نویسنده: Mr.Mazinani دوشنبه، 27 مهر 1394
ساعت 17:46

در Black Ops 3 چه میگذرد

5 از 5

تقریبا از نیمه شب گذشته بود. هوا خنک بود و خونه تاریک . پخش شدن نورهای تلویزیون بر روی دیوار تصویر غریبی رو ایجاد میکرد . منم مثل افرادی كه در حال بازجویی از ميسون بودن ديگه خسته شده بودم. منم دوست داشتم مثل هادسون بتونم از جام بلند شم و صورت واقعی خودم رو به تاریکی شب نشون بدم . تکرار فریاد های هادسون که به میسون میگفت "تو چرا نمی فهمی؟ چرا يادت نمياد؟ چرا نمی‌فهمی كه رزناف مرده؟ رزناف مرده ........ ميسون رزناف مرده...... ..." در مغزم تکرار میشد . مگه میشه این داستان تا به این حد من رو درگیر کرده باشه ؟!
 بالاخره دسته رو کنار گذاشتم و از جام بلند شدم و به کنار پنجره رفتم. دلم هوای آزاد میخواست تا بتونم ماجرا رو تحلیل کنم .

 

 پاراگراف بالا مربوط به قسمت های پایانی بازی Call of duty : Black ops می باشد که مطمئنا همگی شما با آن خاطرات زیبایی دارید. حال از آن روز 5 سال گذشته و دنیا آماده ی عرضه ی Call of Duty: Black Ops 3 در 15 آبان می باشد
با همین بهانه وبسایت ویدیو گیم 247 به سراغ آقای Jason Blundell مدیر شرکت Treyarch رفتیم تا از او درباره ی آخرین تغییرات اعمال شده در این بازی اطلاعات کسب کند . در ادامه با خلاصه ی متن این مصاحبه همراه ما باشید . ( گفتگو ها تا حد امکان برای احترام به مصاحبه کننده ی اصلی بدون دخل و تصرف ترجمه شده اند )

