون شک باعث خوشحالی و مسرت طرفداران دنیای کمیک می‌شود.

برای پیدا کردن او در این انیمیشن چشمان خود را اذیت نکنید، زیرا اگر شما تقریبا طی تمامی صحنه‌های شلوغ فیلم مکث کنید شاهد حضور او در گوشه‌ای از صحنه خواهید بود.

حضور دونالد گلاور

donaldgloverspiderman

دونالد گلاور که با نام هنری چایلدیش گمبینو در دنیای موسیقی شناخته می‌شود یکی از بامزه‌ترین کمدین‌ها و رپرهایی است که امروزه فعالیت دارد؛ با وجود اینکه نام این هنرمند در تیتراژ پایانی انیمیشن Into The Spider-Verse قید نشد اما ما شاهد حضور کوتاهی از او در این انیمیشن بودیم.

اگر شما به هنگام ملاقات مایلز و عمویش آرون به صفحه تلویزیون آرون بنگرید متوجه صحنه‌ای خواهید شد که در آن گلاور لباس مرد عنکبوتی را بر تن کرده است؛ او نه تنها در فیلم Spider-Man: Homecoming به عنوان پرولر در دنیای مرد عنکبوتی حضور داشت بلکه در این انیمیشن نیز با پوشیدن لباس مرد عنکبوتی بار دیگر با دنیای این شخصیت تجدید دیدار کرد.

شماره پلاک ماشین جفرسون دیویس

Screen Shot 2019 01 14 at 11.44.04 AM

ممکن است شما به دلیل عکس‌العمل مایلز و خجل شدن او جلوی پدرش جفرسون دیویس دچار حواس‌پرتی شده و به شماره پلاک ماشین جفرسون توجه نکرده باشید؛ اگر شما بار دیگر شماره پلاک این ماشین را چک کنید متوجه می‌شوید که بدین صورت است: RFD-960. در نگاه اول شاید این پلاک عادی بوده و چیز عجیبی محسوب نشود اما باید بگوییم این یکی از مرموزترین ایستراگ‌های موجود در این انیمیشن است.

این شماره پلاک ارتباطی مستقیم با شماره پلاک یکی از ماشین‌های سریال Law and Order دارد که در تمام طول پخش این مجموعه در سریال وجود داشت؛ آیا این قضیه تصادفی است؟ بعید می‌دانیم، به نظر جفرسون دیویس داستان ما گذشته‌ای دارد که از آن آگاه نیستیم.

پیتر پارکر زمانی بلوند بود

Screen Shot 2019 01 14 at 11.49.54 AM

اگر شما از هر شخصی که طرفدار دنیای کمیک مرد عنکبوتی باشد سوال کنید پیتر پارکر به لحاظ ظاهری به چه شکل است؟ در جواب می‌گوید او دارای مو و چشمانی قهوه‌ای است؛ بنابراین دیدن پیتر پارکر بی‌نقص و جوان که دارای موهای بلوند و چشمانی آبی است برای بسیاری شگفت‌آور بود.

او پیتر پارکر هست یا نه؟ به سال 1994-1996 بازمی‌گردیم در این دوران کمیکی از مرد عنکبوتی به اوج شهرت رسیده بود که مفهوم کلون در آن بسیار به چشم می‌آمد؛ بن ریلی در حقیقت کلون پیتر پارکر بود که موهایی بلوند و چشمانی آبی داشت. در حقیقت با توجه به تمام بررسی‌هایی که ما انجام دادیم تنها ارتباط این شکل ظاهری را می‌توان به همین مرجع مرتبط دانست.

کریس پاین آهنگ Spidey-Bells را خواند

geektyrant.com spidey bells

از آنجایی که پیتر پارکر جوان حضور پر رنگی در این انیمیشن نداشت شاید متوجه نشده باشید که صداپیشه این کاراکتر در حقیقت کریس پاین بود؛ این فرد عنکبوتی شخصیت تجاری بزرگی در این انیمیشن محسوب می‌شد، او علاوه بر ورزیدگی بدنی خاصش در تبلیغات تجاری مختلفی چون غلات نیز حضور داشت.

پیتر پارکر جوان حتی آلبوم موسیقی کریسمسی خود را نیز منتشر کرد؛ وقتی که ما متوجه شدیم کریس پاین آن را خوانده است پی بردیم این آلبوم صرفا بهانه‌ای برای اضافه کردن بار طنز به این انیمیشن بود. دو پاراگراف قبلی به خوبی پیشمانی و شرمساری شخصیت عنکبوتی را از انتشار این البوم بیان می‌کند؛ منبع این شرمساری به راستی کیست؟ مطمئنا خود کریس پاین.

