نویسنده: احسان ناخدا سه شنبه، 28 اسفند 1397
ساعت 20:00

23 بازی موردانتظار سال 1398 از دیدگاه بازی‌مگ مطلب ویژه

برترین بازی‌های رایانه‌ای (ویدیویی - کامپیوتری) سال 1398 به انتخاب بازی‌مگ

4.83 از 5

با سلامی گرم خدمت کاربران دوست داشتنی بازی‌مگ

همان‌طور که روز گذشته اطلاع داده بودیم، امسال هم همانند سال گذشته نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های آینده می‌اندازیم. با این تفاوت که این‌بار مقاله را بر حسب تاریخ شمسی در نظر گرفتیم و حجم مقاله هم کم‌تر کردیم تا خواندن آن راحت‌تر شود.

توجه داشته باشید که خیلی از آثار زیر هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارند. علاوه بر این، همواره این احتمال وجود دارد که هر کدام از این بازی‌ها تاخیر بخورند یا کلا ساخت‌شان لغو شود. با این همه، سعی کردیم که در حین نوشتن مطلب از به‌روزترین و جدیدترین اطلاعات استفاده کنیم. مانند پارسال، فهرست زیر از ترتیب خاصی پیروی نمی‌کند و در این بین تنها تاریخ انتشار آن‌ها مدنظرمان بوده است.

پیشاپیش فرا رسیدن سال نو را به شما تبریک و شادباش می‌گوییم.



Sekiro

Sekiro: Shadows Die Twice

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 2 فروردین 1398

آن خودآزارهایی که پای دستپخت‌های باب دندان تیم فرام‌سافتور به مراد دلشان می‌رسیدند، مدت زیادی است که منتظر یک بازی سخت درست و حسابی و میازاکیایی‌اند تا ببینند دوباره می‌شود آن حس شگفت‌انگیزی که مجموعه‌ی سولز و بلادبورن برایشان تداعی می‌کرد را تجربه کنند یا نه. آخرین ساخته‌ی جناب میازاکی رنگ و روی شرقی‌تری به خود گرفته و قصه‌ی یک سامورایی زخم‌خورده را روایت می‌کند که در دنیایی بزرگ و بی‌رحم، جوینده‌ی انتقام است. بازی قرار است عناصر نقش‌آفرینی‌اش را کم‌رنگ‌تر کند و بار روایی، بصری و اکشن را بیفزاید. این‌بار حتی بر خلاف سایر ساخته‌های استاد، ویژگی‌های آنلاین هم از گیم‌پلی حذف شده‌اند تا بازیکنان بیش از هر زمان در تجربه‌ی تنهای تک‌نفره‌ی خود فرو روند. نام بازی که بر خلاف نظر میازاکی (و طبق نظر عالیجناب اکتیویژن) عبارت Shadows Die Twice را یدک می‌کشد، به ویژگی مهمی در گیم‌پلی اشاره دارد. شخصیت اصلی می‌تواند به تعداد دفعات محدودی در طی نبردها زنده شود و مبارزه را ادامه دهد. گویا این ویژگی در قصه‌ی بازی هم نقش پررنگی دارد و باید منتظر ماند و دید ذهن‌های ژاپنی چه آشی را برایمان تدارک دیده‌اند. سکیرو طبق نمایش‌هایش، در اکشن نفس‌گیر و در مبارزات بی‌رحم است؛ موسیقی‌اش یادآور زیباترین لحظات آثار میازاکی است و زیبایی بصری از تک‌تک قاب‌های بی‌همتایش می‌چکد. بازی برای درخشیدن همه‌ی فاکتورهای لازم را دارد اما برای قضاوت همچنان باید منتظر انتشارش در دوم فروردین باشیم. آیا آخرین قلاب فرام‌سافتور می‌تواند در نوروز 98 شکارچی خوبی برای دلهایمان باشد؟ باید صبر کرد و دید.

MK11

Mortal Kombat 11

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر | نینتندو سوییچ – 3 اردیبهشت 1398

مطمئنا بر هیچکس پنهان نیست که شرکت ندررلم در ساخت عناوین مبارزه‌ای حرف اول را می‌زند و حال می‌خواهد با انتشار یازدهمین نسخه در سری کامبت، یک بار دیگر این را به همه ثابت کند. مورتال کامبت 11 از همه لحاظ یک سر و گردن بالاتر از دیگر بازی‌های مبارزه‌ای است. گیم پلی آن پیشرفت چشم‌گیری داشته و این‌بار سیستم شخصی سازی انتخابات عمیق‌تر و بیشتری را پیش روی بازیکن خواهد گذاشت، گرافیک بازی به لطف موتور آنریل واقعا چشم نواز است و تاثیر به‌سزایی در طبیعی جلوه دادن مبارزات دارد و صداگذاری بی‌نظیر بازی هم واقعا تحسین برانگیز و زیبا است. مهم‌تر از همه، باید منتظر بخش داستانی جذاب و هیجان‌انگیز هم باشیم. به‌جز گیم پلی روان، پر خشونت و لذت بخش، مشخصه مهم دیگری که مورتال کامبت را از دیگر عناوین سبک خودش متمایز می‌سازد، بخش داستانی فوق العاده آن است که با دقت و حوصله بسیار زیادی پیاده سازی شده. بسیاری از کارکترهای محبوب شما برگشته‌اند تا به مبارزه با کرونیکا (شخصیت منفی داستان) - که معلوم نیست چه نقشه‌ای در سر دارد - به پاخیزند. البته تعدادی از این کارکترها به او کمک خواهند کرد! اما اگر هیچ کدام از این حرف‌ها برای هایپ شدن شما کافی نیست، پس به این فکر کنید که بالاخره پس از چهار سال انتظار، دوباره می‌توانید شخصیت‌های مورد علاقه خود را رو‌به‌روی یکدیگر قرار داده و انواع و اقسام بلاها را سر آن‌ها در بیاورید! هیچ جایی به‌جز مورتال کامبت، برای انجام دادن این کار بهتر نیست.

