نویسنده: هادی چهارشنبه، 30 بهمن 1398
ساعت 17:00

9 موردی که تمایل داریم در ریمیک Resident Evil 3 شاهد باشیم مطلب ویژه

5 از 5

پس از ساخت ریمیک دو بازی نخست Resident Evil (آن هم به صورت کاملاً موفقیت‌آمیز)، حال کپکام به سمت سومین نسخه از سری Resident Evil قدم برمی‌دارد و این کار را زودتر از آنچه انتظار داشتیم شروع کرده است. هنوز هم ریمیک Resident Evil 2 برای بسیاری از ما تازگی خود را حفظ کرده است و حال کمتر از سه ماه دیگر باید به استقبال نسخه کاملا بازسازی شده Resident Evil 3 برویم.

زمانی که بهترین بازی‌های سری Resident Evil را مرور می‌کنیم، متوجه می‌شویم که Resident Evil 3 اغلب مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته است. با این وجود طرفداران این نسخه به شما خواهند گفت که Resident Evil 3 را می‌توان در حد و اندازه‌های بهترین عناوین سری RE در نظر گرفت. ما نیز به خاطر سابقه‌ای که در بازسازی عناوین قبلی از کپکام سراغ داریم، بی‌صبرانه منتظر عرضه Resident Evil 3 هستیم. در این بین مواردی وجود دارند که امیدواریم کپکام آن‌ها را عملی کرده و استانداردهای بازی را مانند نسخه‌های قبلی خود، در سطحی عالی اجرایی کند.

در این مقاله به مواردی اشاره خواهیم کرد که امیدواریم در ریمیک Resident Evil 3 شاهد حضور آن‌ها باشیم. با ما همراه باشید...

گسترش داستان

resident evil 3 image 768x432

کپکام در بازسازی عناوین Resident Evil 1 و 2، به گسترش داستان بازی در هردوی آن‌ها پرداخت و امیدواریم که آن‌ها در Resident Evil 3 نیز روندی مشابه را در پیش بگیرند. با توجه به ساختار بازی و بازه زمانی نسبتاً کوتاهی که برای عرضه آن در نظر گرفته شده است، دیدن این که چگونه این کار را انجام می‌دهند  جالب خواهد بود. چیزی که واضح است، پتانسیل بازی برای ایجاد شاخه‌های داستانی و قوس‌های شخصیتی است؛ موضوعی که می‌تواند به درک بیشتر داستان بازی نسبت به آنچه که در نسخه اصلی شاهد بودیم منجر شود.

کارلوس (CARLOS)

resident evil 3 carlos 768x432

کارلوس یکی از شخصیت‌های مهم در نسخه اصلی Resident Evil 3 بود که نقش او با پیشرفت داستان بازی بیشتر برجسته می‌شد. با این حال او یکی از شخصیت‌هایی است که می‌تواند زمان بیشتری بر روی صفحه نمایش ظاهر شود و البته با توحه به مسیری که بازی در پیش گرفته است و آنچه که از تریلرها و باکس‌آرت آن شاهد بوده‌ایم، به نظر می‌رسد که کپکام نیز با ما هم عقیده باشد. یکی از راه‌های عملی کردن این موضوع این است که کپکام فرصت بیشتری برای بازی در نقش کارلوس را در اختیار ما قرار دهد. در بازی اصلی تنها به مدت کوتاهی می‌توانستیم در نقش کارلوس بازی کنیم اما کپکام با افزایش این زمان، نه تنها مدت زمان بازی را افزایش می‌دهد، بلکه داستان بازی را نیز گسترش خواهد داد. حتی می‌توان امیدوار بود که به جای یک کمپین، شاهد دو کمپین جداگانه برای شخصیت‌های جیل (Jill) و کارلوس باشیم.