رویارویی با حقیقت

spider pop reddit

یکی از مهم‌ترین چیزها راجع به داستان اصلی پیتر پارکر جوان در این انیمیشن آن است که سازندگان سعی کردند در کمال صداقت ویترین محصولات عنکبوتی را به همگان نشان دهند؛ این فیلم به زیبایی هر چه تمام‌تر در کنار روایت داستان مرد عنکبوتی بدون هیچ خجالتی تصویر تبلیغاتی این کاراکتر را به رخ می‌کشد. او نمادی است که مردم به دنبالش هستند و آن را می‌خواهند؛ آن‌ها می‌خواهند لباس او را بپوشند، کمیک‌های او را بخوانند و غلات و ظاهرا حتی صورت او را بخورند.

جلوه‌های نامشخص قرمز و آبی در پس‌زمینه وجود داشت

spider man into the spider verse miles morales 1

آیا شما به تصویر پس‌زمینه انیمیشن Into The Spider-Verse توجه کردید؟ اگر شما به این موضوع توجه کرده باشید شاهد جلوه‌های جالب آبی و قرمزی می‌شدید که تصویر پس‌زمینه را پوشانده بود؛ این اقدام سونی به نوعی تبدیل اشتباه به هنر از سمت این کمپانی بود.

بسیاری گمان می‌کرند این اقدام سونی جهت نمایش ورژن سه بعدی این فیلم یک اشتباه محسوب می‌شد که توسط این کمپانی طی روند تولید انیمیشن صورت گرفت، اما اقدام مورد نظر کاملا هدفمندانه بود؛ مفهومی در کمیک‌ها تحت عنوان «عدم انطباق صفحات چاپ شده» وجود دارد که طبق آن صفحات کمیک درست به مانند آنچه که در فیلم دیدیم دچار آشفتگی می‌شوند.

مرد عنکبوتی تو با چه اشخاصی تماس می‌گیری؟

spider man easter eggs vanity fair

مطمئنا مایلز مخاطبین زیادی در تلفن همراه خود دارد، از آنجایی که او طی معرفی‌اش در فیلم با افراد زیادی صحبت می‌کرد می‌توان استنتاج کرد چنین چیزی طبیعی است و او احتمالا یک فرد محبوب محسوب می‌شود؛ علاوه بر عمو آرون، مادر و پدر، مخاطبین جالب دیگری نیز در تلفن همراه او وجود دارند، تمامی دیگر مخاطبین او در واقع نویسندگان و انیماتورهایی هستند که بر روی این کمیک‌ها و فیلم‌ها کار کرده‌اند. تصور کنید تلفن همراهتان زنگ بخورد و مایلز مورالز با شما تماس گرفته باشد مطمئنا این اتفاق فوق‌العاده خواهد بود.

Shaun Of The Dead آیا این تو هستی؟

know your meme dusk til shaun

بدون شک میدان تایمز مکانی در این انیمیشن است که اتفاقات زیادی در آن رخ داده و ما بدون توجه به این موضوع به راحتی از کنار آن گذشتیم؛ ما اگر به هنگام تماشای این انیمیشن کمی بیشتر دقت می‌کردیم می‌توانستیم مارک‌های گوناگونی را ببینیم که صفحات نمایش میدان تایمز را پوشانده است، به عبارتی دنیای مایلز مجموعه‌های مشهوری از مارک‌های مختلف در دنیای حقیقی را در خود پوشانده است.

به طور مثال سازندگان به جای استفاده از نام فیلم Shaun Of The Dead پوستر یک فیلمی را در این انیمیشن نشان دادند که From Dusk Till Shaun نام داشت؛ پوستر فوق‌العاده به نظر می‌رسید سازندگان از شیوه هوشمندانه‌ای برای جک‌های پنهانی در این انیمیشن استفاده کردند.

عمه می دکتر اختاپوس را لیو صدا می‌زند

spider man into the spider verse doctor octopus trailer 1149847 1280x0 comicbook com

شاید در دید اول این موضوع چندان قابل توجه نباشد اما این اتفاق باعث آشکار شدن مطلب جالبی شد، اگر بعد تماشای این فیلم به توییتر مراجعه می‌کردید متوجه موضوعی جالب می‌شدید؛ موضوع از این قرار است که این کاراکترها در جهانی متفاوت با یکدیگر ملاقات می‌کردند.