Days Gone

Days Gone

 پلی‌استیشن 4 - 6 اردیبهشت 1398

Days Gone از بازی‌هایی است که هنوز نیامده برای خودش یک عالمه طرفدار دست و پا کرده و از مورد بحث‌ترین بازی‌های اکثر گیمرهاست. بازی روایتگر داستان مردی به نام دیکن سینت جان (Deacon St John) خواهد بود که حرفه‌اش موتورسواری‌ است و در دنیایی پساآخرالزمانی سعی دارد زنده بماند. به نظر می‌رسد این کار با وجود موجوداتی زامبی‌مانند به نام فریکرها (Freakers) کار ساده‌ای نباشد. اما فریکرها فقط بخشی از ماجرا هستند و حیوانات درنده و دشمنان انسانی‌تان هم شما را تنها نخواهند گذاشت. استراتژی شما در حمله یا فرار در این بازی حرف اول را خواهد زد و همه چیز، از آب و هوا گرفته تا مهارت‌های شخصی‌تان، در مرگ و زندگی شما نقشی تعیین‌کننده خواهند داشت. دیگر وقت ‌تک‌تک زامبی‌کشتن به پایان رسیده است، آماده‌ی مبارزه با لشکرهای 200-300 نفره‌ی فریکرها باشید!

Rage 2

Rage 2

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 24 اردیبهشت 1398

به نظر می‌رسد اردیبهشت ماه تور ویژه‌ی پساآخرالزمان خواهیم داشت! حدود 3 هفته پس از عرضه‌ی Days Gone، این بار محصول مشترک دو شرکت Avalanche Studios و id Software ما را به پساآخرالزمان خواهد برد، اما با فضایی متفاوت‌تر و البته آشناتر. حدود 9 سال پیش شماره‌ی اول ریج عرضه شد و توانست توجه بسیاری از منتقدان و بازیبازان را به خود جلب کند و حالا قسمت دوم، در ادامه‌ی آن بازی ساخته شده و یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال است. داستان اثر 30 سال پس از جریانات نسخه‌ی اول رخ خواهد داد و آخرین رنجر (Ranger) که واکر (Walker) نام دارد، در دنیایی که اثر کمی از حیات انسانی در آن دیده می‌شود به مبارزه با موجودات عجیب و غریب و اعضای گروهی به نام Authority خواهد پرداخت. تریلرهایی که تا به حال از بازی منتشر شده است، نوید اکشنی سریع، خشن، پرهیجان و لیستی طویل از اسلحه‌های عجیب و انتزاعی را می‌دهد که هر طرفدار اکشنی را برای مدتی سیراب نگه خواهد داشت. با توجه به هایپی که پیرامون این بازی ایجاد شده، انتظارات از آن بسیار بالاست و باید صبر کرد و دید آیا Rage 2 از آن بازی‌هایی خواهد بود که به خاطر این انتظارات بالا تلف خواهد شد یا فراتر از انتظارات ظاهر شده و همه را شگفت‌زده خواهد کرد.

Mario Maker 2

Super Mario Maker 2

نینتندو سوییچ – خرداد 1398

در میان تمام ‌بازی‌هایی که فضای طراحی مراحل را برای مخاطب خود فراهم می‌کنند و خلاقیت آن‌ها را آزاد می‌گذارند، Super Mario Maker یک نقطه قوت مشخص دارد و آن هم این است که می‌توان مراحل ماریو را ساخت! همین و فقط همین باعث شده این بازی نه چندان پیچیده بر روی Wii U به یکی از موفق‌ترین بازی‌های کل پلتفرم تبدیل شود. طراحی و ساخت مراحل دو بعدی ماریو در قالب‌های 8 بیتی و 16 بیتی و تمام سه‌بعدی معروف در کل سری، با صدها ابزار مختلف و به اشتراک گذاشتن آن‌ها با دیگران قرار است دوباره عده زیادی از دوستداران مجموعه ماریو و به طور کلی دوستداران سبک پلتفرمر را دور هم جمع کند تا در انتهای بهار سال جدید شمسی تجربه‌های دیوانه‌وار و خلاقانه‌تری از دنیای ماریو را در کنار هم تجربه کنند. قسمت جدید شامل تغییرات کوچک و بزرگ زیادی می‌شود. اضافه کردن شیب، تغییر HUD و رابط کاربری بازی، اضافه کردن عناصر موجود در Super Mario 3D World و وجود لوییجی و آیتم‌ها و دشمن‌های جدید و امکان طراحی مراحل عمودی از مواردی هستند که تاکنون برای بازی تایید شده‌اند و باید بیشتر صبر کرد تا ببینیم سازندگان دیگر چه چیزهایی برای غافلگیر کردن  هواداران مجموعه کنار گذاشته‌اند.