Jason Blundell کارگردان بخش تک نفره و زامبی black ops 3

یکی از مسائل بسیار مهمی که این چند وقته محافل اینترنتی را پر کرده و ذهن مخاطبین را درگیر نموده است در دسترس بودن تمامی قسمت های بازی و مخصوصا مراحل داستانی آن از همان ابتدا می باشد !
در آخرین نسخه ی بازی پرطرفدار Call of Duty: Black Ops 3  تمامی مراحل داستانی از همان ابتدا در دسترس شما هستند و کاربران قادر خواهند بود تا هر مرحله ای را که دوست دارند از همان ابتدا بازی کنند . دلیل این مساله بنا به گفته های شرکت Treyarch این است که شما بازی را خریده اید و برایش هزینه پرداخت کرده اید پس برای احترام به شما ما همه چیز را در دسترس قرار داده ایم تا هر طور که دوست دارید از آن استفاده نمایید .
سال هاست که در نسخه های مختلف Call of Duty داستان حالت تک نفره این بازی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و یکی از دلایل موفقیت این بازی و قرار گرفتن آن در بین دیگر عناوین برجسته را می توان داستان جذاب و مهیج آن و شخصیت پردازی عالی آن قلمداد کرد. ولی در این نسخه توجه سازندگان بازی کاملا بر روی حالت چند نفره یا همان Multiplayer معطوف گردیده تا آنجا که شرکت Activision تصمیم به حذف کامل بخش تک نفره این بازی برای کنسول های نسل هفتم گرفته است. در جلسه اخیری که با توسعه دهندگان شرکت Treyarch داشتیم آنها اذعان کردند که بر خلاف نظر منتقدین این نسخه از Call of Duty بهترین داستان را در بین تمامی بازی های این سری خواهد داشت.
حال در رابطه با این مساله گپ کوتاهی را با Jason Blundell مدیر بخش مرحله ای و زامبی Call of Duty: Black Ops 3 انجام می دهیم تا نظر اون را در این باره جویا شویم .
این برای من خیلی جالب است چرا که میدانم در نگاه اول مخاطبین با خود فکر میکنند " اوه این بازی فقط حالت چند نفره است " ولی بگزارید به شما اطلاع دهم که ما بی دلیل توجه خاصی را بر روی این حالت قرار نداده ایم و آمار و ارقامی که از سری بازی های گذشته جمع آوری کرده ایم کامل نشان می دهند که گیمر ها در طول این سال ها هر سه حالت موجود در Call of Duty را بازی کرده اند.
شما ممکن است همیشه با گروهی مواجه گردید که تنها طرفدار یکی از حالت های موجود در بازی باشند و با تعصب از آن طرفداری کنند ولی با هم اگر به آمار ها نگاهی بیندازیم متوجه می شویم که هر سه حالت موجود توسط گیمرها بازی میشوند. البته این را هم اضافه کنم که آمار های ما کامل نشان می دهند که چند درصد افراد چه حالتی از این بازی را بازی می کنند
و بر اساس همین آمار و ارقام بود که یکی از بزرگ ترین تصمیم های تاریخ در مورد این بازی اتفاق افتاد و باعث شد Call of Duty: Black Ops 3 عنوانی کاملا متفاوت با نسخه های قبلی این سری باشد. خب بغیر از توجه بیشتر بر روی حالت چند نفره یکی دیگر از مهم ترین تغییراتی را که شاهد خواهیم بود نحوه اجرا شدن این بازی است . در این نسخه برای اولین بار تمامی بازی توسط تنها یک فایل اجرایی, اجرا خواهد شد.
بهتر است به تشریح بیشتر این مساله بپردازیم. در گذشته حالت های تک نفره و چند نفره Call of Duty در دو فایل مجزا تعبیه می شدند و در نهایت در یک دیسک قرار می گرفتند. این مساله در کامپیوتر های شخصی بسیارمشهود بود بنحوی که گیمر می توانست بصورت مجزا قسمتی را که قصد بازی کردن داشت انتخاب نماید. و این کار نیز در کنسول ها بدان معنا بود که شما برای تغییر حالت بازی خود یک فایل اجرایی را می بستید و با اجرا یک فایل اجرایی دیگر به حالت جدید می رفتید. ولی در Call of Duty: Black Ops 3 دیگر خبری از این کار نیست و همه فایل ها در یک فایل حجیم و یکپارچه قرار داده شده است. حالا واقعا با یک بازی عظیم و یکدست رو به رو هستیم .
در ادامه آقای Blundell به تشریح این مساله می پردازد :
با این کار اشتراک گزاری اطلاعات بین حالات مختلف بازی برای ما آسان تر می گردد و گیمر ها با صرف زمان بسیار کمتری قادر خواهند بود تا حالت بازی خود را تغییر دهند و از بازی خود لذت ببرند. با این کار ما اکوسیستمی را طراحی کردیم که گیمر ها بسیار روان می توانند حالت بازی خود را تغییر دهند و حال که تمامی سه حالت این بازی انلاین و تحت شبکه است شما قادر خواهید بود تا گروهی را تشکیل دهید و با گروهتان بدون هدر دادن کسری از زمان در هر حالتی شروع به بازی کنید.
یکی دیگر از مزیت های این کار این است که شما می توانید به راحتی با شخصیت طراحی شده خود در تمامی حالت های بازی به سهولت بازی کنید. مثلا در Call of Duty: Black Ops 3 قادر خواهید بود تا تمامی جنگ افزار های خود را به صورت دلخواهتان طراحی کنید و با آن در حالت های تک نفره و چند نفره به مبارزه با دشمنانتان بپردازید. در حالی که برای بازی کردن هر حالت دیگر نیاز ی نیست به بخش مخصوص آن حالت مراجعه کنید. در گذشته مثلا برای چند نفره بازی کردن شما حتما باید به منو مربوط به آن می رفتید ولی حالا منو اصلی این بازی یکپارچه شده و تمامی حالت ها در یک جا گنجانده شده است. مثلا اگر همراه تیم خود در حالت چند نفره روز خوبی را سپری نکرده اید و طیف نوار باخت هایتان رو به افزایش است تنها با فشار دادن چند دکمه به راحتی می توانید به حالت مرحله ای بروید و با دوستان خود دشمنان فرضی را سلاخی کنید.
در ادامه آقای Blundell بیشتر درباره حالت مرحله ای Call of Duty: Black Ops 3 برای ما توضیح داد و اینکه چرا داستان این بازی یکی از بهترین داستان های این سری از بازی ها میباشد و تار پود اصلی Call of Duty: Black Ops 3 بر روی آن استوار است
مسئولیت نوشتن داستان بازی بر عهده کسی بود که سال های متمادینی از عمرش را صرف این کرده است که دیالوگ های درون بازی را بنویسد و نوشته ها و اطلاعات درون صفحات لودینگ را طراحی کند. ما سعی کردیم برای او فضای مناسبی را در تیم خود فراهم سازیم تا بتواند در آرامش تمام و کمال داستانی بسیار زیبا و مهیج برای این بازی بنویسد. یکی دیگر از ویژه گی های جدیدی که ما به این بازی اضافه کردیم مکانی تحت عنوان "خانه امن" یا Safe house می باشد. شما در بین مراحل می توانید به آنجا بروید و تمامی فایل های خود را مرور کرده و هر تغییری را بر روی جنگ افزارهایتان اعمال کنید. 
من همچنین فرصتی مختصری را به دست آوردم تا بتونم یکی از مراحل بازی را با دست های خودم بازی کنم. این مرحله در یک خانه درختی و در بالای ابر ها اتفاق می افتاد و حال و هوایی فضایی و تخیلی داشت . یکی از مسایلی که همان ابتدا به آن پی بردم این بود که دیگر مثل قبل مراحل محدود نمی باشند و شما می توانید با روش های مختلفی یک مرحله را پشت سر بگزارید. به عنوان مثال در همین مرحله,خانه های درختی با کابل هایی به هم متصل شده اند و شما می توانید با دیگر اعضای تیم خود هر دفعه از مسیری جدید بروید و طعم اکشن تازه ای را  با دشمنان متفاوت بچشید. در گذشته ,این بازی بود که به شما نشان می داد که چطور باید یک مرحله را پشت سر بگزارید. حال در Call of Duty: Black Ops 3 شما آزاد هستید که با استفاده از مسیر های مختلف یک مرحله را به صورت های مختلف به اتمام برسانید.

