نویسنده: قاسم ممتاز جمعه، 15 اسفند 1393
ساعت 21:54

روش بروز رسانی DashLaunch بر روی دستگاه های RGH و JTAG

2 از 5

به نام خدا

آموزش روش بروز رسانی DashLaunch بر روی دستگاه های RGH و JTAG

در این آموزش سعی بر این داریم تا نحوه ی بروز رسانی پلاگین DashLaunch بر روی دستگاه های RGH و JTAG را به همراه نحوه ی فعال سازی قابلیت SWAP Disk برای شما دوستان و کاربران گرامی توضیح دهیم . قبل از مطالعه ی ادامه ی آموزش و همچنین انجام این روند حتما بخش مربوط به توجه 1 ، توجه 2 و نکته ی بسیار مهم را مطالعه بفرمائید  

نکته : در ادامه ی مقاله به جای نوشتن RGH و JTAG با توجه به فراگیر بودن کنسول های RGH ، تنها از عبارت RGH استفاده میکنیم . هر جا عبارت RGH را مشاهده نمودید JTAG را نیز در نظر بگیرید .
در ادامه ی مقاله هر کجا به رمز عبور برای خارج کردن فایل ها از حالت فشرده نیاز داشتید از پسورد زیر استفاده نمائید

Mb-Empire.com

توجه 1: DashLaunch یکی از کاربردی ترین پلاگین های عرضه شده برای کنسول های RGH است که قابلیت های فوق العاده ای برای کنسول فراهم می  آورد. این پلاگین از ابتدا بر روی اغلب کنسول های RGH در زمان اجرای عملیات RGH توسط افراد متخصص نصب میگردد اما با توجه به عرضه ی ورژن های جدید سیستم عامل و بازی های جدید که گاها برخی از آنها به Patch های جدید تری بر روی سیستم عامل دستگاه در زمان اجرا نیازمند هستند ، هر چند وقت یک بار احتیاج به بروز رسانی این پلاگین دارید . قصد ما در انتشار این آموزش بیان ساده ترین راه برای بروز رسانی DashLaunch بر روی کنسول شماست .

نکته ی بسیار مهم : در کمتر از 1 درصد از کنسول های RGH ممکن است بعد از آپدیت DashLaunch کنسول شما دیگر روشن نشده و یا بالا نیاید . بهترین راه این است که قبل از انجام پروسه ی بروزرسانی از روی ناند دستگاه به هر روشی ، چه سخت افزاری و چه نرم افزاری ( که روش سخت افزاری توصیه میشود ) یک بکاپ تهیه بفرمائید . برای بکاپ گیریِ نرم افزاری میتوانید از نرم افزار های موجود که در بستر Xexmenu اجرا میشوند از قبیل NAND Flasher 360 استفاده نمائید .
در ادامه توجه داشته باشید که مسئولیت انجام فرآیند توضیح داده شده در این آموزش بر عهده ی خود شماست و تیم ام بی امپایر هیچ مسئولیتی در قبال خرابی های احتمالی به هر دلیلی در حین انجام پروسه ی بروزرسانی DashLaunch بر روی کنسول شما ندارد .

