نویسنده: هادی پنج شنبه، 02 آبان 1398
ساعت 21:00

نکاتی که باید قبل از تجربه بازی THE OUTER WORLDS بدانید مطلب ویژه

5 از 5

The Outer Worlds یکی از بهترین عناوین نقش‌آفرینی اخیر است که به زودی منتشر خواهد شد. سیستم کوئست مارکر (quest marker) مفید آن و توجه به نکات مختلف در سیستم سلامتی بازی سبب شده است که جدای از مشکلات ریزی که در سیستم مدیریت inventory وجود دارد، سایر بخش‌های بازی قابل فهم باشد. با این وجود، در این عنوان با سیستم‌ها و بخش‌های محرک زیادی سروکار داریم که بسیاری از آن‌ها در داخل بازی، به شکلی واضح توضیح داده نشده‌اند. به همین دلیل در این مقاله، به سراغ نکات و توصیه‌هایی برای شروع بازی خواهیم رفت که حاصل تجربه‌ی بیش از 40 ساعته‌ بازی و کامل کردن مراحل اصلی و بخش اعظم ماموریت‌های فرعی می‌باشد. پس با ما همراه باشید.

بازی را در درجه‌ سختی Hard تجربه کنید (دقت کنید Hard  نه Supernova)

 the outer worlds science weapon Copy

شاید گفتن این حرف در ابتدای لیست نکاتی برای تجربه بازی، کمی احمقانه به نظر برسد اما برای اکثر بازی‌بازانی که با این سبک از بازی‌ها آشنایی دارند، این نکته چندان هم عجیب نیست؛ بنابراین سعی کنید که بازی را در درجه سختی بالاتر شروع کنید. در اکثر بازی‌ها انتخاب سختی متوسط، آن حس رضایت و چالشی که از بازی انتظار دارید را به شما نمی‌دهد مگر این که از همان ابتدای شروع بازی، به سراغ مناطقی بروید که احتیاج به لول بالاتری دارند. تجربه‌ی بازی در درجه سختی بالا شما را ترغیب می‌کند که توجه بیشتری به انتخاب سلاح‌ها و تنظیم آن‌ها برای عملکردی بهتر داشته باشید و از طرفی سبب خواهد شد که اجتناب از مبارزات بی‌مورد، احساس بهتری به شما بدهد.

با این حال ما پیشنهاد نمی‌کنیم که در اولین تجربه خود، درجه سختی Supernova را انتخاب کنید. این درجه سختی، سطحی ویژه از چالش را به دنبال دارد و تنها در ابتدای شروع بازی می‌توانید آن را انتخاب کنید. از طرفی اگر بعد از شروع بازی و در طول تجربه آن، تصمیم بگیرید که سختی بازی را کاهش دهید، دیگر نمی‌توانید به درجه سختی Supernova بازگردید.

Supernova المان‌های بقای جدیدی را به بازی اضافه می‌کند که می‌توانند سرگرم‌کننده باشد و از طرفی گزینه‌های ذخیره‌ی بازی را محدود می‌کند که این موضوع قطعا به چالش بازی می‌افزاید. اما نکته‌ی دیگری که در مورد این درجه سختی وجود دارد این است که باعث می‌شود تا مرگ همراهان شما دائمی شود. این موضوع با توجه به این که تعداد همراهان موجود در بازی به اندازه کافی زیاد نیست، بسیار بی‌رحمانه است و چالشی است که نمی‌توان از عهده‌ی آن برآمد. همراهان شما حتی در سختی متوسط نیز در اکثر مبارزات از پای می‌افتند. بنابراین Supernova بیشتر از آن که سرگرم‌کننده باشد، خسته‌کننده است مگر این که خودتان از قبل برنامه داشته باشید که بدون کمک همراهان بازی را تجربه کنید (که این موضوع نیز سبب می‌شود تا برخی از بهترین بخش‌های بازی را از دست بدهید).