هنگامی که ما برای نخستین بار با الیویا اختاپوس ملاقات می‌کنیم او می‌گوید که دوستانش او را با نام لیو صدا می‌زنند، حال عمه می او را با چه اسمی صدا زد؟ بله لیو؛ همچنین عمه می از دیدن او خوشحال به نظر نمی‌رسید.

طرفداران بعد از اکران این فیلم و تماشای آن به راحتی از کنار این موضوع عبور کردند، در حالی که وجود ارتباط بین دو کاراکتر مورد نظر قبلا در کمیک‌ها ذکر شده بود؛ اگر به کمیک The Amazing Spider-Man شماره 131 رجوع کنید متوجه می‌شوید عمه می و آقای دکتر اختاپوس (در انیمیشن از کاراکتر زن اختاپوس استفاده شد) نزدیک بود با یکدیگر ازدواج کنند.

کاورهای کمیک کاورهایی واقعی هستند

image 7

با وجود آنکه این فیلم به شکلی مستقیم از کمیک‌ها استفاده نکرده و با اقتباس از آن‌ها تولید نشده است، سازندگان مجبور بودند برای استفاده از کمیک بوک‌ها و رعایت حقوق پخش از کاور حقیقی آن‌ها در این انیمیشن استفاده کنند؛ کمیک‌هایی که برای هر کاراکتر جهت گفتن داستان آن‌ها ظاهر می‌شد در واقع دارای کاورهای واقعی کمیک بوده که ابتدا به شکل دستی کشیده شده بودند و سپس به صورت کامپیوتری در قالب انیمیشن به نمایش در آمدند.

این موضوع تضمین می‌کند که سبک «کمیک‌های کشیده شده با دست» در جلوی صف حضور داشت و یک طراحی برگزیده واقعی بود؛ سونی به دنبال راهی است تا حق امتیاز این تکنولوژی‌های فوق‌العاده که از آن‌ها برای رسیدن به این دستاورد استفاده کرده بود به دست بیاورد.

مرد آبی چیست؟

Screen Shot 2019 01 14 at 12.05.03 PM

شما ممکن است نام گروه مرد آبی را شنیده باشید اگر نشنیده‌اید باید بگوییم آن‌ها یک گروه از موزیسین‌هایی هستند که با تلفیق هنر و رقص در مقابل صحنه‌های جهانی برنامه‌های راک اجرا می‌کردند؛ این گروه از سال 1980 فعالیت خود را آغاز کرده‌ و به شکل خلاقانه‌ای فرهنگ‌های محبوب مختلف را در اجراهای خود تلفیق می‌کردند. این افراد که طی یک پروسه طولانی در مصاحبه‌ای انتخاب شده بودند خود را به رنگ آبی در آورده و به اجرا می‌پرداختند.

با این حال به نظر می‌رسد آن‌ها تصمیم گرفتند در ورژن نیویورکی دنیای مایلز مورالز تم قرمز را برای خود انتخاب کنند. (همانطور که در سمت راست و بالای عکس تماشا می‌کنید) نیویورک در حقیقت همان جایی است که این گروه فعالیت خود را در آن شروع کرد.

Jersey Boys را با نام Noize Boyz می‌شناسیم

Screen Shot 2019 01 14 at 12.07.49 PM

گروه «The Four Seasons» یک گروه چهار نفره بود که در دهه 1960 فعالیت داشت و قبل از فروپاشی‌اش به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده بود؛ با این حال آن‌ها در اوایل دهه 2000 وقتی که یک کتاب و یک فیلم موزیکال راجع به طلوع و سقوطشان منتشر شد به محبوبیت بیشتری دست پیدا کردند.

فیلم موزیکالی که در مورد این گروه اکران شده بود Jersey Boys نام داشت و دارای سبک مستندی بود که وقایع زندگی و حوادث اجراهای زنده این پسران را تحت پوشش قرار می‌داد؛ با این وجود به نظر می‌رسد در دنیای مایلز مورالز این گروه بیشتر دارای درون مایه‌ای هیپ هاپی هستند زیرا که نام آن فیلم «Noize Boyz» است. برای ما جای سوال است که نام گروه «The Four Seasons» چه معنایی برای مایلز مورالز دارد.