Call-of-Duty-Blackops-III

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

بعد از اتمام این مرحله بود که به منوهای این بازی فکر میکردم تا اینکه آقای Blundell شروع به توضیح ساختار جدید منو ها در Call of Duty Black Ops III نمودند

بعضی مواقع ممکن است که شما در حال انجام مرحله ای از بازی باشید که ناگهان کاری براینتان پیش می آید و یا کسی صدایتان می کند که باید بازی را رها کنید و به دنبال کارهایتان بروید. روز بعد دوستتان را می بینید و او از شما می پرسد که آیا فلان مرحله را بازی کردی ؟ آنجاست که شما با شرمساری سرخود را پایین می اندازید و سپس نگاهی به آسمان می اندازید و آروم به او می گویید که از او عقب تر هستید و به آن مرحله هنوز نرسیده اید.

خب از آنجایی که ما اصلا دوست نداریم شما در مقابل رفقای خود شرمنده شوید راه حل بسیار ساده ای را برای این مساله در نظر گرفته ایم. همه چیز از ابتدا باز و قابل دسترسی می باشد. برای توضیح بیشتر می توانم کتاب ها یا شبکه Netflix را برای شما مثال بزنم. بعضی اوقات شما به خاطر شرایط خاص خود فرصت ندارید یک کتاب را کامل بخوانید و تنها می خواهید بدانید که داستان این کتاب چگونه تمام می شود. پس بلافاصله به چندین صفحه آخر آن رجوع می کنید و آن ها را می خوانید. یا حتی در Netflix ممکن است یک قسمت از سریال مورد علاقتان را نتواسته اید ببینیند ولی دوست ندارید تازه ترین قسمت آن را از دست بدهید در این حالت از تماشای آن قسمت مذکور صرف نظر کرده و زمان دیدن آن را به وقت دیگری موکول می کنید و با لذت فراوان به تماشای قسمت جدید آن می پردازید.