بزرگ‌تر کردن راکون سیتی

resident evil 3 image 1 768x432

یکی از مواردی که درResident Evil 3 با استقبال زیاد طرفداران مواجه شد (البته به جز B.O.W.) جریان داشتن بخش بزرگی از بازی در فضاهای بیرونی راکون سیتی و تجربه شگفت‌انگیز گشت و گذار در شهری مملو از T-Virus بود. حال کپکام این فرصت عالی را در اختیار دارد که با گسترش محیط شهر در ریمیک بازی، تمرکز بیشتری بر روی این نقطه قوت داشته باشد. البته منظور عرضه یک بازی جهان باز نیست. آن‌ها می‌توانند این کار را با ارائه یک شهر بزرگتر با لوکیشن‌های بیشتر (و یا حتی لوکیشن‌های بزرگتر) و تشویق گیمر به جستجوی بیشتر در محیط انجام دهند؛ موضوعی که قطعا با استقبال طرفداران نیز روبرو خواهد شد.

حذف نکردن محتویات نسخه اصلی

resident evil 3 image 3 768x432

ریمیک Resident Evil 2 یکی از بهترین بازسازی‌هایی بود که در تاریخ صنعت بازی شاهد بودیم؛ با این حال اگر از طرفداران قدیمی سری RE بپرسید که کدام بخش از بازی نتوانست بدون نقص عمل کند، به حذفیات بخشی‌هایی از بازی اصلی اشاره خواهند کرد. اگر با دیدی کلی‌تر به قضیه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این حذفیات تاثیر چندانی بر روی کیفیت بازی نداشتند؛ با این حال برای طرفداران قدیمی سری، حذف بعضی از دشمنان نسخه اصلی کاملا محسوس بود. بنابراین امیدواریم که در Resident Evil 3  شاهد تکرار این روند نباشیم. البته با تغییر دوربین بازی و بازنگری در تعداد دشمنانی که می‌توانند با ماهیت جدید بازی سازگار شوند، وجود چنین حذفیات و تغییراتی قابل درک است ولی انتظار می‌رود که این تغییرات، در پایین‌ترین حد ممکن باشد.

نمسیس (NEMESIS)

resident evil 3 remake 768x432

بدون شک ستاره اصلی نمایش Resident Evil 3، نمسیس است (این اسم در تیتر عنوان اصلی نیز مشاهده می‌شد). در واقع دلیل اصلی اشتیاق ما برای نسخه بازسازی شده Resident Evil 3 نیز همین اسم است. مستر ایکس توانست در نسخه ریمیک Resident Evil 2، با طراحی عالی و بی‌نقص خود همه ما را غافلگیر کند اما به زودی کشف خواهیم کرد که او در مقایسه با نمسیس تنها حکم یک پیش غذا را دارد. امیدواریم که او در نسخه ریمیک بازی نیز به همان اندازه قبل، ترسناک و تهدیدکننده باشد و شاهد تضعیف قدرت‌های او نباشیم. یک تعقیب کننده سمج و سرسخت که نه تنها تا دندان مسلح است بلکه مجهز به طیف گسترده‌ای از حملات مختلف می‌باشد؛ این همان نمسیسی است که باید در ریمیک Resident Evil 3 نیز حضور داشته باشد، همان نمسیسی که همه ما، ترس رویارویی با او را قبلاً تجربه کرده‌ایم. با تغییر دوربین بازی، باید ببنیم که کپکام چه تغییراتی را در این شخصیت ایجاد خواهد کرد؛ اما از آنجا که آن‌ها توانسته‌اند مستر ایکس را در ریمیک Resident Evil 2 آنطور ترسناک خلق کنند، تقریباً مطئنیم که نمسیس را نیز می‌توانند آنطور که می‌خواهیم نمایش دهند.