Supernova را در دومین تجربه‌اتان از بازی امتحان کنید ولی برای بار اول، همان درجه سختی Hard را در نظر داشته باشید.

ماموریت‌های مربوط به همراهان را تا انتها کامل کنید تا مزایای ویژه‌ای به دست آورید

 outer worlds tips strategies companions 2 Copy

همراهان شما، علایق فردی و ماموریت‌های مربوط به خود را دارند. فرم و شکل این ماموریت‌ها، شبیه به ماموریت‌هایی است که در Mass Effect برای به دست آوردن وفادارای همراهانتان انجام می‌دادید. اگر چه این ماموریت‌ها اغلب پیچیده هستند و شما را ملزم می‌کنند تا به چندین منطقه سر بزنید، با این وجود ارزش دارد تا در همان اوایل بازی به سراغشان بروید زیرا این ماموریت‌ها، پرک‌های ویژه‌ای برای همراهان شما به ارمغان می‌آورد که این پرک‌ها را نمی‌توان با هیچ روش دیگری در داخل بازی به دست آورد.

بعد از آزاد کردن این پرک‌های ویژه می‌توانید با ورود به صفحه جزئیات همراهان خود، از اثری که این پرک‌ها بر روی آن‌ها دارند مطلع شوید. با توجه به ماهیت چندشاخه‌ای The Outer Worlds، نمی‌توان با اطمینان گفت که آیا گزینه‌های مختلفی برای پرک‌های مربوط به هر شخصیت وجود دارد یا خیر اما از نمونه‌هایی که در بازی دیده‌ایم می‌توان به پرک Ellieاشاره کرد که هزینه‌های مربوط به رشوه دادن را کاهش می‌دهد و یا پرک Parvati که سبب می‌شود غذاها و نوشیدنی‌ها، اثر طولانی‌تری به دنبال داشته باشند.

لازم به اشاره است که همراهان موجود در The Outer Worlds، در مجموع شخصیت‌پردازی‌های فوق‌العاده‌ای دارند و تمامی ماموریت‌های مربوط به آن‌ها، به شیوه‌های خاص خود سرگرم‌کننده هستند. تعدادی از بامزه‌ترین، دراماتیک‌ترین و احساسی‌ترین لحظات بازی، در جریان این ماموریت‌ها اتفاق می‌افتد، بنابراین انجام دادن آن‌ها، حتی اگر پاداش‌های ملموسی نیز به دنبال نداشتند، ارزش خود را دارد.

مهارت‌های خود را به دقت انتخاب کنید

 outer worlds tips strategies sneaking Copy

سیستم مهارت The Outer Worlds به شما اجازه می‌دهد تا به صورت همزمان، در زمینه‌های مختلف عملکردی خوب داشته باشید. اگر در نظر ندارید که چندان درگیر مبارزات تن به تن شوید، می‌توانید مهارت‌های مربوط به این بخش و بخش جاخالی دادن و دفاع کردن را نادیده گرفته و امتیازات خود را در بخش‌های دیگری توزیع کنید. انجام این کار به شما اجازه می‌دهد تا قبل از رسیدن به لول 20، در اکثر مهارت‌ها به گزینه‌های 50 امتیازی دست پیدا کنید (لازم به ذکر است که لول 20، سقف لول بازی نیست ولی به خوبی نشان می‌دهد که تقریبا به مراحل پایانی بازی نزدیک شده‌اید).

بعد از رسیدن به سطح 50 امتیاز، شما باید مهارت‌هایتان را به صورت جداگانه و نه گروهی ارتقا دهید و اینجاست که باید دقت بیشتری در انتخاب خود به خرج دهید. در نیمه نخست بازی، انتخاب دیالوگ‌های کلیدی، پرهیز از مبارزات با صحبت کردن، تحت فشار قرار دادن شخصیت‌ها برای دست یافتن به نتایج بهتر و یا پیدا کردن راه‌حل‌هایی خلاقانه، عموما به چالش‌هایی در سطح 30 تا 35 امتیاز ختم می‌شود.