همیشه برای من سوال بود که بازی ها نیز خود یک رسانه محسوب می شوند پس چرا بیشتر محتوای آنها قابل دسترس نمی باشند و تنها با تمام کردن بازی همه چیز در دسترس شما قرار می گیرد؟ به نظر من و به عنوان کسی که مسئولیت نوشتن داستان این بازی را دارد من همیشه دوست داشتم که مخاطبین بتوانند از همان ابتدا به آنچه که ما برایش ساعت ها وقت صرف کرده ایم دسترسی داشته باشند. و دلیل این مساله این است که آنها برای استفاده از محصول ما هزینه ای را صرف کرده اند و ما نمی خواهیم دسترسی آنها را محدود سازیم و دوس داریم که ببینیم آنها هرطور که دوست دارند از این بازی لذت ببرند. بارها شده که شما به خاطر مشکلی در بازی از ادامه دادن آن دست برداشته اید و دیگر هیچ زمانی فرصت نکرده اید که دوباره آن بازی را ادامه دهید. پس ما اعلام میکنیم : گیمرهای عزیز دوران نگرانی به اتمام رسید ! مادامی که وارد بازی شوید همه چیز در دسترس شما خواهد بود !!

یکی دیگر از حالت هایی که بسیار مورد توجه و علاقه گیمرها می باشد مطمئنا بخش زامبی بوده که در این نسخه Call of Duty شاهد بازگشت آن هستیم. این حالت کلاسیک اینبار دست خوش تغییرات بیشتری شده و از قبل بسیار کامل تر گردیده است.نام نقشه و داستان بازی Shadows of evil می باشد که طراحی آن  یک فیلم نوآر تمام عیار است. ولی باز ممکن است از خود بپرسید چرا اینبار سازندگان بازی توجه خاصی را معطوف هر سه حالت این بازی کرده اند؟

 بخش زامبی در call of duty black ops 3

 

وقتی که این پروژه را شروع کردیم تنها 10 15 نفر بیشتر نبودیم ولی هم اکنون 400 نفر سه سال است که مشغول کار بر روی این بازی هستند. 

و خبب افراد بیشتر بدان معناست که باید بازی ای فراتر از حد انتظار بسازیم. و برای رسیدن به این هدف از پس مشکلات متعددی باید بر بیایم. یکی از موانع ما فضای تخیلی این بازی بود. برای خلق چنین فضایی در آینده همه چیز باید مفهومی می بود. از این رو ما ساختمانی را مختص این مساله در نظر گرفتیم که هر روز افراد آنجا هزاران ایده جدید را خلق می کردند. به یاد دارم وقتی که بر روی بازی های PS2 کار می کردم تیمم به اندازه افراد همان ساختمان بود ولی حالا شاید با نگاه انداختن به کل تیم سازنده این بازی  بتوانید دریابید که این بازی خیلی از آن چیزی که شما قبلا فکر می کردید بزرگ تر است

شاید  بعضی از منتقدین به مساله طوری متفاوت نگاه کنند و این بزرگ تر شدن و توسعه تیم سازنده بازی را نقطه ای گنگ در کیفیت نهایی این بازی بدانند ولی از نگاه آقای Blundell این رویکرد تنها اشتیاق و تعهد Activision را نسبت به شرکت آنها نشان می دهد.همانطور که می دانید یکی از سه شرکت Infinity ward, Treyarch و Sledgehammer games هر ساله مسئولیت ساخت جدیدترین نسخه بازی Call of Duty را بر عهده دارند و سپس هر یک از این شرکت ها سه سال فرصت دارد تا بر روی عنوان بعدی خود تمرکز و سرمایه گزاری کند. از نظر او بعد از اینکه Activision تصمیم گرفت که ساخت بازی های Call of Duty: Black Ops 3 را سالانه برعهده ی یکی از این سه شرکت بگزارد فشار کاری را از روی یک شرکت برداشته و فرصت کافی را به آن استودیو می دهد تا بتواند پس از سه سال عنوانی  خیلی بهتر و از هر جهت زیباتر روانه بازار کند.