برنامه Clone High مسن‌تر شده است

Screen Shot 2019 01 14 at 12.09.42 PM

Clone High در حقیقت یک برنامه تلویزیونی عجیب و غریب است؛ این برنامه تلویزیونی که در ابتدای سال 2000 فعالیت خود را آغاز کرد دارای داستان جالبی است: چهره‌های تاریخی در قالب افرادی نوجوان کنار یکدیگر جمع شده و با هم به مدرسه می‌روند. این انیمیشن در زمان خود نقدهای متفاوتی دریافت کرد و پیرامونش بحث‌های مختلفی شکل گرفت.

با این حال اکنون انیمیشن Clone High طرفداران خاص خود را پیدا کرده و بسیار ستایش شده است؛ در پوسترهای درون میدان تایمز انیمیشن Clone High در واقع Clone College نام دارد و به نظر می‌رسد این انیمیشن در دنیای مایلز بسیار محبوب است.

اداره پلیس شهر نیویورک، دستان خود را بالا ببرید!

pdny2

NYPD (اداره پلیس شهر نیویورک) یک نهاد قضایی دیرپا برای برقراری عدالت و نظارت بر اجرای کار درست در شهر نیویورک است؛ این نهاد همراه با ماموران اجرای قانون و ادارات گوناگون خود در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بی‌شماری حضور پیدا کرده‌اند و طی سالیان گذشته با توجه به قرار داشتن نام آن‌ها در صدر خبرهای مختلف مردم پیوسته نام آن‌ها را می‌شنوند.

یکی از موضوعات جالب این انیمیشن استفاده از اشتباه لفظی PDNY است؛ یعنی سازندگان به جای استفاده از عبارت NYPD از عبارت PDNY استفاده کردند که ما می‌توانیم خیلی سریع متوجه آن شویم؛ ما طی صحنه‌های مختلف متوجه می‌شویم جفرسون دیویس در حقیقت برای PDNY کار می‌کند.

قرار دادن محصولات سونی در انیمیشن

indie wire miles headphones

مایلز مورالز یکی از طرفداران بسیار بزرگ دنیای موسیقی است، زیرا این مقوله برای مایلز تنها چیزی محسوب می‌شود که می‌تواند به کمک آن از مشکلاتی که در آن گرفتار شده رهایی پیدا کند؛ بدون شک اگر شما یکی از طرفداران بزرگ موسیقی باشید می‌خواهید یک هدفون عالی برای خود در اختیار داشته باشید.

سونی به شکل ماهرانه‌ای به مایلز برای شنیدن اهنگ‌هایش یکی از هدفون‌های شرکت خود را اهدا کرد؛ البته ما نمی‌توانیم به صورت دقیق بگوییم مدل این هدفون سونی چیست. مایلز همچنین از کتانی‌های ورزشی خاصی با برند نایک استفاده می‌کند.

حضور پست مالون در فیلم

Screen Shot 2019 01 14 at 12.14.00 PM

سازندگان انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse تمام تلاش خود را کردند که از نام‌های بزرگی در دنیای رپ برای فیلم خود استفاده کرده و آثار آن‌ها را در موسیقی متن این انیمیشن قرار دهند؛

البته آن‌ها مجبور شدند در آخر با پست مالون همکاری کنند؛ آهنگ او Sunflower که با همکاری سا لی تولید شده بود در اصل برای این انیمیشن ساخته شد. حتی یک موزیک ویدیو از این آهنگ ساخته شد که ترکیبی از این دو بود.

البته حضور پست مالون در این فیلم تنها به همکاری در موسیقی متن خلاصه نمی‌شود؛ او همچنین نقش یکی از تماشاچی‌های بروکلین را ایفا کرد، البته سونی نمی‌توانست به شکل رسمی اعلام کند این پست مالون بود که در آن دیالوگ کوتاه به بنکسی کنایه زده بود.

گوئن و مایلز یکدیگر را از سقوط نجات دادند

SpiderVerse via WwGossip

آیا بازی زیبا و دلنشین اما استون در نقش گوئن استیسی را در فرنچایز Amazing Spider-Man به یاد دارید؟ بله، به یاد دارید که چگونه پایان یافت؟ شاید برخی آن داستان را ندانند؛ طی آن اثر مرد عنکبوتی نتوانست گوئن را از یک سقوط بزرگ نجات دهد در نتیجه او جان خود را از دست داد.

این اتفاق همچنین در کمیک‌ها نیز رخ داد و برای مدت زمان زیادی ذهن پیتر را مشغول به خود کرده بود؛ با این حال در انیمیشن in Into The Spider-Verse گوئن و مایلز چندین بار یکدیگر را از سقوط نجات داده و باعث شدند همه چیز به خوشی ختم شود.

