نویسنده: FariD یکشنبه، 12 مهر 1394
ساعت 10:16

شرکت سونی: عرضه Driveclub 2 قطعی نیست

4 از 5

بنا بر گفته آقای شوهی یوشیدا، رییس Sony Computer Entertainment Worldwide Studios (SCE WWS)، به دلیل این که بازی سبک مسابقه ای در حال حاضر بازار سختی دارد، ممکن است عنوان Driveclub 2 هرگز به مرحله تولید و عرضه نرسد.

آقای یوشیدا علیرغم این که اخیراً درباره امتیاز این بازی صحبت کرده بود، در تازه ترین گفته هایش تصویر خیلی دلگرم کننده ای از عرضه سری دوم این تنها بازی سبک رانندگی انحصاری PS4 ترسیم نکرد.

او گفت: «در حال حاضر ژانر رانندگی در میان بازی های کامپیوتری بازار خیلی سختی دارد و اگر بخواهیم به دنبال عنوان دیگری در سبک مسابقه باشیم، به تیمی نیاز خواهیم داشت که به مسابقه از دید دیگری نگاه کند و در نتیجه بتواند یک بازی مسابقه ای جدید را ابداع نماید. ایده های خلاق وقتی می رسند که اوضاع سخت باشد، به همین دلیل هم من منتظر لحظه ای هستم که جرقه این ایده زده شود».

بازی Driveclub اساساً برای عرضه در تاریخ نوامبر 2013 برنامه ریزی شده بود، اما برای این که زمان توسعه بیشتری در اختیار داشته باشد تا اوایل سال 2014 به تاخیر افتاد. متاسفانه حتی پس از این زمان، مسابقه دهنده توسط عوامل متعددی به ستوه آورده می شد و به همین دلیل عرضه بازی طی یک تاخیر دیگر به پاییز 2014 موکول شد و گزارش ها حاکی از برگشتن آن به روی تخته ترسیم اولیه بود. این عنوان نهایتاً پس از تقریباً یک سال از پنجره اولیه عرضه، در اکتبر سال پیش ارائه شد. شرکت سونی بعدا افشا کرد که مسائل فنی عظیمی در پشت این تاخیر طولانی عرضه بازی وجود داشته است.

با این وجود مشکلات در همینجا متوقف نشد. نسخه پلاس این بازی در زمان عرضه جامه عمل نپوشید و در آخر همان ماه شرکت سونی تایید کرد که این تیزر به صورت رسمی تاخیر خواهد داشت. در حالی که خبرهای مربوط به نسخه پلاس Driveclub گمراه کننده باقی ماندند، شرکت سونی به هواداران خود اطمینان داد که به عرضه این نسخه متعهد است و علیرغم وجود نگرانی هایی در بین هواداران، این پروژه کنسل نشده است. چیزی که اوضاع را از این هم بدتر کرد این بود که نسخه کامل Driveclub در طول بازه زمانی اولیه عرضه خود، از مسائل و مشکلات سروری متعددی رنج می برد. در نهایت در خرداد امسال بود که نسخه پلاس این بازی مسابقه ای شرکت Evolution Studios برای دانلود آماده گردید.

علیرغم وجود این مسائل، Driveclub به عنوانی کاملاً موفق برای شرکت سونی تبدیل شد، به طوری که تا به امروز بیش از 2 میلیون نسخه از این بازی در سراسر جهان به فروش رفته است. این بازی با نزدیک شدن خود به اولین سالگرد عرضه، هنوز هم توسط پیست های جدید و محتواهای گوناگون دیگر حمایت می شود.

FariD | اخبار | 04/10/2015
برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.