Shenmue 3

Shenmue 3

پلی‌استیشن 4 | کامپیوتر – 5 شهریور 1398

اگر به یاد داشته باشید سال قبل هم شنمو را در فهرست موردانتظارترین بازی‌های سال هم قرار دادیم ولی تاخیرهای متعدد باعث شدند تا انتشار اثر تا تابستان سال 98 عقب بیوفتد. اگر از طرفداران این مجموعه باشید، دیگر کارتان از صبر کردن هم گذشته است. هم‌اکنون 18 سال از انتشار آخرین قسمت شنمو روی کنسول‌های ایکس‌باکس و دریم‌کست می‌گذرد و در این مدت، مطمئنا خیلی از هواداران برای خود خانواده‌ای تشکیل داده‌اند و آن‌هایی هم که سنی کمی داشتند، حالا به یک فرد بالغ تبدیل شده‌اند. در این بین شاید هم خیلی‌ها جان خود را از دست داده باشند! با این همه، شنمو 3 در راه است و این‌بار برخلاف دفعات قبلی ظاهرا خبری از تاخیر نیست. ما هم مثل شما مشتاقانه منتظریم تا سرانجام کار ریو هازوکی را ببینیم و آخرین دستپخت یو سوزوکی، خالق مشهور سری، را بچشیم.

Astral Chain

Astral Chain

نینتندو سوییچ – 8 شهریور 1398

PlatinumGames که اکنون روزهای شلوغی را با بازی Bayonetta 3 تجربه می‌کند مشغول کار بر روی یک عنوان کاملاً جدید یعنی Astral Chain برای کنسول نینتندو سوییچ است. نکات مبهم زیادی در ارتباط با استرال چین وجود دارد. اگر عناوین پیشین سازنده بازی مانند Bayonetta و Nier: Automata را تجربه کرده‌اید باید بدانید خالق بایونتا، هیدِکی کامیا، بر روی روند ساخت Astral Chain نظارت دارد و از طرف دیگر، کارگردانی عنوان جدید نینتندو سوییچ بر عهده‌ی طراح ارشد Nier: Automata یعنی تاکاهیسا تائورا است. در تریلری که از بازی منتشر شده بود، دو شخصیت زن و مرد که دارای ظاهر مشابه هستند و احتمالاً عضوی از نیروی پلیس باشند مشغول مبارزه با دشمنان در میان خرابه‌های شهری مدرن بودند. در Astral Chain شما می‌توانید از میان دو شخصیت که در بالا گفتیم یکی را برای بازی کردن انتخاب کنید، شخصیت دیگر که خواهر/برادر شما است به عنوان همکار شما را در طول بازی همراهی خواهد کرد. داستان بازی از این قرار است که بیگانگان به شهری بزرگ به نام Ark حمله می‌کنند و در این میان شما باید به دفاع از آن بپردازید. گیمر در مبارزات خود تنها نیست و علاوه بر شخصیت دیگر، شما یک سلاح اسرارآمیز و زنده به نام لیژن را در کنار خود دارید. این اسلحه در مبارزات بازی نقش بسیار مهمی بر عهده خواهد داشت.

Control

Control

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر– تابستان 1398

یک بازی که با آثار استنلی کوبریک، کارگردان بزرگ سینما مقایسه شده است! میکل کاسورینن، کارگردان بازی Control اخیراً طی مصاحبه‌ای بازی خود را به لطف نماد‌گرایی گسترده‌ای که در آن به کار رفته، با فیلم‌های استنلی کوبریک مقایسه کرده است. این یک ادعای واهیست یا بلندپروازیِ جاه‌طلبانه؟ داستان بازی Control یک کلیشه‌ی همیشگی است؛ جسی یک مأمور با توانایی‌های ماوراءالطبیعه است که اکنون ترفیع رتبه گرفته و باید از نیویورک در مقابل تهدیدی بیگانه دفاع کند. کاسورینن همچنین در این مصاحبه گفت بازی‌اش دارای عناصر سبک ترسناک است اما Control را به طور کلی در این سبک جا داد. با روند محافظه‌کارانه‌ای که رمدی در معرفی کنترل اتخاذ کرده اطلاعات چندانی از مکانیک‌ها و جزئیات بازی در دست نیست. کاسورینن گفته بود Control یک تجربه‌ی صرفا تک نفره است و خبر از حالت چند نفره در این عنوان نخواهد بود. اگر با توضیحاتی که تا بدین جای کار ارائه داده‌ایم، هنوز برای خرید بازی قانع نشده‌اید، تنها کافی است نگاهی به ساخته‌های قبلی استودیو رمدی بیندازیم: Alan Wake، Quantum Break و Max Payne.