همچنان که به پایان بازی نزدیک می‌شوید، سطح مهارت‌های موردنیاز نیز افزایش می‌یابد. مسیرهایی وجود دارد که نمی‌توانید دنبال کنید، تصمیماتی که نمی‌توانید اتخاذ کنید و درهایی که نمی‌توانید باز کنید مگر این در مهارت‌هایی همچون persuasion یا science، امتیازی در حد 80 و یا حتی 100 داشته باشید.

از ماشین Re-Spec که داخل سفینه‌اتان است استفاده کنید

 the outer worlds review gamecrate 21 Copy

این قسمت بسته به این که چقدر متعهد به نقش‌آفرینی خود باشید، ممکن است کمی متقلبانه به نظر برسد. در هر صورت بازی با استفاده از دستگاهی که در داخل سفینه‌اتان و در نزدیکی اتاق انجین قرار دارد، راهی ارزان و آسان را برای طراحی دوباره شخصیت خود در مرحله‌ای که مایل باشید، پیش رویتان قرار می‌دهد. این فرایند برای بار اول 500 واحد و در بار دوم 1000 واحد برایتان آب می‌خورد ولی اگر آن را برای لحظات کلیدی نگه دارید، لازم نیست که بیش از دوبار به سراغ این دستگاه بروید.

با استفاده از این دستگاه می‌توانید تمامی مهارت‌ها و پرک‌های خود را بازنشانی کنید. این موضوع به خصوص در شرایطی که به عنوان مثال به مهارت بیشتری در مخفی‌کاری برای پیشبرد یک مرحله  نیاز داشته باشید، بسیار مفید است. شاید هم به طور ناگهانی تصمیم بگیرید که به جای صرف امتیازات خود در مهارت ...، همه‌ی آن‌ها را در مهارت مربوط به مبارزات تن به تن خرج کنید.

این  گزینه برای همه مناسب نخواهد بود (شاید عده‌ای بخواهند به جای استفاده از این قابلیت، چندین و چند بار بازی را تکرار کنند) با این وجود وجود چنین امکانی باعث می‌شود که بازی به مانند برخی از عناوین مابه خود، بعد از مدتی خسته‌کننده نشود.

جملات خود را به دقت انتخاب کنید

 the outer worlds parvati drinking Copy

نسبت به سایر عناوین نقش‌آفرینی، شما باید دقت بیشتری را در هنگام انتخاب گزینه‌های مختلف دیالوگ در The Outer Worlds به خرج دهید. شاید عناوینی همچون Fallout به شما یاد داده باشند که مهارت‌های مربوط به دیالوگ (مانند Lie، Persuade یا Intimidate) را هر جا که دیدید فورا انتخاب کنید، با این حال نتایج مربوط به این تصمیمات در The Outer Worlds، همواره مثبت نیستند. The Outer Worlds عنوانی است که در آن، قرار دادن خود به جای شخصیت و در نظر گرفتن این که با چه کسی در حال صحبت کردن هستید، بسیار نکته مهمی است. هنگام گفتگو با یک شخص باید از خود بپرسید که آیا ترساندن این شخص واقعا جواب می‌دهد؟ و این که این شخص چه واکنشی نسبت به این کار خواهد داشت؟

حتی دیالوگ‌هایی که ممکن است هنگام انتخاب آن‌ها چندان به عواقبش فکر نکنید نیز ممکن است بر روی پایان بازی و به خصوص بر روی همراهان شما اثر بگذارد. هنگامی که صحبت با شخصی را آغاز می‌کنید، سعی کنید ابتدا به شناختی که از او دارید فکر کنید و نیز جملاتی که انتخاب می‌کنید، ممکن است چه تاثیری بر روی دیدگاه کلی او داشته باشد. این قضیه پیچیده‌تر از آن است که عده‌ای از شما خوششان بیاید یا خیر؛ در پایان بازی شما تبدیل به شخصی با نفوذ و قدرتمند در زندگی اشخاص پیرامون خود خواهید شد و نظرات شما بیشتر از آن چه که فکرش را بکنید تاثیرگذار خواهند بود.

