نویسنده: هادی جمعه، 29 فروردين 1399
ساعت 18:00

هر آنچه از بازی Ghost of Tsushima می‌دانیم مطلب ویژه

4.5 از 5

تنها دو ماه به انتشار بازی Ghost of Tsushima باقی مانده است؛ حماسه سامورایی ساکرپانچ که بازیکنان را در نقش یک جنگجوی تنها به نام جین ساکای قرار می‌دهد. عنوانی ماجرایی و جهان-باز که عمیق و زیبا به نظر می‌رسد و از تاریخ ژاپن فئودالی به عنوان الهام‌بخش داستان خود بهره می‌برد. قرار است بازی در تاریخ 26 ژوئن 2020 عرضه شود.

اینطور که پیداست این بازی یکی از آخرین بلاک‌باسترهای پلی‌استیشن 4 قبل از عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 و عناوین انحصاری آن در پایان سال جاری میلادی است. نیت فاکس (Nate Fox)، کارگردان بخش نوآوری، در جمله‌ای مختصر به توصیف فضایی که در بازی تجربه خواهیم کرد پرداخته است:

در Infamous شما قدرت‌های خود را کشف می‌کردید. در این بازی به شما اجازه می‌دهیم تا تجربه بازی در نقش یک سامورائی و در چشم‌انداز وسیع ژاپن قرون وسطایی را داشته باشید.

در این مطلب قصد داریم مروری داشته باشیم بر اطلاعاتی که تا به حال در خصوص بازی منتشر شده است؛ از جزئیات گیم‌پلی بازی گرفته تا تریلرها و اخبار جدید منتشر شده در خصوص بازی.

فکت‌های سریع

  • تاریخ عرضه: 26 ژوئن 2016 مصادف با 6 تیر 1399
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • سازنده: ساکرپانچ (Sucker Punch)

 

کاراکتر اصلی Ghost of Tsushima

RMDacqpg45Vc9mQ2LtMZen 650 80.jpg Copy

برای روایت خوب یک داستان سامورایی، در قدم اول نیاز به یک سامورایی خوب دارید. جین ساکای (Jin Sakai)، پروتاگونیست بازی در نقش یک سامورایی، یکی از آخرین خطوط دفاعی در مقابل انبوهی از مغولانی است که به تسوشیما (Tsushim) یورش برده‌اند، اما خوشبختانه او به حدی در کاتانا مهارت دارد که به تنهایی نقش یک ارتش تک نفره را ایفا کند. جین علاوه بر زره‌پوش خود ترجیح می‌دهد یک ردای بارانی نیز بپوشد تا از باد و باران مصون بماند. لباس‌های قرمزرنگ او یادآور برگ‌های سرخی هستند که دورتادور جزیره تلوتلو می‌خورند (یکی از ویژگی‌های برجسته بازی که در جریان تریلر گیم‌پلی آن شاهد بودیم).

پیداست که جین به تنهایی نمی‌تواند از پس ارتش انبوه مغول برآید. او باید متحدانی برای خود پیدا کند، افرادی مانند ماساکو (Masako)؛ کمانداری با مهارت که اولین بار در تریلر گیم‌پلی بازی با او ملاقات کردیم. البته جین در تلاش برای حفظ جان یک راهب، با او به مشکلاتی برمی‌خورد؛ مشکلاتی که منجر به یک دوئل زیبا در هیاهوی نزدیک شدن نیروهای دشمن می‌شود. پیداست که جلب رضایت اهالی تسوشیما برای جنگیدن در کنار شما، کار آسانی نخواهد بود اما در عین حال، به شدت حیاتی و واجب است.

گیم‌پلی Ghost of Tsushima شامل شمشیر، مخفی‌کاری و قلاب می‌شود

CgfAFj8mS3eeAPNCqt4qjh 650 80.jpg Copy

احتمالا تا الان حدس زده‌اید که جین یک استاد شمشیربازی است و طبیعتا در جریان تجربه خود از بازی، بارها با مهاجمان مغول و دسته‌های پیش‌آهنگ آن‌ها مبارزه خواهید کرد. تا آن جا که می‌دانیم مبارزات بازی متمرکز بر هنر ضدحمله و پاتک است؛ جین در شروع مبارزات، با صبر و حوصله زیاد منتظر حمله حریف و پیش‌بینی حرکات او می‌ماند. در شرایطی که شما با گروه بزرگی از دشمنان مقابله می‌کنید، باید در زمان‌بندی درست خود برای دفع حملات دشمن با سلاح‌های مختلف اعم از شمشیر، نیزه و سپر دقت کنید.