Ori 2

Ori and the Will of the Wisps

ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

پس از موفقیت‌های بسیاری که Ori and the Blind Forest برای سازندگانش به ارمغان آورد، آن‌ها تصمیم گرفتند تا این اثر را ادامه داده و به یک سری تبدیل کنند. در نهایت، ایده‌ی ساخت بازی Ori and the Will of the Wisps به وجود آمد. تغییرات به وجود آمده در نسخه‌ی جدید Ori باعث شده تا این قسمت از سری، از حال و هوای یک بازی پلتفرمر خالص خارج شود و از المان‌های بسیار بیشتری - از جمله یک درخت ارتقاء مهارت فوق‌العاده، قابلیت مبارزه‌ی گسترده‌تر با دشمنان و آبجکتیوهای خلاقانه و جدید در مراحل - بهره ببرد. علاوه بر گیم پلی، گرافیک Ori and the Will of the Wisps حتی توانایی بهتر شدن نسبت به نسخه‌ی اول سری را هم داشته است و قسمت جدید سری Ori، با گرافیک هنری خاص خود - که یشرفت‌های بسیار زیادی را هم نسبت به قسمت قبلی داشته است - منتشر خواهد شد. به هر حال از آنجایی که می‌توان سال 98 را سال بازگشت بسیاری از بازی‌سازان مستقل دوست‌داشتنی دانست، باید انتظار تجربه‌ی یکی از بهترین عناوین پلتفرمر سال‌های اخیر را از سوی مایکروسافت و Moon Studios داشت.

Zelda

The Legend of Zelda: Link's Awakening

نینتندو سوییچ - 1398

نزدیک به 26 سال پس از عرضه ی بازی اصلی، Link's Awakening قرار است در عین وفادار ماندن به نسخه اصلی، به صورت کامل بازسازی شود؛ اثری حماسی و احساساتی که از نظر خیلی از طرفداران مجموعه زلدا یکی از خاص‌ترین بازی‌های کل مجموعه است. استایل گرافیکی و موسیقی بازسازی شده و خاص آن باعث می‌شود صبر کردن برای انتشار این بازی بیشتر و بیشتر سخت شود. داستان این بازی روایتگر ادامه سفرهای لینک است که طی آن لینک در دریاها غرق می شود و خود را در جزیره‌ای به نام جزیره کوهولینت می‌یابد. بعد از اینکه دختری از روستای جزیره لینک را بیهوش در ساحل پیدا می‌کند، به او داستان جزیره را می گوید و لینک عازم یکی از باورنکردنی‌ترین ماجراجویی‌هایش در این جزیره مرموز می شود.

Outer Worlds

The Outer Worlds

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

باورش سخت است که سازندگان اصلی فال‌آوت، به همراه تیمی که New Vegas را خلق کرد، در حال ساخت یک بازی نقش آفرینی هستند که از فال‌اوت هم فال‌اوت‌تر خواهد بود! از آنجایی که بتسدا اخیرا نتوانسته طرفداران سری فال‌ا‌وت را راضی نگه دارد، مسلما خبر ساخت Outer Worlds برای هواداران بسیار خوش‌آیند بوده. The Outer Worlds یک عنوان نقش آفرینی اکشن است که داستان آن در آینده‌ای بسیار دور و در یک سیاره ناشناخته شکل می‌گیرد. شما به عنوان شخصیت اصلی باید راز به وجود آمدن سازمان‌هایی که این سیاره را تحت استعمار خود قرار داده‌اند، کشف کنید. مبارزات بازی شباهت زیادی به مبارزات فال‌اوت دارند و حتی سیستمی مانند سیستم V.A.T.S در بازی موجود است که به شما اجازه می‌دهد راحت‌تر هدف‌گیری کنید. گیم پلی بازی نیز، بر روی سیستم Campanions تاکید زیادی دارد و همچنین آزادی عمل بالایی خواهد داشت. البته این آزادی عمل فقط به گیم پلی محدود نمی‌شود، بلکه داستان هم با توجه به انتخابات شما و همکاری که با گروه‌های داخل بازی دارید، تغییر خواهد کرد. به طور کلی می‌توان گفت که این عنوان، همان New Vegas 2 است که بسیاری از ما منتظرش بودیم؛ یا فال‌ا‌‌وتی که خود بتسدا باید خیلی وقت پیش درست می‌کرد. در هر صورت، The Outer Worlds توسط یکی از با استعداد ترین تیم‌های بازی سازی ساخته می‌شود و حتی پتانسیل این را دارد که عنوان بهترین نقش آفرینی سال را از آن خود کند.