به لول سلاح‌های خود دقت کنید

 outer worlds tips strategies 16 Copy

سلاح‌ها و زره‌ها همگی در بخش توضیحات خود حاوی لول هستند. این لول ربطی به سطح موردنیاز برای شخصیت شما ندارد و بیشتر نقش یک راهنمای سریع برای سر در آوردن از میزان قدرت آن سلاح را دارد. اگر چه می‌توان ویژگی‌های زیادی را برای انتخاب تجهیزات مناسب در نظر گرفت، با این وجود در مجموع می‌توان گفت که یک آیتم سطح 20 بهتر از یک آیتم مثلا سطح 3 خواهد بود. زره‌های سنگین معمولا میزان دفاع بیشتری از زره‌های سبکی که حتی در لول بالاتری نیز هستند دارند اما اگر مزایایی که زره سبک به همراه دارد را در نظر بگیریم، در این صورت بازی، زره‌های سبک را «بهتر» می‌داند. تجهیزات که لول بالاتری دارند، کمیاب هستند و با قیمت بسیار بالاتری نیز به فروش می‌رسد.

شما می‌توانید از لول تجهیزات خود به عنوان معیاری ساده برای این که بدانید چقدر خود و همراهانتان برای ماموریت فعلی آماده هستید، استفاده کنید. اگر در منطقه‌ای هستید که در آنجا پر از سلاح‌های لول 15 است و همراهتان از سلاحی با لول 5 استفاده می‌کند، شاید وقت آن رسیده باشد که سلاح بهتری به او بدهید. با این حال، از آنجا که می‌توانید سلاح‌های خود را بهبود دهید، حتی تجهیزات پایین‌رده‌تر نیز می‌توانند برای مدتی دوام بیاورند. اگر می‌خواهید با استفاده از آمار و ارقام سردربیاورید که کدام تجهیزات بهترین عملکرد را برای شما دارند، به صفحه‌ی جزئیات کامل سلاح‌ها و زره‌های خود که در تصویر فوق نیز نمونه‌ای از آن را مشاهده می‌کنید بروید. البته از آنجا که مبارزات در The Outer Worlds کمتر چالش‌برانگیز می‌شوند، نیازی نیست خیلی نگران این قسمت باشید مگر این که خودتان بخواهید.

سلاح‌های Science هم می‌توانند فرمول لول را زیر پا بگذارند زیرا اثرات ویژه‌ای که برجای می‌گذارند، می‌تواند سوای از لول آن‌ها سودمند باشد و از طرفی، مقیاس آسیب آن‌ها نیز با افزایش سطح مهارت Science گسترش می‌یابد.

 استفاده از مادهای سلاح و تجهیزات را در همان ابتدای بازی شروع کنید

 outer worlds tips strategies 12 Copy

The Outer Worlds حاوی یک سیستم بهینه‌سازی سلاح‌ها و زره‌هاست و در طول تجربه بازی، ده‌ها ماد اضافی برای اعمال بر روی تجهیزات خود دریافت خواهید کرد. از آنجا که سلاح‌ها و تجهیزاتی که برای خود و همراهانتان استفاده می‌کنید، مدام در حال ارتقا هستند، بنابراین نیازی نیست که بهترین مادهای خود را برای لحظات آخر بازی نگه دارید. شما به ندرت آیتمی را برای مدتی طولانی در بازی استفاده خواهید کرد و از طرفی تعداد مادهایی که بازی به شما می‌دهد به اندازه‌ای زیاد هست که بتوانید با خیال راحت، آن‌ها را بر روی هر تجهیزی که دوست دارید اعمال کنید.

