نویسنده: Mr.Mazinani دوشنبه، 20 مهر 1394
ساعت 17:25

سخنان جالب فیل اسپنسر در رابطه با Xbox One

3 از 5

" هدف اصلی ما جلب اعتماد کاربران نسبت به Xbox One است "

این روز ها کنسول جدید مایکروسافت یعنی Xbox one  توانسته است سهم خوبی را از بازار فروش کنسول های بازی کسب نماید و تا حدودی آمار بسیار ناامید کننده فروش خود را در ابتدای عرضه اش به فراموشی بسپارد. اما سوال میلیون دلاری این است : آیا این کنسول قادر به آن خواهد بود که PS4 را در جدول میزان فروش شکست دهد؟
این سوالی است که بی شک بار ها از فیل اسپنسر ( Phil Spencer ) مدیر بخش Xbox پرسیده شده است. حال در مصاحبه ای با Geekwire او رک و صریحانه به همه اعلام کرد که پیشی گرفتن از سونی هدف او نیست.
فیل اسپنسرفیل هم اکنون 18 ماه است که سمت مدیریت بخش Xbox را بر عهده دارد ، به گفته خودش مقدار زیادی از نظراتش در طول این زمان تغییر کرده است. هم اکنون مهم ترین هدف او به دست آوردن اعتماد مردم نسبت به نام Xbox است و به عنوان مثال یکی از کار هایی که او در این مدت توانسته است انجام دهد قابلیت اجرای بازی های Xbox 360  بر روی Xbox one میباشد . امری که در ابتدا در ذهن سازندگان این کنسول جایی نداشت.
"ابتدا من این باور را داشتم که می توانیم برنده این کارزار باشیم ولی بلافاصله بود که فهمیدم کنترل زیادی بر روی مسایل مختلف ندارم. سونی با کنسول جدیدیش توانست موفقیت خوبی را کسب کند ولی برای من به عنوان مدیر بخش Xbox توجه بر روی کنسول خودمان از اهمیت بیشتری نسبت به میزان فروش آن برخوردار است. از وقتی که این کار را قبول کردم شما به راحتی می توانید ببینید که کمتر اظهار نظر می کنم. مردم ممکن است که بگویند سونی توانسته مایکروسافت را شکست بدهد ولی من اصلا دوست ندارم درباره این مساله حرف بزنم. ممکن است آنها درست بگویند ولی حتما روزی پاسخ آنها را خواهم داد. با اینحال حتی اگر مایکروسافت در حال پیشی گرفتن از سونی باشد ، هنوز هم  میخواهم که در کورس رقابت با آنها باشم و هر روز شاهد پیشرفتمان در دو چیز باشم. بازی هایی که می سازیم و چگونگی برخورد با مشتری هایمان ."
ایا Xbox one قادر خواهد بود روزی PS4 را شکست بدهد ؟
"راستش را بخواهید ... نمی دانم. تا به امروز سونی کنسول خوبی را روانه بازار کرده و از لحاظ آمار فروش نیز از ما جلوتر است. ولی من نیز از محتوا و بازی های کنسول خودمان بسیار راضی هستم. "
در ادامه او بیان می کند که چرا Xbox در ابتدا زمان عرضه خود نتوانست موفق باشد و چرا فضای اینترنت پر از نظرات منفی درباره این کنسول گردید
"متاسفانه یکی از نقاط نا امید کننده در تاریخچه  Xbox one مربوط به زمان اولین عرضه آن به بازار و تاثیرش بر روی کارکنان این شرکت می شود. هزاران شخص در سه سال گذشته برای ساخت این محصول زحمت کشیدند ولی زمانی که این کنسول به بازار عرضه شد و با نقد منفی کاربران و منتقدان رو به رو گردید خود افراد این شرکت نیز بسیار دلسرد نسبت به زحماتشان گشتند. و آنجا بود که از خود می پرسید: آیا زحمات من برای این کار کافی نبود؟ چرا من باید بسیار تلاش کنم ولی در نهایت تعدادی نظر منفی زحمات چند ساله من و همکارانم را زیر سوال ببرد؟"
به غیر از به دست آوردن دل مشتریان یکی از وظایفی دیگری که آقای اسپنسر عهده دار آن بود برگرداندن آرامش به شرکت پس از اتفاقات عرضه ناموفق Xbox بود.
"وقتی من این پست را قبول کردم تیمی ناامید در اختیار داشتم که همگی مدیریت ضعیف را عامل اصلی شکست این کنسول می دانستند. ولی حال صراحتا می توانم بگوییم تمامی کارکنانم افرادی باانگیزه هستند که هدفشان جلب رضایت مشتری است.این تغییر روحیات کارکنانم بسیار قابل تمجید است."
"در ایتدا ما نمی دانستیم که می توانیم بازی های نسل قبل را بر روی این کنسول اجرا کنیم. آنجا بود که از تعدادی از مهندسین شرکت Ninja خواستیم تا بر روی کد نویسی این مساله کار کنند. من به آنها متذکر شدم که در عین حالی که زمان کافی برای به انجام رساندن این پروژه نداریم کارایی این کد ها بسیار برایمان بااهمیت است. و این شد که در نهایت توانستیم به هدفمان دست پیدا کنیم. هم اکنون هم می خواهم که به شما بگویم هدف ما شکست دادن سونی نیست بلکه بدست آوردن خریداران بیشتر است. "