توجه 2: یک از مشکلات کاربران کنسول های RGH نصب بازی های بیشتر از 1 دیسک بر روی دستگاه و استفاده از آنهاست . البته منظور ، عناوینی هستند که روند بازی بعد از دیسک نخست بر روی دیسک دوم ادامه پیدا میکند . به عنوان نمونه ی قابل لمس برای این نوع میتوان Max Payne 3 را مثال زد . بازی های از این دست شاید از نظر تعداد بیشتر از 30 عنوان نباشند اما وجود عناوین بزرگ از قبیل Mass Effect 3 و یا L.A Noire در این مجموعه باعث اهمیت پیدا کردن آن میشود . در این حالت از پلاگینی تحت عنوان Swap Disk استفاده میکنیم . لازم به ذکر است که اگر از کاربران سیستم عامل FreeStyle Dash هستید و از پلاگین مربوطه برای این سیستم عامل استفاده میکنید برای فعال سازی نسخه ی موجود بر روی DashLaunch میبایست نسخه ی Freestyle Dash را غیر فعال نمائید . در غیر این صورت ممکن است در زمان فعالیت پلاگین با پیغام خطای Fatal Crash Intercepted مواجه شوید که البته مشکل خاصی نبوده و با غیر فعال نمودن هر کدام از پلاگین های Swap Disk بر روی Freestyle Dash و یا ِDashLaunch این مشکل نیز مرتفع میگردد .
همانطور که از آغاز مطلب برداشت میشود مقاله را به 2 قسمت تقسیم میکنیم . قسمت اول مربوط به نصب DashLaunch و قسمت دوم مربوط به فعال سازی Swap Disk میباشد .
سیستم عامل کامپیوتر ( نسخه ای از ویندوز ) که در این مقاله از آن استفاده شده است Windows 7 Ultimate 64Bit میباشد .
نسخه ی Dash Launch که در این مقاله مورد استفاده قرار گرفته و لینک دانلود آن در ادامه نیز درج خواهد شد ورژن 3.14 میباشد که آن را بر روی Freeboot نسخه ی 17150 که جدید ترین نسخه از Freeboot در حال حاضر است نصب میکنیم . البته می توانید این نسخه از DashLaunch را بر روی Freeboot های سری 16XXX نیز نصب نمائید ( X نمایش دهنده ی یک عدد است .مثلا 16747 )
پیش نیاز این مقاله نصب XexMenu بر روی دستگاه RGH شما و اشراف در استفاده از آن است . اگر هنوز XexMenu بر روی دستگاه شما نصب نیست و یا در استفاده از آن با مشکل مواجه هستید حتما مقاله ی زیر را مطالعه بفرمائید :

آموزش استفاده از دستگاه های RGH و JTAG بخش اول XexMenu

قسمت اول : نصب ، آپدیت و راه اندازی DashLaunch 

ابتدا آخرین نسخه از DashLaunch را از لینک زیر دریافت نمائید .

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود DashLaunch 3.19 مناسب فری بوت 17526 1397-10-11 2.44 MB 2,283 Download

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود DashLaunch 3.18.1 مناسب فری بوت 17511 1397-07-13 2.44 MB 1,316 Download

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود Dash Launch 3.15 1394-05-12 2.46 MB 3,752 Download

نام تاریخ حجم دفعات دانلود دانلود
دانلود DashLaunch 3.14 1393-12-15 2.46 MB 3,066 Download

بعد از دریافت آخرین نسخه از DashLaunch و خارج نمودن آن از حالت فشرده ، پکیج حاصل را بر روی حافظه ی فلش که با فرمت Fat32 آماده سازی شده است کپی کنید ( تمامی فلش مموری ها تا حجم 32 گیگابایت چنانچه توسط شما تغییر فرمت داده نشده باشند Fat32 هستند ) محتویات پوشه ی شما به شکل زیر خواهد بود .

Dashlaunch

حالا به سراغ کنسول میرویم . دستگاه را روشن نموده و وارد محیط XexMenu شوید . حافظه ی فلش حاوی فایل DashLaunch را به کنسول متصل نموده و وارد آن شوید . حالا به پوشه ی DashLaunch رفته و وارد پوشه ی Installer شوید و سپس بر روی فایل Default.xex کلیک کنید .
تصاویر زیر این روند را به شما نمایش میدهند .


بعد از کلیک بر روی فایل Default.xex با 3 سناریو رو به رو خواهید شد .

سناریوی اول : نسخه ای قدیمی تر از پلاگین DashLaunch بر روی کنسول شما نصب بوده است که حالا نیاز به آپدیت دارد .
در پاسخ به سوال اول گزینه ی Update را انتخاب نمائید 

DashLaunch Version Dose not match! Do you want to update? ---> Update

نکته : ممکن است ورژن فعلی نصب شده بر روی دستگاه شما با ورژن موجود در تصویر پائین متفاوت باشد که ایرادی ندارد .
در پاسخ به سوال دوم بر روی OK کلیک کنید

Patches are not current, would you like to updatethem now? ---> Ok

و در پاسخ به سوال سوم بر روی Ok کلیک کنید .

Reboot required to complete operation, Shut down now ---> Ok

بعد از کلیک بر روی OK دستگاه شما خاموش خواهد شد . برای یک یا دو دقیقه صبر کنید و سپس دستگاه را روشن نمائید . اگر دستگاه بدون مشکل روشن شد و سیستم عامل بالا آمد مرحله ی خطرناک را پشت سر گذاشته اید . تبریک میگوئیم . شما آخرین نسخه ی DashLaunch را بر روی دستگاهتان نصب نموده اید .
تصاویر زیر روند بروز رسانی DashLaunch را که در بالا طی نمودید نمایش میدهند .