با این حال، به نوع مادی که قصد استفاده از آن را دارید توجه کنید. بعضی از آن‌ها، مانند صداخفه‌کن‌ها یا دوربین بزرگنمایی، کاربرد بهتری روی سلاح‌هایی خاص دارند. مادهایی که نوع آسیب سلاح را تغییر می‌دهند، باید با دقت بسیار زیادی مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، آسیب شوک، خسارت بیشتری به دشمنان مکانیکی وارد می‌کند و آسیب پلاسما، همین تاثیر را بر روی موجودات زنده دارد. N-Ray آسیب بیشتری به موجودات زنده وارد می‌کند و در عین حال تاثیر کمتری بر روی ماشین‌ها دارد. بهتر است همیشه سلاح‌هایی با آسیب‌های مختلف به همراه داشته تا برای هر نوع شرایطی آمادگی لازم را داشته باشید. از طرفی منطقی نیست که مادهای پلاسما یا شوک را بر روی هر سلاحی که دوست داشتید اعمال کنید. بیشتر به دنبال مادهایی باشید که میزان آسیب و عملکرد سلاح‌ها را بهبود می‌بخشند.

سلاح‌ها و تجهیزات خود را تنظیم کنید

 outer worlds tips strategies 18 Copy

علاوه بر تعمیر و بهبود سلاح‌ها، The Outer Worlds گزینه‌ی دیگری برای «تنظیم» سلاح‌ها بر روی Workbench، در اختیار شما قرار می‌دهد. این گزینه به سادگی به شما امکان می‌دهد تا با صرف مقداری از پول خود، سلاح‌ها و زره‌های خود را ارتقا دهید. در واقع پول به نرخ آسیب و دفاع بیشتر تبدیل می‌شود و احتمالا در بخش‌های پایانی بازی، به اندازه‌ای پول داشته باشید که ندانید با آن چکار کنید.

مهارت‌های شما بر روی میزان تاثیرگذاری این تنظیمات اثر خواهند گذاشت ولی در کل، با هر بار صرف هزینه، امتیاز بیشتری به آسیب یا دفاع تجهیزات شما اضافه می‌شود. این بهبودها جزئی هستند ولی شما می‌توانید بارها و بارها آن را بر روی بهترین تجهیزات خود اعمال کنید. این موضوع هیچ ایرادی به جز هزینه مالی ندارد، بنابراین هر وقت سلاح یا زره‌ی جدیدی برداشتید، یک Workbench پیدا کرده و آن‌ها را بهبود دهید.

در انتخاب‌ گزینه‌‌های Flaws که بازی پیشنهاد می‌دهد هوشیار باشید

 

outer worlds tips strategies 15 Copy

The Outer Worlds یک سیستم جالب flaw دارد که هنگام تجربه‌ بازی، بسته به اتفاقاتی که برایتان رخ می‌دهد، نقص‌های دائمی مختلفی به شما پیشنهاد می‌دهد. به عنوان مثال اگر از یک ارتفاع زیاد سقوط کنید، ممکن است یک مصدومیت دائمی به شما پیشنهاد داده شود که از سرعت حرکتتان می‌کاهد. اگر بیش از اندازه مورد هدف آسیب پلاسما قرار گیرید، شاید این فرصت به شما داده شود تا یک نقطه‌ضعف دائمی را نسبت به آسیب پلاسما قبول کنید.