راستش را بخواهید من بیشتر وقت ها با خود فکر میکردم  که روزی بالاخره خواهد آمد و Activision به من زنگ میزند و به خاطر زحماتم از من تشکر می کند و می گوید که از اینجا به بعد همه چیز را به دست ما بسپار. ولی نه تنها این اتفاق پیش نیامد بلکه من ده سال است که در کمپانی Treyarch مانده ام و این تنها عشق و علاقه من و بلند پروازی Activision را به سری بازی های Call of Duty نشان می دهد .

ما همگی قدر دان زحمات شرکت Treyarch هستیم زحماتی که منجر به شکل گیری تجارب و خاطرات لذت بخش بسیاری در دو حالت یک و چند نفره بازی Call of Duty: Black Ops 3 گردید. ولی بدون شک میراث واقعی این کمپانی حالت زامبی می باشد که در ابتدا قرار بود این حالت بسیار محدود و کوچک و هدف از ساخت آن تنها سرگرم کردن گیمر ها برای چندین دقیقه باشد. حال پس از چندین نسخه این حالت به یکی از پرطرفدار ترین حالت های Call of Duty تبدیل شده و پیشرفت های خیلی وسیعی را از گذشته تا به امروز در خود شاهد بوده است . سوال بعدی من از آقای Blundell این بود که آیا شرکت آنها پروژه های کوچکی در سر دارند که بتواند روزی به موفقیت های کثیری همانند حالت زامبی Call of Duty برسد ؟

خوب ... سوال خوبی پرسیدید . هم اکنون ما یک تیم از افراد فوق خلاق را در شرکتمان داریم که کوله باری از تجربه را در ذهن خود  حمل می کنند. ولی به عنوان یک توسعه دهنده بازی به شخصه معتقدم که ما باید همیشه فرصتی به پروژه های کوچتر بدهیم تا خودشان را نشان دهند و همچنین از شکست خوردن آنها نترسیم تا دوباره بتوانیم در آینده عنوان بهتری را عرضه کنیم. ما همیشه زمان کافی را در اختیار افراد تیم خود قرار می دهیم تا آنها بتوانند مفاهیم جدیدی را خلق کنند و در بهبود کیفیت شرکت نقش مهمی را ایفا کنند. ولی از کجا معلوم ... شاید همین فردا یک عنوان را روانه بازار کردیم

خوب شاید شما هم همچون بسیاری دیگر از گیمر ها منتظر فرا رسیدن 15 آبان ماه باشید تا بتوانید آخرین نسخه از این بازی هیجانی را بازی کنید ولی نباید از این واقعیت دور شویم که چند سال است رسانه ها نگاهی منفی و منتقدانه نسبت به بازی های Call of Duty گرفته اند و عرضه ی سالانه ی آن را تنها به خاطر دلایل مالی و سودجویی شرکت ها می دانند. ولی در گفتگویی که من امروز با آقای Blundell داشتم بی شک اهمیت و عظمت این پروژه را توانستم کامل حس کنم و خود بی صبرانه منتظرهستم تا بتوانم این بازی را از بدون محدودیت و کامل تجربه کنم

mb-empire telegram channel@MbEmpire

Mr.Mazinani | مقالات | 19/10/2015
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    با نظر FlnWarrior موافقم
    اگر واقعا یک نویسنده خوب استخدام کنند و بخش داستانی رو سرو سامان بدهند جالب میشه
    مساله اینه که طبق یک باور قدیمی این جور بازیها " بزن و دررو " هستند
    و داستانشون هم بیخودی و حول یک محور میچرخه
    یک نفر داره ما رو تهدید میکنه ما هم میریم با شجاعت و جسارت و از این حرفها بترکونیمش
    تا حالا هم که این خط داستانی جواب داده پس نیازی به تغییرش حس نمیشه.

