نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 29 فروردين 1398
ساعت 13:00

Assassin's Creed Unity ممکن است به بازسازی کلیسای نوتردام کمک کند

مدل‌سازی دقیق کلیسای نوتردام در AC Unity می‌تواند به بازسازی کلیسا کمک کند

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ پس از آتش‌سوزی و تخریب فاجعه‌بار بخش‌هایی از کلیسای تاریخی نوتردام پاریس، بسیاری از شخصیت‌ها و گروه‌ها برای کمک به بازسازی این کلیسا اعلام آمادگی کردند. با این حال در این میان، به نظر می‌رسد که بازی Assassin's Creed Unity در موقعیت یگانه‌ای برای کمک به بازسازی کلیسا قرار دارد.

کلیسای جامع نوتردام، از حدود ۹ قرن پیش یکی از مهم‌ترین سمبل‌های فرانسه بوده است. اهمیت این کلیسا البته فقط در تاریخی بودن آن نیست و از نظر طراحی و معماری ساخت نیز به عنوان یک سازه بسیار پیچیده، مملو از جزئیات و ریزه‌کاری‌های تحسین‌برانگیز مطرح بوده است. این کلیسا چند روز گذشته با یک آتش‌سوزی در قسمت سقف مرکزی مواجه شد که خسارات زیادی به کلیسا وارد کرد. براساس یک گزارش از CBS، اعلام شده که برای بازسازی این کلیسا نیاز به متخصصین متفاوتی از تاریخ‌شناسان تا معماران زبده و آشنا به سازه‌های سبک گوتیک وجود دارد تا بتوان به شکلی دقیق بخش‌های تخریب شده کلیسا را بازسازی کرد. در همین گزارش، اما اشاره به یک بازی سال ۲۰۱۴ یوبی‌سافت نیز شده که در آن زمان، این شرکت با بازی Assassin's Creed Unity مدل سه‌بعدی کاملی از همه این سازه را همراه با بالاترین جزئیات ممکن در دسترس قرار داده بود.

در گزارش جدید اشاره شده که این مدل سه‌بعدی که جزئیات بسیار تحسین‌برانگیزی از همه اجزای درونی [طراحی داخلی، پلکان‌ها، راهروها] و حتی اجزا مختلف بیرونی سازه [از جمله سقف‌ها و منار اصلی کلیسا] را شامل می‌شود، می‌تواند برای بازسازی کلیسا مورد استفاده قرار بگیرد. گفتنی است که بازی Unity یکی دیگر از عناوین تاریخ‌محور سری Assassin's Creed است که از نظر تاریخی در دوره انقلاب فرانسه و در شهر پاریس جریان داشت. در این زمینه و به گزارش The Verge، یکی از طراحان مرحله یوبی‌سافت یعنی کارولین میوز (Caroline Miousse) در آن زمان، حدود ۲ سال زمان را برای مدل‌سازی سه‌بعدی از همه اجزای این کلیسا صرف کرده بود و به گفته او، ۸۰ درصد از کار او روی بازی یونیتی صرفا منحصر به مدل‌سازی کلیسای نوتردام بوده است. گفتنی است که کلیسای نوتردام در طول عمر بسیار طولانی خود، چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته ولی مدل‌سازی انجام شده برای بازی یونیتی، برگرفته از سازه فعلی بوده است.

با در نظر گرفتن موجود بودن چنین مدل سه‌بعدی دقیقی از کلیسا، به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت و بازی Unity در موقعیت منحصر به فردی برای کمک به بازسازی کلیسا قرار دارند. به همین خاطر یوبی‌سافت در پیام‌هایی توییتری گفته که گرچه تاکنون پیشنهادی مطرح نشده، ولی آن‌ها «کاملا مشتاق هستند تا برای بازسازی کلیسا متخصصان خودشان را در اختیار بگذارند». این شرکت غیر از این پیشنهاد، گفته که مبلغ ۵۰۰ هزار یورو نیز به کمپین بازسازی کلیسا کمک می‌کند. جدای از این موضوع، این شرکت اعلام کرده که نسخه PC این بازی نیز هم‌اکنون به صورت رایگان از طریق UPlay در دسترس همگان قرار دارد. به این ترتیب در صورتی که مایل باشید معماری اعجاب‌برانگیز و هنرمندانه این کلیسا را از نزدیک بررسی کنید، هم‌اکنون می‌توانید این بازی را به صورت رایگان در پلتفرم کامپیوتر تجربه کنید.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.