نویسنده: سینا جمعه، 13 تیر 1399
ساعت 11:26

پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما مطلب ویژه

5 از 5

در روزهایی که به دلیل تعطیلی سالن‌های سینما و توقف ساخت فیلم‌ها به دلیل نیاز سفت و سخت به رعایت موارد بهداشتی، به نظر می‌رسد باید برای مدتی با روش‌های سنتی ساخت و تماشای فیلم‌ها خداحافظی کنیم، حرف زدن در مورد پروژه‌های عظیم سینمایی کمی عجیب به نظر می‌رسد اما یاد روزهای بهتر در شرایط سختی، همیشه به روحیۀ افراد کمک می‌کند. در ادامه به پرخرج‌ترین فیلم‌های سینما تا به امروز نگاه می‌کنیم.

04

شماره 10: Star Wars: The Rise of Skywalker – رقم بودجه: 275 میلیون دلار

جی جی ابرمز با آخرین فیلم سینمایی جنگ ستارگان اکثر طرفداران را ناامید و خشمگین کرد و ادعایی که در مورد پایین بودن سطح کیفی محصول نهایی نمی‌تواند مطرح کند، مسئله بسته بودن دستش از نظر مالی برای ساخت فیلم مورد نظرش است. 

expensive 10

شماره 9: Solo: A Star Wars Story – رقم بودجه: 275 تا 300 میلیون دلار

فیلمی که در میان درگیری کارگردان‌های اول با مدیریت لوکاس فیلم به مشکلات عمده‌ای در طول ساخت برخورد، با تغییر کارگردان عملاً بخش اعظم آن دوباره ساخته شد و در نتیجه هزینه‌های آن سر به فلک گذاشت. 

expensive 10

شماره 8: Justice League – رقم بودجه: 300 میلیون دلار

اقتباس‌های وارنر از دنیای کامیک بوک‌های DC در هر زمینه‌ای کم گذاشته باشند، در زمینۀ ریخت و پاش‌های بعضاً بی دلیل کم نگذاشته‌اند. هر چند تلاش‌ برای ساخت فیلم‌های تیمی بزرگ برای این استودیو موفقیت چندانی در پی نداشت اما با رفتار اصولی و تکیه بر فیلم‌های ابرقهرمانی تک نفره آب رفته به آرامی دارد به جوی بازمی‌گردد. 

04

شماره 7: Pirates of the Caribbean: At World's End – رقم بودجه: 300 میلیون دلار

سری دزدان دریایی کارائیب هم در گیشه و هم در خرج کردن از رکورد داران صنعت سینما هستند و قسمت پایانی سه گانۀ اول یکی از پرخرج‌ترین آثار سینماست که از جلوه‌های ویژۀ فوق‌العاده‌ای برای روایت داستان خود سود می‌برد، جلوه‌هایی که بسیار گرانقیمت هم هستند. 

 expensive 10

شماره 6: John Carter – رقم بودجه: 306 میلیون دلار

دیزنی در سال‌های اخیر در انتخاب پروژه‌های پول ساز بسیار موفق عمل کرده اما در بین آثار چند صد میلیونی و چند میلیاردی، معمولاً عناوین به شدت شکست خورده‌ای هم داشته که یکی از آن‌ها فیلم John Carter است که هزینه‌های بالای آن را باید پای تجربۀ نداشتۀ اندرو استنتون در ساخت فیلم‌های غیرانیمیشنی نوشت. 

expensive 10

شماره 5:Star Wars: The Last Jedi  - رقم بودجه: 317 میلیون دلار

در مورد اینکه آیا Last Jedi برای همیشه جنگ ستارگان را به نابودی کشید حرف‌های بسیاری گفته شده که هر کدام به شکل و فرمی قابل رد کردن هستند اما در مورد اینکه این فیلم پرهزینه‌ترین فیلم از برند جنگ ستارگان است، بحث خاصی وجود ندارد. 

00

شماره 4:Avengers: Endgame  - رقم بودجه: 356 میلیون دلار

پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما (تا لحظۀ انتشار این مطلب) پرخرج‌ترینِ آن‌ها نیست اما علت این امر شاید در این مسئله نهفته باشد که بخشی از هزینه‌های این اثر پای شمارۀ بعدی این لیست نوشته شده است. 

expensive 10

شماره 3: Avengers: Infinity War – رقم بودجه: 316-400 میلیون دلار

مارول سفر غیرممکنی را برای رسیدن به این نقطه آغاز کرد و در عین اینکه از هیچ خرجی برای رسیدن به نقطۀ پایانی فروگذار نکرد، برخلاف رقیب مستقیم، کنترل مناسبی بر کیفیت محصولات خود داشت. 

expensive 10

شماره 2: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides – رقم بودجه: 410 میلیون دلار

تعداد قابل توجهی از طرفداران این فرنچایز ترجیح می‌دادند که همه چیز در همان سه گانۀ اول به پایان برسد اما مدیران دیزنی که باید پاسخگوی سهام‌داران خود باشند، قسمت‌های بعدی این مجموعه را با هزینه‌های گزاف جلوی دوربین بردند. 

04

شماره 1: Avengers: Age of Ultron – رقم بودجه: 444 تا 495 میلیون دلار

بعد از موفقیت اولین قسمت Avengers دنیا در دستان جاس ویدُن، کاگردان آن فیلم و این فیلم، بود یا حداقل خود ویدن چنین تصوری داشت اما دعواهای پشت صحنۀ Age of Ultron، که در بالا رفتن بودجۀ این فیلم رسیدنش به مقام پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینما نقش اساسی داشت، به ویدن ثابت کرد که یک چرخ دندۀ قابل چشم‌پوشی در ماشین مارول است.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.