با قبول کردن این پیشنهادها، امتیازات پرک اضافی دریافت خواهید کرد اما توصیه ما این است که در قبول کردن این نقاط ضعف، بسیار با احتیاط عمل کنید. در The Outer Worlds لول شما با سرعت بالایی ارتقا می‌یابد و واقعیت این است که پرک‌های جالب، فوق‌العاده و هیجان‌انگیز زیادی در بازی وجود ندارد (این یکی از نقاط ضعف The Outer Worlds نسبت به سری Fallout است که در آن پرک‌ها، یکی از بهترین بخش‌های بازی هستند). بسیاری از این نقاط ضعفی که در طول تجربه‌ی بازی به شما پیشنهاد داده می‌شود، می‌توانند تبدیل به موانعی جدی بر سر راه شما شوند؛ مخصوصا آن‌هایی که بر روی سرعت حرکت شما و آسیبی که دریافت می‌کنید اثر می‌گذارند. قبول کردن این پیشنهادات می‌تواند بازی را خسته‌کننده کند و از طرفی بعد از انتخاب آن‌ها، هیچ راه برگشتی برای از بین بردن اثرشان نخواهید داشت.

پیشنهاداتی وجود دارند که به عنوان مثال باعث کاهش آسیب ناشی از ضربات فیزیکی شما می‌شوند که در صورتی که زیاد اهل مبارزات تن به تن نیستید، قبول‌ کردن آن‌ها منطقی است. در طول تجربه بازی ممکن است بیش از 10 بار از این نوع پیشنهادات دریافت کنید ولی نیازی نیست که هیچ کدام از آن‌ها را با هدف جالب‌تر کردن بازی تائید کنید.

البته ممکن است عده‌ای هم با هدف چالش‌برانگیزتر کردن بازی بخواهند تمام نقاط‌ ضعفی که به آن‌ها پیشنهاد می‌شود را قبول کنند. در صورتی که این کار را انجام دادید، بهتر است تجربه خود را در قالب یک ویدئو بر روی توییچ یا یوتوب قرار دهید. من به شخصه قصد انجام این کار را ندارم ولی قطعاً از تماشای چنین ویدئویی لذت خواهم بردم.

نگران نباشید؛ قبل از آن که به «نقطه غیرقابل بازگشت» برسید، بازی به شما اطلاع خواهد داد

 outer worlds tips strategies 10 Copy

در عناوین نقش‌آفرینی به بزرگی این عنوان، بسیار عادی است اگر چندین ماموریت فعال که در درجات مختلفی از اهمیت قرار دارند را به صورت هم‌زمان داشته باشید. The Outer Worlds نیز از این قاعده مستثنا نیست و شما تمرکز خود را بین ماموریت‌های داستانی اصلی، ماموریت‌های فرعی تصادفی، کمک به همراهانتان و سروکله زدن با دعواهای جناحی، تقسیم خواهید کرد.

در نظر گرفتن تمامی این ماموریت‌ها ممکن است سخت باشد ولی نگران این موضوع نباشید که به صورت ناگهانی به پایان بازی رسیده و شانس کامل کردن ماموریت‌های دلخواه‌تان را از دست بدهید. The Outer Worlds قبل از وارد شدن به بخش نهایی بازی، به خوبی شما را مطلع خواهد کرد. در این نقطه از بازی باید به سراغ‌ ماموریت‌هایی فرعی که علاقمند به انجام آن‌ها هستید بروید زیرا این آخرین فرصت شما برای کامل کردن آن‌ها خواهد بود و بعد از آن دیگر نمی‌توانید به صورت آزادانه، هر جا که دوست داشتید بروید. از طرفی در نظر داشته باشید که هر ماموریت ناتمامی، ممکن است تاثیری منفی بر روی پایانی که دریافت می‌کنید داشته باشد.

The Outer Worlds به صورت رسمی در تاریخ جمعه سوم آبان ماه 1398 مصادف با 25 اکتبر 2019 میلادی بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد. همچنین این بازی از طریق سرویس ایکس باکس گیم‌پس نیز در دسترس خواهد بود و دارندگان رایانه‌های شخصی از طریق اشتراک این سرویس می‌توانند در صورت تمایل و بدون صرف هزینه در فروشگاه اپیک گیمز، بازی را تهیه کنند.

هادی | مقالات | 24/10/2019
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.