خانواده کارگردان فیلم در نقاشی دیواری پنهان هستند

8Spider Man Into the SpiderVerse

باب پرسیچتی کارگردان انیمیشن Spider-Man: Into The Spider-Verse طی یک جلسه پرسش و پاسخ در شهر لس آنجلس اعتراف کرد تعدادی راز پنهانی در نقاشی دیواری معروف فیلم وجود دارد.

او همسر و فرزندان خود را در این نقاشی دیواری هنری که به تونل‌های گوناگونی ارتباط دارد مخفی کرد؛ این یک راه بسیار زیبا بود که او به خانواده خود ثابت کند طی سپری کردن ساعت‌ها کار برای ساخت این فیلم پیوسته به یاد آن‌ها بوده.

ادای احترام به فیلم‌های سم ریمی

evilparkerdance

بدون شک سم ریمی یکی بزرگ‌ترین اشخاص در دنیای فیلم‌های کمیک محسوب می‌شود که با خلق سه‌گانه محشر مرد عنکبوتی طرفداران زیادی را به سمت این کاراکتر سوق داد؛ از رقص سحرآمیز در طول خیابان و آموزش صحنه‌های نجات (بدون شک صحنه آموزشی دردی جهنمی را برای کمر پیتر به همراه آورد) گرفته تا بوسه وارونه مرد عنکبوتی، تمامی این صحنه‌های خاطره‌انگیز باعث شده که ما بدون شک تاثیر ریمی را در افسانه مرد عنکبوتی تحسین کنیم.

بسیاری از طرفداران مرد عنکبوتی از اینکه توبی مگوایر در این فیلم به ایفای نقش نپرداخت ناراحت شدند، اما سونی سعی کرد با به تصویر کشیدن دوباره این صحنه‌های معروف در انیمیشن Spider-Verse آن‌ها را جاودان کند.

حضور چنس درپر

ChancetheRapperSpider verse

همانطوری که قبلا نیز ذکر کردیم مایلز از طرفداران دو آتیشه سبک هیپ هاپ و موسیقی رپ است؛ در حالی که پست مالون در این انیمشین حضور دارد و مایلز با آن آشنا است اما به نظر می‌رسد این کاراکتر از طرفدران پروپاقرص یک نام بزرگ دیگر در دنیای موسیقی رپ است.

پوستری از چنس درپر در اتاق مایلز وجود دارد که نشان می‌دهد این کاراکتر احتمالا علاقه خاصی به این خواننده دارد؛ البته سازندگان در این پوستر عدد سه بر روی کلاه این خواننده را که به دلیل انتشار سومین آلبومش بود به چهار تغییر دادند. به نظر می‌رسد درپر یکی از هنرمندان افسانه‌ای کاراکتر مایلز محسوب می‌شود.

تا همیشه نیویورک

Screen Shot 2019 01 14 at 12.24.03 PM 1

نقطه مورد علاقه برای پیتر بی پارکر و مایلز یک چشم‌انداز آب‌پران است که از آنجا می‌توانند کل شهر را مشاهده کنند؛ پیتر از این مکان به عنوان یک نقطه آرام جهت نوشیدن قهوه، خواندن روزنامه و دیگر مطالب استفاده می‌کند اما این مکان برای مایلز جایی محسوب می‌شود که در آنجا می‌تواند برچسب‌هایش را قرار دهد و پدرش هرگز او را پیدا نکند.

یکی از همین صحنه‌ها که مایلز در آن حضور دارد بسیار برای ما آشنا است؛ شکلی که مایلز در آن مکان می‌ایستد و طراحی این چشم‌انداز به نوعی ما را به یاد پوستر فیلم Black Panther می‌اندازد، در حقیقت سازندگان از این پوستر جهت خلق صحنه مورد نظر تقلید کردند.

این همه مردمی است!

geektyrant com spider ham

برای بسیاری از افراد مجموعه کارتونی Looney Tunes به عنوان یکی از به یاد ماندنی‌ترین برنامه‌های دوران کودکی شناخته می‌شود؛ کمدی اسلپ‌استیک، جک‌های ظریف و کاراکترهای خاطره‌انگیز باعث شد که این مجموعه کارتون به یکی از محبوب‌ترین کارتون‌ها زمان خود تبدیل شود. یکی از موضوعات جالب در مورد این مجموعه آن بود که در پایان هر قسمت پورکی پیگ به عنوان امضای این مجموعه عبارت «این همه مردمی است!» را بیان می‌کرد.