Animal

Animal Crossing

نینتندو سوییچ - 1398

می توانید مطمئن باشید Animal Crossing به راحتی جزو آن مجموعه‌هایی است که با وجود محبوبیت ماورای حدّ معمول خود در دنیای بازی‌های ویدیویی، در ایران به هیچ وجه شناخته شده نیست. پدیده‌ای که در مورد خیلی از بازی‌های نینتندو وجود دارد. خیلی‌ها حتی Super Smash Bros را جزء فایتینگ‌ها نیز به حساب نمی‌آورند. در این حد با نینتندو فاصله داریم. Animal Crossing در ذات خود یک عنوان شبیه ساز زندگی روستایی است و طبیعتاً پیچش آن چنانی حیث کانسپت کلی خود ندارد. ولی هنر نینتندو باعث شده همین کانسپت ساده به یکی از اعتیادآورترین مجموعه بازی‌های تاریخ تبدیل شود. با فروش بالغ بر 11 میلیون نسخه ای عنوان قبلی مجموعه، Animal Crossing New Leaf در سال 1390، با گذشت نزدیک به 8 سال، صبر کردن و انتظار برای عنوان جدید این مجموعه به شدت سخت است و بدون شک اگر Animal Crossing جدید از بزرگترین عناوین امسال نباشد به راحتی آب خوردن می‌توان گفت اعتیادآورترین‌شان خواهد شد.

Gears 5

Gears 5

ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

ایکس‌باکس تا همین چند سال پیش حتی از نمایش یک نشانه امیدوارکننده هم ناتوان بود و Gears of War 4 و Halo 5 به عنوان سوگلی‌ها و ویترین تمام و کمال آن پلتفرم، چیزی جز ناامیدی در پی نداشتند. با این حال مدتی هست که به نظر اوضاع برای آن‌ها تغییر کرده. با در نظر گرفتن همه گزارش‌ها و نمایش‌هایی که از گیرز 5 منتشر شده، این بازی حالا خیلی راحت در میان فهرست عناوین موردانتظار امسال قرار می‌گیرد. نه فقط به خاطر اینکه یک «گیرز» جدید است، بلکه به احتمال واقعا زیادی با یک بازی جاه‌طلبانه مواجه هستیم. یک تجربه ناب شوتر سوم شخص جنگی با طعم Gears of War که همه نشانه‌ها را برای امیدوار کردن طرفدارانش از خود نشان داده است. کوالیشن گفته که بازی قبل را کلا فراموش کنید چون گیرز 5 چیز کاملا متفاوتی است. با توجه به نمایش‌های گرافیکی و شور بالایی که سازندگان در ساخت این بازی نشان داده‌اند، دلیل موجهی برای شک کردن به این ادعا نمی‌توان پیدا کرد.

Skull and Bones

Skull & Bones

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

هر چه دوست دارید بگویید، ولی یوبی‌سافت استودیو دوست‌داشتنی است! آن‌ها مرتب بازی‌های خوب و متوسط رو به بالا می‌سازند و به صدای طرفدارانشان گوش می‌کنند. به خاطر همین است که اهل ریسک هستند و می‌توانیم تقریبا هر سال، یک IP کاملا جدید از آن‌ها ببینیم. این اندازه ریسک برای ساخت آثار جدید دوست‌داشتنی است. مثلا بازی Skull & Bones را در نظر بگیرید؛ ظاهر آن شبیه جذاب‌ترین المان‌های گیم‌پلی بازی قسمت چهارم اسیسنز کرید است. کشتی‌های قرن هفدهمی دزدان دریایی که برای غارت توپ شلیک می‌کنند و کشتی تصرف می‌کنند. همه این‌ها درست! ولی Skull & Bones تجربه‌ای کاملا جدید به حساب می‌آید. تصور کنید مبارزات دریایی با همان فرمول، ولی حالا شدیدا ارتقایافته‌تر و با امکانات بیشتر در مقابل‌تان قرار می‌گیرد و این بار حالت PvP و چندنفره هم به آن اضافه شده است. جایی که می‌توانید با دیگران یک تیم دزد دریایی تشکیل بدهید و برای غارت منابع با سایر تیم‌ها درگیر شوید. بازی از نظر گرافیکی و فیزیک آب که برای این سبک شدیدا مهم هست نیز چیزی کم ندارد و قطعا در بین عناوین مورد انتظار امسال جا می‌گیرد.

Pokemon

Pokemon Sword/Shield

نینتندو سوییچ - 1398

بعضی مواقع گرافیک ماورایی، داستان پیچیده و احساساتی و گیم‌پلی خاص و منحصربه‌فرد تنها چیزهایی نیستند که یک بازی را خواستنی می‌کنند. عناوین پوکیمان صرف اتکا به ایجاد حس ماجراجویی در یک دنیای ساختگی با هیولاهای دوست داشتنی خود همیشه جذابیت‌اش را برای میلیون‌ها میلیون طرفدار خود حفظ کرده است. پوکیمان جدید نیز با نام Pokemon Sword و Pokemon Shield در نیمه دوم امسال برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد و روایت‌گر ماجرای پوکیمان ترینرهای دیگری خواهد بود که در منطقه Galas به جمع کردن پوکیمان‌ها می‌پردازند. تم اسکاندیناوی مانند منطقه گالاس و پوکیمان‌های استارتر بازی با نام های Sobble و Scorbunny و Grookey و نماهایی از گیم‌پلی تنها چیزهایی است که فعلاً از بازی می‌دانیم، ولی از همین الان می‌توان ذوق و شوق طرفداران پوکیمان را پیرامون این بازی احساس کرد.