سناریوی دوم : هیچ نسخه ای از پلاگین DashLaunch بر روی کنسول شما نصب نبوده است . در این حالت بعد از کلیک بر روی فایل Default.xex موجود داخل پوشه ی Installer با پیغام :

DashLaunch in not running . Do you want to install it ?

مواجه خواهید شد . بر روی گزینه ی Install کلیک کنید .

DashLaunch-Install

حالا یک بار دستگاه را خاموش و روشن کنید . اگر کنسول شما بدون مشکل بالا آمد ، مرحله ی خطرناک را پشت سر گذاشته و DashLaunch را با موفقیت بر روی دستگاه خود نصب نموده اید .

سناریوی سوم : بعد از کلیک بر روی فایل Default.xex موجود در پوشه ی Installer هیچ کدام از 2 سناریوی بالا اتفاق نمی افتد . در این حالت آخرین نسخه از DashLaunch از قبل بر روی دستگاه شما نصب بوده و نیازی به آپدیت یا نصب دوباره ی آن ندارید .
سرفصل های موجود در منوی DashLaunch که قادر هستید با فشار دادن دکمه های LB و یا RB بین آنها سویچ کنید عبارتند از :

Miscellaneous , Save \ Load launch.ini و Current Options

Dashluanch-Current-Options

DashLaunch-Miscellaneous DashLaunch-Save-load-launch

در مقاله ی بعدی تا جای ممکن در رابطه با گزینه ی موجود در DashLaunch توضیح خواهیم داد .

قسمت دوم : فعال سازی Swap Disk

همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد قبل از فعال کردن Swap Disk چنانچه این پلاگین را در گذشته بر روی FreeStyle Dash فعال کرده اید برای جلوگیری از مشکل Fatal crash Intercepted آن را غیر فعال کنید .
برای یادآوری عرض میکنیم که Swap Disk یکی از پلاگین های موجود در پکیج DashLaunch بوده و به شما کمک میکند تا بازی هائی که در بیشتر از 1 دیسک عرضه شده اند را بدون مشکل بر روی هارد کنسول نصب کنید. بعد از نصب به صورت اتوماتیک هرگاه کنسول به سایر دیسک ها برای ادامه ی بازی احتیاج داشت بدون نیاز به عکسل العملی از جانب شما، دیسک مورد نظر به لطف Swap Disk از روی هارد دستگاه فراخوانی شده و بازی ادامه میابد . البته منظور بازی هائی هستند که روند بازی در ادامه ی دیسک ها نیز ادامه پیدا میکند .در رابطه با بازی هائی که یک دیسک آنها تنها باید بر روی کنسول نصب شود و دیسک دیگر برای اجرای بازی لازم است Swap Disk هیچ دخالتی ندارد . مثال ساده برای بازی هائی که با Swap Disk هماهنگی دارند عبارتند از Max Payne 3 , Mass Effect 2 , 3 , L.A Noire , Lost Odyssey و ...
مشکل دیگری که بر روی بازی های 2 دیسک یا بیشتر در زمان نصب بازی بر روی هارد دستگاه ایجاد میشود این است که زمان فراخوانی بازی از روی هارد در حالی که به دیسک بازی دسترسی ندارید ، هنگامی که دستگاه از شما میخواهد دیسک دوم را برای ادامه وارد کنید اگر Swap Disk بر روی DashLaunch شما فعال نباشد و همانطور که گفته شد به دیسک های بازی نیز دسترسی نداشته باشید ، دیگر نمیتوانید ادامه ی بازی را انجام دهید . از دیگر مشکلات در زمینه ی این قبیل بازی ها زمانیست که شما دیسک اول را تمام کرده اید و در ادامه ی بازی در دیسک دوم ،گیم پلی خود را ذخیره نموده اید . در این حالت دیگر نمیتوانید بازی را از ابتدا انجام دهید چرا که دستگاه دیگر دیسک نخست را شناسائی نمیکند! فکر میکنم به میزان کافی در مورد مزیت های Swap Disk توضیح دادیم تا متوجه شوید بر روی یک دستگاه RGH بعد از نصب DashLaunch در اولین قدم بهتر است Swap Disk را فعال نمائید .
برای فعال کردن قابلیت Swap Disk وارد XexMenu شده و بار دیگر بر روی Default.xex موجود داخل پوشه ی Installer پکیج DashLaunch کلیک کنید . بعد از لود شدن محیط DashLaunch بر روی گزینه ی Behavior کلیک کنید . در نوار ابزار باز شده نشانگر را بر روی گزینه ی autoswap بیاورد و یک بار دکمه ی A را فشار دهید تا به حالت Enabled تغییر پیدا کند . شبیه به شکل زیر :
حالا دکمه ی B را فشار دهید تا از منوی DashLaunch خارج شوید .