Xbox one logo

و در نهایت او با اشاره به اینکه هنوز مایکروسافت راه درازی را در پیش دارد این مصاحبه را به اتمام می رساند.
"آیا ما به جایگاه مورد نظرمان دست پیدا کرده ایم ؟ راستش را بخواهید من حس بسیار خوبی درباره کنسول و جایگاه آن دارم ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد. مثلا من هفته پیش در لاس وگاس در جلسه ای حضور داشتم که در آن 5000 نفر از مدیران Gamestop حضور داشتند . بعضی از آنها به من گفتند که هنوز مشتریانی وجود دارند که نمی دانند Xbox one میتواند بازی های کارکرده را اجرا کند. بزارید واضح بگویم که این کنسول از روز اول قابلیت اجرای چنین بازی هایی را داشته است ولی متاسفانه این دید منفی از ابتدا بر روی این کنسول سایه افکنده.  به دست آوردن اعتماد مشتریان و گیمر ها بسیار سخت و دشوار است "

Mr.Mazinani | اخبار | 12/10/2015
برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1393
    نظرها: 71
    تشکر: 0
    تشکرشده: 41
    پروفایل psn: ebihyper
    رتبه لیدربرد psn: 44
    کنسول‌های بازی:

    xboxone خیلی خوبه کنترلر دستگاه واقعا توی دست میشینه و کار کردن باش بسیار خوبه اما نمیدونم چرا غول نرم افزار جهان چرا استدیو بازی به اندازه کافی برای این کنسول نداره از زمانی که پا به عرصه کنسول بازی گذاشته تا الان اگه میتونستن چند استدیو رو بروی ساخت عناوین انحصاری خود فعال کنند تا به امروز شاهد عناوین بسیار زیادی از سمت مایکروسافت بودیم اما دلیل این رو نمیدونم که چرا این کار رو انجام نمیدند و عناوین انحصاری کمی دارند.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 36
    تشکر: 6
    تشکرشده: 17
    کنسول‌های بازی:

    کلا همیشه حس بهتری به A,B,X,Y داشتم تا به مربع دایره ....... :psu:psu

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    این جلب رضایت این سازنده ها من کشته :confused:

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    البته Xbox One با استفاده از توانمندی های بدون رقیب مایکروسافت در زمینه ی نرم افزار در این چند ماه اخیر روند رو برشدی داشته که همین امر باعث میشه دوستداران این برند دوباره به اون اعتماد کنن .

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    هدف ما شکست دادن سونی نیست بلکه بدست آوردن خریداران بیشتر است.

    یعنی همون شکست دادن سونی .

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    کلا من از این آقای اسپنسر خوشم میاد . شخصیت جالبی داره و مدیر فوق العاده قدرتمندیه .

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.