Psycho 2

Psychnauts 2

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر - 1398

بازی Psychonauts 2 دنباله‌ی عنوانی با همین نام است که در سال 2005 برای تمام پلتفرم‌ها عرضه شده بود. سبک اثر فوق سَکوبازی یا پلتفرمر (یا همان سبک پرشی که میراثی از اولین نسل گیمرهای ایرانی بود) است. اگر تاکنون نام بازی سایکوناتس به گوش‌تان نخورده بود، به شما این اطمینان را می‌دهم که با نام بزرگی روبه‌رو هستیم! برنده‌ی جایزه‌ی E3، برنده‌ی جایزه‌ی BAFTA از افتخارات شماره اول Psychonauts به حساب می‌آیند. کارگردانی بازی همانند قسمت اول، بر عهده‌ی یکی از بزرگان صنعت بازیسازی یعنی تیم شفر است. شماره اول با وجود دریافت واکنش‌های مثبت از جانب منتقدین، در بازار عملکرد ضعیفی داشت و بیش‌تر به دلیل سیاست‌های اشتباه ناشر (Majesco Entertainment) فروش خوبی را در زمان عرضه تجربه نکرد. اکنون و برای شماره دوم بازی نیز نگرانی‌هایی وجود دارد. ناشر اثر یعنی Starbreeze Studios وضعیت مناسبی ندارد و همین سایه ترس را بر آینده‌ی Psychonauts 2 افکنده است. سازنده بازی هم که مالکیتش بر عهده‌ی شفر است، اعلام کرده که بازی روند ساخت خود را تمام کرده و اکنون تنها باید منتظر اقدام ناشر بمانند! تاریخ عرضه بازی تاکنون یک بار با تأخیر مواجه شده و تکرار این امر ممکن است در فروش آن تأثیر بگذارد. در این بازی سوم شخص و ماجراجویی شما کنترل Raz را بر عهده خواهید داشت، او توانایی‌های روانی بالایی دارد و قادر است به ذهن دیگران نفوذ کند. Raz متوجه می‌شود سازمان سایکونات‌ها دیگر مثل سابق نیست و با استفاده از جادویی پلید سعی در ارتباط با مردگان دارد. حال Raz باید جلوی خراب شدن اوضاع را بگیرد.

Doom Eternal

Doom Eternal

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

پس از انتشار نسخه‌ی ریبوت سری DOOM در سال 2016 و بازخوردهای مثبت فراوانی که این نسخه دریافت کرد، در مراسم E3 2018 قسمت جدیدی از این سری با نام Doom Eternal معرفی شد که البته چندان هم به‌مانند نسخه‌ی ریبوت مورد استقبال قرار نگرفت و خود id Software هم تلاش چندانی برای تبلیغ و بازاریابی این عنوان نکرد؛ چراکه Doom Eternal تقریباً یک دنباله غیرمستقیم برای نسخه‌ی ریبوت به شمار می‌رود و تغییرات چندان خاصی در بازی دیده نمی‌شود. گیم پلی و گرافیک Doom Eternal تفاوت مشخصی با نسخه‌ی ریبوت DOOM ندارد و به‌جز برخی بهبودها در مدل‌های بازی، شاهد تفاوت خاص و بزرگی میان این نسخه و نسخه‌ی ریبوت نخواهیم بود. از سوی دیگر، گیم پلی بازی هم همچنان بر پایه‌های نسخه‌ی اصلی بنا شده و به‌جز کمی تغییرات در گان‌پلی که آن را سریع‌تر از قبل و همچنین تاکتیکی‌تر کرده است، هیچ‌چیز جدیدی در آن دیده نمی‌شود؛ تغییراتی از جمله افزوده شدن یک قلاب و همچنین چند حرکت جدید برای بالا رفتن از دیوارها و مواردی از این قبیل از مهم‌ترین تغییرات بازی هستند. با این همه، شاید ساختار بازی آشنا و شاید تکراری به نظر برسد، ولی Doom همچنان یکی از بهترین شوترهای بازار است و قطعا استفاده از چند المان تکراری باعث نمی‌شود تا آن را جزء موردانتظاترین‌های سال به حساب نیاوریم.