«اسپایدر هم» قبل از آنکه به بعد خود بازگردد این عبارت معروف را به مایلز می‌گوید، مایلز نیز بعد از شنیدن این جمله متعجب می‌شود و می‌پرسد: «آیا او اجازه دارد به لحاظ قانونی این حرف را بزند؟» اینکه وجود این جمله در فیلم امری عمدی یا غیرعمدی بوده هنوز مشخص نیست اما این دیالوگ به زیبایی ما را به یاد رقیب آن‌ها یعنی کمپانی برادران وارنر می‌اندازد.

کمیک Imagine That

geektyrant.com imagine that

ما زیاد با هم‌اتاقی مایلز آشنا نشدیم و او نیز به نظر زیاد با مایلز آشنا نشده است؛ تنها چیزهایی که ما در مورد این شخص متوجه شدیم آن است که او علاقه خاصی به نوشیدنی‌های کنسروی دارد، به شکل دیوانه‌واری تا دیروقت بیدار می‌ماند و از طرفدران بزرگ کتاب‌های کمیک است.

هنگامی که مایلز و دیگر دوستان عنکبوتی‌اش در اتاق او گیر می‌کنند تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که از دیده شدن توسط هم‌اتاقی مایلز جلوگیری کنند؛ طی همین صحنه ما متوجه چیز عجیبی در مورد کمیکی که هم‌اتاقی مایلز آن را می‌خواند می‌شویم، این کمیک Imagine That نام دارد اما اگر کمی بیشتر به جلد آن توجه کنید متوجه می‌شوید که نام کامل آن « Imagine That There Was More Than One Spider-Man» است. (یعنی تصور کنید بیشتر از یک مرد عنکبوتی وجود داشته باشد)

جان رومیتا

pinterest romita spider man

جزئیات بسیار زیادی در دنیای انیمیشن Spider-Verse وجود دارد که ردیابی و پیدا کردن تمامی آن‌ها مشکل است. پوسترهای درون فیلم بینش جالبی از دنیای مایلز و اینکه چه چیزهایی پرطرفدار است را به ما نشان می‌دهند؛ در جایی او از کنار پوستری که برای رومیتا رامن است عبور می‌کند، این پوستر که در ابتدا خوشمزه به نظر می‌رسد دارای معانی عمیق‌تری است.

این پوستر در حقیقت به جانشین مستقیم استیو دیتکو یعنی جان رومیتا اشاره دارد، یعنی کسی که ظاهر خوش‌تیپ و عضلانی مرد عنکبوتی را طراحی کرد؛ این نگاه حدود پنجاه سال یعنی قبل از طراحی دوباره مرد عنکبوتی دوام داشت.

اشاره مرد عنکبوتی

c 658vsxoao3ovc 1139955 1280x0 1

همانطور که قبلا نیز ذکر کردیم سازندگان این انیمیشن برای تجدید بیعت با کارها و آثار قبلی مرد عنکبوتی هیچ‌گونه ابایی نداشتند؛ برای اشخاصی که متوجه صحنه بعد از تیتراژ پایانی این انیمیشن نشدند باید بگوییم این صحنه با یک سورپرایز جالب مرد عنکبوتی 2099 یا همان میگل اوهارا را نشان می‌دهد که طی ماموریتی قصد دارد مرد عنکبوتی‌های مختلف را استخدام کند.

میگل در زمان سفر می‌کند و به سال 1967 باز می‌گردد تا با مرد عنکبوتی قدیم ملاقات کند، همین ملاقات باعث ایجاد صحنه جالب و معروف «اشاره مرد عنکبوتی» می‌شود که دارای طرفداران بسیاری است؛ این اقدام سازندگان باعث شد سطح جدیدی از طنز وارد فیلم شود که موجب خنده زیاد طرفداران و پایانی رضایت‌بخش برای همگان شد.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: فروردين 1397
    نظرها: 31
    تشکر: 19
    تشکرشده: 45
    کنسول‌های بازی:

    عجب رفرنس های باحالی
    کلاً همینا و کیفیت ساخت و رفرنس های واضح اش(جدا از این مخفی هاش) واقعاً عشق و علاقه سازنده ها به اسپایدرمن رو نشون میده. کارشون محشر بود
    بابت ترجمه هم ممنون

    ‏SirGhas و ‏مقصودی از این نوشته تشکر کرده‌اند.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.