نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع یکشنبه، 01 ارديبهشت 1398
ساعت 09:00

Assassins Creed Unity حالا با بمباران نقدهای مثبت مواجه است

آتش‌سوزی نوتردام و رایگان شدن AC Unity، باعث جلب توجه زیادی به بازی شده است

4.5 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ بازی Assassins Creed Unity محصول سال ۲۰۱۴ یوبی‌سافت، گرچه در زمان عرضه در اوایل نسل هشتم با نقدهای عمدتا منفی به خاطر مشکلات فنی مواجه بود، ولی به نظر شرایط پس از سال‌ها برای این بازی تغییر کرده و طرفداران، اخیرا انبوهی از نقدهای مثبت را برای بازی به ثبت رسانده‌اند.

پس از حادثه آتش‌سوزی بخش‌هایی از کلیسای نوتردام پاریس، شرکت یوبی‌سافت اعلام کرد که به پاس یادبود این کلیسا، طرفداران حالا می‌توانند برای مدتی محدود نسخه کامپیوتر بازی Assassins Creed Unity را به صورت رایگان دریافت و تجربه کنند. Assassins Creed Unity، یک بازی دیگر از سری اساسینز کرید است که وقایع آن در دوره انقلاب فرانسه و با محوریت شهر پاریس اتفاق می‌افتد، و مدل سه‌بعدی بسیار دقیق و بزرگی از کلیسای نوتردام نیز در داخل نقشه این بازی وجود دارد. با در نظر گرفتن رایگان شدن این بازی و اشاره‌ها به طراحی دقیق کلیسای نوتردام در آن، اخیرا تعداد بسیار زیادی از بازیکنان امکان تجربه بازی را پیدا و نقدهای خود را در صفحه فروشگاهی استیم وارد کرده‌اند.

صفحه فروشگاهی Assassins Creed Unity در استیم، درحال حاضر با سیل ثبت شدن نقدهای مثبت مواجه شده است که در نوع خود بسیار جالب به نظر می‌رسد. گفتنی است که مدتی پیش و پس از خبر پرحاشیه انحصاری شدن Borderlands 3 برای فروشگاه اپیک، کاربران پلتفرم استیم اقدام به ارسال نقدهای انبوه ولی این بار با بار منفی برای عناوین قبلی سری Borderlands کرده بودند. به این ترتیب درست مثل ماجرای انحصاری شدن Borderlands 3 و بمباران نقدهای منفی، این بار حالتی وارونه و بمباران نقدهای مثبت برای Assassins Creed Unity در پلتفرم استیم دیده می‌شود. در گزارش اولیه که موضوع دلایل این همه نقد مثبت به بازی معرفی شده، به عملکرد خوب یوبی‌سافت اشاره شده که از تراژدی آتش‌سوزی نوتردام، برای تشریح مدل‌سازی سه‌بعدی و دقیق این کلیسا در Unity استفاده شد. آن‌ها در ادامه اعلام کردند که برای اینکه همه افراد امکان تجربه و کاوش در این کلیسا را داشته باشند، می‌توانند به صورت رایگان بازی را در PC تجربه کنند. جدای از این نیز یوبی‌سافت رسما اعلام کرد که برای بازسازی نوتردام مبلغ ۵۰۰ هزار یورو نیز کمک می‌کند.

نکته جالب درباره سیل نقدهای مثبت اخیر به بازی، اشاره کاربران به بازسازی کلیسای نوتردام بوده است. برای مثال یک کاربر گفته که «امیدوارم این بازی در فرایند مرمت کلیسا کمک کند. خود بازی گرچه ممکن است برای هرکسی مناسب نباشد ولی یوبی‌سافت روی این موضوع [طراحی مدل سه‌بعدی کلیسا] زحمت زیادی کشیده است.» در هر صورت موضوع طراحی مدل سه‌بعدی دقیق کلیسای نوتردام که در یک بازی ویدیویی انجام شده، حالا توسط افراد بیشتری به عنوان یکی از مزایایی که صنعت بازی می‌تواند داشته باشد درنظر گرفته می‌شود. با این حال ذکر این نکته نیز جالب است که این حداقل دومین بار است که موضوع بمباران نقدهای کاربران در استیم حاشیه‌ساز می‌شود، و یک بازی در این فروشگاه را بنا به دلایلی عمدتا غیر مرتبط با همان بازی پررنگ می‌کند. باید دید که سیاست‌های جدید اعلام شده از سوی Valve و مقابله با بمباران نقدهای کاربران از طریق دسته‌بندی نقدها، در آینده به چه شکل جواب می‌دهد.

بازی اساسینز کرید یونیتی هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر در دسترس قرار دارد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.