حذف DashLaunch:

اگر بنا به هر دلیلی بخواهید DashLaunch را از روی دستگاه خود حذف کنید بعد از وارد شدن به منوی مربوط به این پلاگین با کلیک بر روی فایل Default.xex موجود در پوشه ی Installer یک بار دکمه ی LB را فشار دهید تا به سرفصل Miscellaneous منتقل شوید . حالا از منوی سمت چپ گزینه ی Uninstall را انتخاب نموده و سپس دکمه ی B را از روی دسته فشار دهید .
پایان

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    راستی این اپدیت داشبورده؟؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آذر 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام من دستگاهم هارد نداره و با فلش سیو یا نصب میکنم و فک نکنم نه jtag باشه نه چیز دیگه. یه بار خودم فایلی رو که اپدیت بود از یه سایتی گرفتم ریختم تو سیدی خام و باهاش دستگاهو اپدیت کردم الان من نمیدونم کدوم فایلو دانلود کنم میشه راهنمایی کنید؟

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    بااستفاده simple 360 nand flasher وxebuild دستگاه رو که اسلیم با بردکرونا وrgh2 هست روبه نسخه 17559 آپدیت کردم وانجام شد
    ولی الان وقتی دکمه وسط رومیزنم به حدی کندمیشه وهنگ میکنه که نمیتونم وارد صفحه homeبشم
    نگاه کردم داشبورد آپدیت شده وبازی هاروهم اجرامیکنه
    ولی اگربخوای ازبازی خارج بشی یاکنسول روخاموش کنی اونوقت دکمه وسط جوابگونیست
    چطورمیتونم دستگاه روبه نسخه قبلی خودش برگردونم؟
    ممنون

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1399
    نظرها: 2
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام
    بااستفاده simple 360 nand flasher وxebuild دستگاه رو که اسلیم با بردکرونا وrgh2 هست روبه نسخه 17559 آپدیت کردم وانجام شد
    ولی الان وقتی دکمه وسط رومیزنم به حدی کندمیشه وهنگ میکنه که نمیتونم وارد صفحه homeبشم
    نگاه کردم داشبورد آپدیت شده وبازی هاروهم اجرامیکنه
    ولی اگربخوای ازبازی خارج بشی یاکنسول روخاموش کنی اونوقت دکمه وسط جوابگونیست
    چطورمیتونم دستگاه روبه نسخه قبلی خودش برگردونم؟
    ممنون

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1398
    نظرها: 7
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    پلاگینش این بود

    پیوست ها :
    آخرین بار در تاریخ حدود 4 سال قبل توسط Empgamer ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1398
    نظرها: 7
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    فایل پلاگین xbonline اینه الان میفرستم

    آخرین بار در تاریخ حدود 4 سال قبل توسط Empgamer ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1398
    نظرها: 7
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    سلام آپدیت 17544 اومده لطفا دش لانچ ۱.۲۰ رو قرار بدید

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Empgamer
    سلام آپدیت 17544 اومده لطفا دش لانچ ۱.۲۰ رو قرار بدید

    این نسخه ی رسمی دش لانچ 3.20 هست.
    دانلود دش لانچ 3.20
    حتما قبل از بروز رسانی از ناند دستگاه بک آپ بگیرید.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: اسفند 1397
    نظرها: 6
    تشکر: 1
    تشکرشده: 1
    کنسول‌های بازی:

    سلام و عرض خسته نباشید 
    آقا یه سوال اگه اون یک درصد که میگید اتفاق بیوفته چی میشه دستگاه دیگه روشن نمیشه?
    اگر هم اتفاق بیوفته میشه کاریش کرد?

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: yasin.zvn
    سلام و عرض خسته نباشید  آقا یه سوال اگه اون یک درصد که میگید اتفاق بیوفته چی میشه دستگاه دیگه روشن نمیشه? اگر هم اتفاق بیوفته میشه کاریش کرد?