Youngblood

Wolfenstein: Youngblood

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

در مراسم E3 سال 2018 بود که عنوان Wolfenstein: Youngblood توسط بتسدا معرفی شد. این قسمت از سریِ ریبوت شده‌ی ولفنشتاین قرار است به‌عنوان دنباله غیرمستقیم برای آخرین قسمت از این سری، یعنی Wolfenstein: The New Colossus منتشر شود. برای اولین بار در سری، به جای بلازکوویچ، دو دختر او یعنی Jess و Soph در نقش شخصیت‌های اصلی قرار خواهند گرفت. گذشته از بخش گیم پلی و گرافیک، داستان Wolfenstein: Youngblood در حال و هوای کاملاً متفاوتی روایت می‌شود. داستان بازی این بار در فرانسه‌ی تحت کنترل نازی‌ها جریان دارد و دو خواهر داستان، برای پیدا کردن پدرشان که طی مأموریتی در فرانسه مفقود شده است راهی این کشور شده‌اند. نکته‌ی جالبی که راجع به این دو خواهر وجود دارد، ایجاد زمینه‌ی آن‌ها برای افزوده شدن یک حالت دونفره به بازی است که شما و یکی از دوستانتان را در نقش این دو خواهر قرار می‌دهد تا بازی را با یکدیگر پیش ببرید؛ البته این حالت کوآپ در بازی اجباری نیست و شما همچنان می‌توانید بازی را به‌تنهایی هم پیش ببرید.

The Surge 2

The Surge 2

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

بعد از انتشار عنوان دیمون سولز و در پی آن دارک سولز و موفقیتی که به‌دست آورد، عناوین زیادی با الهام گیری از آن ساخته و اصطلاحا با نام سبکی نانوشته به نام سبک سولزی، منتشر شدند. یکی از این عناوین سورج نام داشت. اما این عنوان با تغییرات بنیادینی که در بطن خود ایجاد کرد تا حدودی راه خود را از دیگر بازی ها جدا ساخت. هدفمند کردن سیستم مبارزه و سیستم لوت خاص دشمنان و داستان نسبتا خوب این عنوان باعث شد تا مورد توجه بسیاری از کسانی که به تجربه آن نشستند قرار بگیرد. از سوی دیگر اتمسفر خاص بازی بدون استثنا هرکسی را که با بازی همراه میشد را به درون خود میکشید و تا پایان دست از سر بازیکن برنمی‌داشت! اما متاسفانه به علت تبیغات کم و سابقه نسبتا بد سازندگان -پیشتر این استودیو عنوان Lord of Fallen را ساخته بود – توجه زیادی به این بازی نشده و به همان سرعتی که منتشر شد، از خاطرات نیز پاک شد. حالا شماره دوم سورج در راه است و به طرز عجیبی به نظر می‌رسد باز هم سازندگان قصد تبلیغ آن را ندارند. شماره دوم اگر بتواند مشکلات ریز نسخه قبلی را برطرف سازد، میتوان از آن انتظار یکی از بهترین‌ها در سبک سولزی را داشت.

Dying Light 2

Dying Light 2

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – 1398

اگر شما هم از طرفداران عناوین پارکور و مبارزات نزدیک باشید، قطعاً دنباله‌ی بازی Dying Light یکی از موردانتظارترین بازی‌های شماست. قسمت دوم سری دایینگ لایت که این‌بار با تغییرات بسیار زیادی منتشر خواهد شد، قرار است یک تجربه نقش‌آفرینی‌تر را برای طرفداران به ارمغان آورد. اتفاقات Dying Light 2 با گذشت 15 سال از وقایع نسخه‌ی اول روایت می‌شود و حالا محیط بسیار تاریک‌تری را نسبت به نسخه‌ی اول شاهد هستیم. ، این‎‌‌بار انسان‌ها بسیار بیشتر از قبل پسرفت کرده‌اند و به‌تدریج برای اینکه دست زامبی‌ها به آن‌ها نرسد، شروع به کشتن یکدیگر کرده‌اند. اینکه قرار است در طول بازی در نقش چه کسی قرار بگیریم، مشخص نیست اما با وجود تروی بیکر به‌عنوان صداپیشه‌ی شخصیت اصلی بازی، قطعاً در Dying Light 2 شاهد شخصیتی کاریزماتیک‌تر از نسخه‌ی اول خواهیم بود. اصول و بنیان گیم پلی Dying Light 2 همچنان بر روی پارکور و مبارزات نزدیک استوار است و این موضوع به‌خوبی در تریلرهای بازی هم به چشم می‌خورد؛ اما این هیجانات به‌شدت در قسمت دوم بازی افزایش یافته است و باید منتظر جزئیات بسیار بیشتری نسبت به نسخه‌ی قبلی بازی باشیم. خبر هیجان‌انگیزتر اینکه Dying Light 2 قرار است به‌شدت نقش‌آفرینی‌محور باشد و دست مخاطب را در پیش‌برد داستان باز بگذارد. ازآنجایی‌که نویسنده‌ی ارشد بازی، آقای کریس آولون، تجربه‌ی کار بر روی عناوین بی‌نظیری ازجمله Fallout: New Vegas و Divinity: Original Sin II را داشته، می‌توان انتظار یک داستان فوق‌العاده را از Dying Light 2 داشت.