المان‌های مخفی‌کاری نیز وجود دارد. شما می‌توانید مخفیانه بر سر گروهی از دشمنان خراب شوید و با استفاده از یک سیستم اسلوموشن هدف‌گیری، چندین حریف را با استفاده از حملات سریع جین از بین ببرید. جهت این که بهتر بتوانید به محل‌های مناسب برای کمین کردن دسترسی داشته باشید، یک قلاب در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بتوانید به سرعت بین ساختارهای مختلف جابجا شوید. جین می‌تواند این قلاب را مانند نیتین دریک در Uncharted 4، در عین پرش نیز پرتاب کند.

داستان Ghost of Tsushima در ژاپن فئودالی جریان دارد

Q3yoAWDgiQsCtoMfcbHgth 650 80.jpg Copy

فضای بازی جدید ساکرپانچ از شهرهای صنعتی سری inFamous به ژاپن فئودالی منتقل شده است. سال 1274 میلادی‌ست و شما در جزیره تسوشیمای ژاپن هستید و همانطور که در تریلر ابتدای مطلب مشاهده می‌کنید، فضای بازی خیره‌کننده است.

شما در نقش یکی از آخرین بازماندگان جنگجویان سامورائی بازی می‌کنید و سال 1274 مصادف با سالی است که امپراطوری مفول به جزیره تسوشیما هجوم می‌برد. بنابراین وقت آن رسیده که روح سامورایی خود را بیدار کنید و برای دفاع از میهن خود بجنگید.

نیت فاکس، مدیر بخش نوآوری ساکرپانچ توضیح می‌دهد:

وقتی هجوم مغول به تسوشیما در 1274 را در نظر گرفتیم، خود به خود همه چیز شکل گرفت. آنی فهمیدیم که قهرمانان داستان چه کسانی بودند، شخصیت‌های شرور کدام‌ها بودند، چه شرایطی بر جهان حاکم بود؛ و در آخر مواد لازم برای یک بازی ویدئویی را داشتیم.

تصمیم ساکرپانچ برای باقی ماندن در فضای جهان-باز، آن هم بعد از موفقیت‌هایی که با سری inFamous حاصل شد، از همان ابتدا بر همه روشن بود.

نیت در ادامه می‌گوید:

ما می‌خواستیم جهان-باز بمانیم زیرا در این صورت می‌توانیم به بازیکن حس قدرت و اختیار بدهیم. نمی‌خواستیم از این رویکرد دور شویم. معتقدیم این موضوع که بازیکنان رهبری اوضاع را بر عهده داشته باشند، بخشی جدایی‌ناپذیر از تجربه گیمینگ مدرن است.

تمام آنچه که در تریلر معرفی بازی نشان داده شد، در داخل موتور بازی ضبط شده است. این همان دنیای تعاملی است که به زحمت با هم شکل داده‌ایم؛ این همان جهانی است که می‌خواهیم به آتش بکشیم.

هنرمندان و مهندسانی که اینجا در ساکرپانچ هستند، به این جهانی که قرار است به پلی‌استیشن 4 بیاید، زندگی بخشیده‌اند؛ از چمن‌های بلند رقصان در باد گرفته تا صدایی دوردست از یک ماهیخوار، می‌خواستیم این جهان حسی واقعی در بر داشته باشد.

به گفته ساکرپانچ، حوادث بازی در «جزیره‌ای بزرگ پر از مکان‌ها، شهرها و افراد مختلف» روی خواهد داد.

آنطور که پیداست به عنوان آخرین سامورائی، بایستی تاکتیک‎‌های قدیمی و شرافتمندانه خود را دور بیاندازید و سبکی جدید از مبارزه را شکل دهید و راه و روش یک «روح» را در پیش گیرید. حال می‌توانید درک بهتری نسبت به نام بازی، «روح تسوشیما»، داشته باشید. در تریلر رونمایی از بازی، تعدادی از سلاح‌های موجود و ویژگی‌های گیم‌پلی شامل کاتانا، کمان بلند و اسب‌های زره‌پوش را شاهد بودیم.

جهان بازی خیره‌کننده است

d7ASGvnEz4hGSt7ruw6Aph 650 80.jpg Copy

اگر در موهبتی که به ساکرپانچ در خلق جهان‌های درگیرکننده و سرشار از رنگ‌آمیزی‌های خیره‌کننده اعطا شده است شک دارید، بهتر است تعدادی از کانسپت آرت‌های منتشر شده برای Ghost of Tsushima را مشاهده کنید. از آبشارها گرفته تا معابد مختلف، جای جای ژاپن فئودالی سرشار از شگفتی و زیبایی است. خودتان ببینید:

hpLRB3gDgKndBoqBWPNpzK 650 80.jpg Copy

myjMPRTYnWT2ttyjLQkbzK 650 80.jpg Copy

s6CuUcJpsDBCqecCs9dDzK 650 80.jpg Copy

هادی | مقالات | 17/04/2020
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.