    روشن میشه ولی دیگه بالا نمیاد . بله اگر به مراکزی که تخصصی کار تعمیرات رو انجام میدن مراجعه کنید می تونن مشکل رو رفع کنن

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1398
    نظرها: 1
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:

    با سلام
    خواهش می کنم آموزش نصب بازی های دو دیسکه که هر دو دیسک برای بازی لازم هستند مثل مکس پین و یا بازی هایی که یک دیسک نصب می شود و از روی دیگری بازی اجرا می شود مثل جی تی آی و یا بازی های متفاوت دیگری مثل ولفنشتاین را در سایت قرار دهید و به خصوص محل قرارگیری دیتای آنها در کنسول جیتگ آپدیت شده بدون نصب فری استایل را توضیح دهید. ممنون از لطف شما

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Pa
    با سلام خواهش می کنم آموزش نصب بازی های دو دیسکه که هر دو دیسک برای بازی لازم هستند مثل مکس پین و یا بازی هایی که یک دیسک نصب می شود و از روی دیگری بازی اجرا می شود مثل جی تی آی و یا بازی های متفاوت دیگری مثل ولفنشتاین را در سایت قرار دهید و به خصوص محل قرارگیری دیتای آنها در کنسول جیتگ آپدیت شده بدون نصب فری استایل را توضیح دهید. ممنون از لطف شما

    سلام بر شما
    با عرض پوزش متاسفانه امکان تحریر این مقاله میسر نیست. به قدر کفایت ویدیوهای این کار در یوتیوب موجود هست

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: مرداد 1398
    نظرها: 1
    تشکر: 1
    تشکرشده: 0

    سلام آقای ممتاز
    یه سوال در مورد کاور بازیها در مای گیمز ایکس باکس 360 من رو به این جا کشوند.
    نمی دونم ایکس باکسم بن شده یا خیر چون از دست خریدم.
    می خواستم به نت وصل بشم و کاور بازی ها رو دانلود کنم ولی دستگاه به نت وصل نمی شد، یعنی به مودم وصل میشه ولی به اینترنت خیر.
    در کل یکی گفت باید قبل اتصال به نت دش لانچر رو نصب کنی و لایو رو ببندی.
    بنظرتون برای داشتن کاور بازی ها تو لانچر اصلی ایکس باکس چه کار باید بکنم؟
    دستگاه جی تگ شدس.
    با سپاس

    آخرین بار در تاریخ حدود 4 سال قبل توسط msnf ویرایش شد
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: msnf
    سلام آقای ممتاز یه سوال در مورد کاور بازیها در مای گیمز ایکس باکس 360 من رو به این جا کشوند. نمی دونم ایکس باکسم بن شده یا خیر چون از دست خریدم. می خواستم به نت وصل بشم و کاور بازی ها رو دانلود کنم ولی دستگاه به نت وصل نمی شد، یعنی به مودم وصل میشه ولی به اینترنت خیر. در کل یکی گفت باید قبل اتصال به نت دش لانچر رو نصب کنی و لایو رو ببندی. بنظرتون برای داشتن کاور بازی ها تو لانچر اصلی ایکس باکس چه کار باید بکنم؟ دستگاه جی تگ شدس. با سپاس

    سلام بر شما
    در پاسخ به سوالتون باید عرض کنم که اصلا نمی تونید داخل لانچر خود دستگاه و در سرفصل my Games کاور بازی ها رو داشته باشید . کلا تصویر بازی ها در این بخش فقط طمانی نمایش داده میشه که به ایکس باکس لایو متصل باشید و دستگاه های جیتگ قابلیت اتصال به این شبکه رو ندارن. برای رفع این مشکل باید از لانچر های جایگزین مثل آئورورا یا فری استایل دش استفاده کنید

    ‏msnf از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1398
    نظرها: 7
    تشکر: 0
    تشکرشده: 0
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: SirGhas
    سلام بر شما در پاسخ به سوالتون باید عرض کنم که اصلا نمی تونید داخل لانچر خود دستگاه و در سرفصل my Games کاور بازی ها رو داشته باشید . کلا تصویر بازی ها در این بخش فقط طمانی نمایش داده میشه که به ایکس باکس لایو متصل باشید و دستگاه های جیتگ قابلیت اتصال به این شبکه رو ندارن. برای رفع این مشکل باید از لانچر های جایگزین مثل آئورورا یا فری استایل دش استفاده کنید

    پس این پلاگین xbonline چیه که تو سایتای خارجی بحثش هست چون میگن با این میشه به لایو وصل شد

بارگذاری بیشتر ...
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.