بهبود مکانیزم جاخالی دادن

resident evil 3 2 768x432

Resident Evil 3 نسبت به عناوین قبلی سری، اکشن بسیار بیشتری دارد (اگرچه هنوز هم نسبت به عنوانی مثل RE5، ریشه‌های قویتری در سبک وحشت و بقا دارد)؛ بنابراین باید گفت که جیل نیز به عنوان شخصیت اصلی بازی، تحرک بیشتری خواهد داشت. این موضوع حرکت جاخالی دادن را نیز شامل می‌شود که بعضی مواقع می‌تواند به مسئله‌ای حیاتی تبدیل شود. مشکل اینجاست که این حرکت در نسخه اصلی بازی کمی عجیب و غریب بود و آنچنان که باید، هوشمندانه و روان طراحی نشده بود. اگر کپکام این حرکت را در ریمیک بازی لحاظ کند (که به احتمال زیاد هم این کار را خواهد کرد) بایستی سعی کند که این مشکل را برطرف کند. اینجا نیز با توجه به تغییر دوربین بازی، باید ببینیم که آن‌ها چگونه این حرکت را در بازی جای خواهند داد. از طرفی این نکته نیز باید لحاظ شود که بازی بیش از اندازه آسان و از بالانس خارج نشود.

بهبود مبارزات بازی نسبت به RE2

resident evil 3 image 4 768x432

ریمیک Resident Evil 2 تغییرات جالبی را در مبارزات نزدیک بازی معرفی کرد. به عنوان مثال چاقو که همیشه بهترین دوست طرفداران سری Resident Evil بوده است، به شدت بی‌مصرف و تبدیل به آیتمی یک بار مصرف شده بود. آیتمی که نه تنها می‌شکست، بلکه با فرو کردن آن در بدن زامبی‌ها، آن را از دست می‌دادید و نمی‌توانستید پسش بگیرید. امیدوارم که در ریمیک بعدی نیز این تغییرات به دلیل تنشی که ایجاد می‌کنند، در بازی حفظ شود. علاوه بر این، قابلیت پاتک زدن به زامبی‌ها با استفاده از چاقو و یا فرو کردن نارنجک در دهانشان نیز می‌تواند مکانیزم جالب دیگری باشد و امیدواریم در Resident Evil 3 شاهد مکانیزم‌های بیشتری از این دست باشیم.

RESISTANCE (مقاومت)

project resistance 768x432

مشخص شد که بازی چندنفره آزمایشی Resident Evil (پروژه Resistance) که کپکام اوایل امسال از آن رونمایی کرد، در واقع یک بخش چندنفره در Resident Evil 3 بوده است. به عقیده ما این موضوع می‌تواند Resistance را با مقبولیت بیشتری نزد مردم همراه کند و حتی می‌تواند به خود بازی نیز کمک کند. ایده یک بخش چندنفره برای Resident Evil بسیار جالب است و اگر به درستی پیاده‌سازی شود، می‌تواند کاملاً تبدیل به یک «مقاومت» واقعی شود. با این حال کپکام باید سعی کند که این بخش نیز حال و هوایی شبیه به Resident Evil داشته باشد. همچنین باید پشتیبانی از آن بعد از عرضه نیز به شدت دنبال شود و محتویات جدیدی مانند نقشه، دشمنان، قابلیت‌ها، شخصیت‌ها و موارد دیگری که به ارزش و قابلیت تکرارپذیری این حالت بیفزاید را برای بازی عرضه کند. بنابراین امیدواریم که کپکام برنامه‌های مناسبی برای پشتیبانی پس از انتشار بازی را در نظر گرفته باشد.

حالت MERCENARIES

resident evil 3 image 2 1 768x432

حالت Mercenaries اولین بار با عنوان Resident Evil 3 و در سال 1999 معرفی شد و حال لازم است که در ریمیک بازی نیز دوباره شاهد بازگشت آن باشیم. این حالت می‌تواند قابلیت تکرارپذیری بازی را افزایش دهد. از طرفی انجام مکرر دست‌های پشت سرهم این حالت و پاداش گرفتن با آیتم‌های قابل آنلاک شدن، می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد. به عقیده ما در ریمیک Resident Evil 3 باید شاهد بازگشت دوباره این حالت باشیم.

هادی | مقالات | 19/02/2020
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.