Ances

Ancestors: The Humankind Odyssey

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر - 1398

فکر می‌کنید چند درصد از گیمرها در سرتاسر جهان به زیست‌شناسی تکامل علاقه دارند؟ چه کسانی منتظر یک بازی هستند که سیر تکامل بشر را روایت می‌کند؟ بدون شک یکی از خالقان سری بازی‌های Assassin’s Creed، پاتریس دِزیله، عضوی از این گروهِ احتمالاً کوچک محسوب می‌شود. دزیله از سال 2014 که همراه با تیمش استودیو Panache Digital Games را تأسیس کرد، مشغول کار بر روی این بازی شد. Ancestors به صورت کلی یک عنوان تک نفره، سوم شخص و جهان باز به شمار می‌رود و المان‌های سبک بقا هم در آن به چشم می‌خورند. بازی در نوع خود کاملاً خاص است. اگر به مبحث فرگشت و تکامل علاقه‌مند هستید، قطعاً Ancestors جزو عناوینی است که باید در سال 98 آن را تجربه کنید. جهان بازی، آفریقای کنونی در دوران نئوژن (دومین دوره از دوران نوزیستی کره زمین) خواهد بود. داستان اثر تکامل، بقا و پویش اجداد انسان در بازه‌ای از 10 تا 2 میلیون سال پیش را در برمی‌گیرد. ‌این بازی در صورت موفقیت رویکردی کاملاً نوین در سبک بقا و دلهره ایجاد خواهد کرد. بازیکنان به منظور بقا در آفریقای نئوژنتیک باید به جست‌وجو در محیط بپردازند و قلمرو قبیله خود را از نسلی به نسل دیگر گسترش دهند. مکانیک‌های بازی بر اساس سه مفهوم «تکامل»، «اکتشاف» و «بقا» پرداخته شده‌اند. بازیکن با محیط‌های متنوعی روبه‌رو می‌شود و در مقابل حیوانات درنده‌ی مختلفی قرار می‌گیرد. همچنین نخستی‌هایی که در بازی کنترل آن‌ها را در دست می‌گیریم به مرور توانایی‌های جدیدی می‌آموزند و آن را به نسل بعد قبیله خود منتقل خواهند کرد.

Dreams

Dreams

پلی‌استیشن 4 - 1398

Dreams را شاید بتوان بلند پروازانه‌ترین و جاه‌ طلبانه‌ترین بازی نسل هشتم دانست. عنوانی که آن‌قدر خلاقانه و خاص است که می‌توان به وسیله آن بازی‌های بزرگی در حد بازی‌های AAA خلق کرد، آن هم روی پلتفرم PS4! مدیا مولکول همیشه ایده‌های ناب و منحصربه‌فردی برای ساخت عناوین خود به کار می‌برد، این ایده ساخت مراحل توسط پلیرها ابتدا در Little Big Planet به آن پرداخته شد اما اکنون Dreams پای خود را بسیار فراتر از ساخت مراحل دوبعدی گذاشته است و ابزاری جامع و کامل برای ساخت انواع بازی‌ها ارائه می‌دهد. خوشبختانه در فاز قبلی بتای خصوصی دریمز توانستیم مراحل ساخته شده توسط پلیرهای دریمز را تجربه کنم و به این پی بردیم که دریمز پتانسیل بی‌انتهایی برای ساخت و ساز دارد و در عین حال محتوای بی‌نهایتی را برای افرادی که صرفا علاقه به تجربه بازی‌های ساخته شده توسط سایر گیمرها دارند، ارائه می‌کند. با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توان Dreams را یکی از با ارزش‌ترین بازی‌های سال آینده دانست؛ عنوانی که می‌تواند به رویاهای شما رنگ واقعیت ببخشد.

Star Wars

Star Wars Jedi: Fallen Order

پلی‌استیشن 4 | ایکس‌باکس وان | کامپیوتر – پاییز 1398

این روزها دیگر اعتماد کردن به EA حسابی سخت شده است. آن‌ها با همکاری استودیو دایس دو عنوان بر اساس دنیای جنگ ستارگان را روانه بازار کردند ولی هر دو آن‌ها به هیچ وجه نتوانستند به آثار موفقی تبدیل شوند. با این حال، اوضاع Star Wars Jedi: Fallen Order فرق می‌کند. استودیو ریسپاون که بیش‌تر به خاطر خلق مجموعه تایتان‌فال شناخته می‌شود، وظیفه ساخت بازی را بر عهده دارد. علاوه بر این، کریس اولان که آن را پیش‌تر معرفی کردیم، به عنوان نویسنده روی آن کار می‌کند. از دیگر افراد مشهوری که در ساخت پروژه دخیل هستند می‌توان به استیگ آسموسن اشاره کرد که کارگردانی بازی God of War 3 را در کارنامه کاری خود دارد. هنوز نمایشی از این اثر ندیده‌ایم و دقیقا نمی‌دانیم با چه چیزی طرف هستیم. گفتنی است که وقایع بازی پس از اتفاقات فیلم Revenge of the Sith – قسمت سوم مجموعه – روایت می‌شود.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.