    ‏SirGhas از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 29
    تشکر: 2
    تشکرشده: 28
    پروفایل psn: FlnWarrior
    رتبه لیدربرد psn: 70
    کنسول‌های بازی:

    در بازی های call of duty باید روی بخش داستانی بیشتر کار بشه تا هم از نظر کمیت و هم کیفیت داستان بازی پیشرفت کنه. خیلی ها از همون نسخه های اولیه به خاطر داستان بازی می کردند. برای خود من در همه بازی ها داستان اهمیت بسیار زیادی داره.

    ‏SirGhas و ‏Mr.Berserk و ‏EliyaKinggames1925_9 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1397
    نظرها: 97
    تشکر: 62
    تشکرشده: 84
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: FlnWarrior
    در بازی های call of duty باید روی بخش داستانی بیشتر کار بشه تا هم از نظر کمیت و هم کیفیت داستان بازی پیشرفت کنه. خیلی ها از همون نسخه های اولیه به خاطر داستان بازی می کردند. برای خود من در همه بازی ها داستان اهمیت بسیار زیادی داره.

    به نظر من تری ارک باید هم روی استوری,مولتی پلیر و زامبی کار کنه دوست عزیز:wacky::vamp:

    خدارو شکر با مپ shadow of evil و the final rich و کاستوم مپ ها و دی ال سی ها بخش زامبی کامله.

    بخش مولتی پلیر هم که حرف نداره:in-lo::in-lo:
    استوریش هم خوبه.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 36
    تشکر: 6
    تشکرشده: 17
    کنسول‌های بازی:

    با تشکر از همه دوستان عزیز که فرصت گذاشتن و این مقاله خواندند. به هر حال از قدیم بازی ها همه مرحله ای بودند و باید یک.مرحله رد نیکردی تا به مرحله بعدی برسی. این خودش یک چالش بزرگ بود که خیلی وقت ها هیجان به گیمر انتقال میداد. این کار مثل شنا کردن بر خلاف جریان اب هستش. باید دید ایا میتونن با این ایده موفق بشن یا نه

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    البته برای دارک سولز مطمئن هستم که اگر تمام شرکت های بازی سازی تصمیم بگیرن از این سیستم جدید پشتیبانی کنن دوستان ID Software هیچ علاقه ای به پشتیبانی از این طرح ندارن . یعنی دلشون میخواد زجر کشیدن ملت رو ببینن ;)

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    البته بحث من بیشتر در مورد بازی های اکشن شوتر بود
    اینکه کلا کارگردان بازی گاهی وقتها قاطی کنه و یک مرحله غیر استاندارد بزاره تو بازی عادی هست
    مثل سایلنت هیل که شما میگید
    حتی اگر کلا قاطی کنه و از اول بازی سر جنگ داشته باشه با گیمر ها مثل Dark souls

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    ما که همیشه نقشه C رو اجرا میکنیم
    Setting>Difficulty>very easy

    آخه بعضی وقتا مشکل سختی بازی نیست . مشکل اینه که نمیدونی باید چیکار کنی تا اون قسمت از بازی حل بشه . اگر دوستان سری سایلنت هیل ( Silent Hill ) رو بازی کرده باشن کاملا با این شرایط آشنایی دارن

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    تجربه ی گیر کردن داخل یک مرحله از بازی که با هیچ روشی قابل رد کردن نیست برای من تجربه ی آشنائیه :nothi:

    ما که همیشه نقشه C رو اجرا میکنیم
    Setting>Difficulty>very easy

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از Mr Mazinani بابت مطلب بسیار خوبشون
    با توجه به توضیحی که داخل متن بود یعنی میشه بخش داستانی بازی رو هم بصورت چند نفره بازی کرد ؟
    یعنی میشه یک پارتی ساخت و وارد بخش مولتی پلیر شد و بعد با همون پارتی وارد بخش داستانی بشیم ؟
    باز بودن از ابتدای تمامی قسمت های بخش داستانی شاید یک مقدار عجیب باشه چون قبلا تجربه ی این حالت رو نداشتیم اما از طرفی با این صحبت Jason Blundell موافقم :

    بارها شده که شما به خاطر مشکلی در بازی از ادامه دادن آن دست برداشته اید و دیگر هیچ زمانی فرصت نکرده اید که دوباره آن بازی را ادامه دهید

    تجربه ی گیر کردن داخل یک مرحله از بازی که با هیچ روشی قابل رد کردن نیست برای من تجربه ی آشنائیه :nothi:

    آخرین بار در تاریخ حدود 8 سال قبل توسط SirGhas ویرایش شد
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: خرداد 1393
    نظرها: 71
    تشکر: 0
    تشکرشده: 41
    پروفایل psn: ebihyper
    رتبه لیدربرد psn: 44
    کنسول‌های بازی:

    این عنوان بسیار قوی و خوب است اما اضافه کردن بخش زامبی به هر بازی نمیاد یعنی کلا این عنوان را دوست دارن همه به خاطر عرضه تسلیحات نظامی که شاید در اینده به واقعیت بپیوندند اما زامبی به نظر من یه ایده خوب برای این عنوان نیست

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1397
    نظرها: 97
    تشکر: 62
    تشکرشده: 84
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: ebi63
    این عنوان بسیار قوی و خوب است اما اضافه کردن بخش زامبی به هر بازی نمیاد یعنی کلا این عنوان را دوست دارن همه به خاطر عرضه تسلیحات نظامی که شاید در اینده به واقعیت بپیوندند اما زامبی به نظر من یه ایده خوب برای این عنوان نیست

    با نظر اقای ebi63 اصلا موافق نیستم.

    یکی از دلایل پرطرفدار بودن بازی call of duty همین بخش زامبیشه که اگر از بین بره حتما اکتیویژن و تری ارک بسیاری از طرفداراشونو از دست میدن و خدشونم خوب اینو می دونن:wacky::wacky:

    به خواطر همین این بخش رو دارن ادامه می دن.

    البته بعضی ها هم تو اکتیویژن و تری ارک استخدام شدن که کاستوم مپ و دی ال سی های بخش زامبیو بسازین که تعدادشون بسیار بالاست.

    همینطور اکتیویژن و تری ارک با فروش دی ال سی های زامبی درامد خوبی دارن و حذف این بخش زیبا غیرممکنه

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    تشکر از Mr.Mazinani عزیز
    اقا متن بسیار خوبی بود اطلاعات جالبی داشت
    باید بگم مشکل خاصی با این باز بودن و نبودن مراحل ندارم
    چون داستان این بازی ها که اصولا در درجه هشتم اهمیت قرار داره
    ولی level up شدن کلا برای ما بسیار مهمه و یک کم مشکل دارم باهاش
    و اینکه اسلحه یا armor ها و هوش دشمن و غیره با رفتن به مرحله بعد باید تغییر کنه ( زیاد و کم بشه )
    و باعث بشه من که گیمر معمولی هستم بعد از رسیدن به مرحله فرضا یکی مونده به اخر
    حداقل یک کم بازیم بهتر بشه که بعد هوس کنم برم مولتی پلیر
    با این کار اینها نمیدونم این سیستم چه جوری قراره پیاده بشه.

  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    عجب کارایی کردن بازیکلا ولی تا ادم خودش بازی نکنه نمیتونه تغییرات و به طور کامل احساس کنه ولی باریکلا نههه باریکلاااا :)

    ‏EliyaKinggames1925_9 از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1397
    نظرها: 97
    تشکر: 62
    تشکرشده: 84
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: reza maleki
    عجب کارایی کردن بازیکلا ولی تا ادم خودش بازی نکنه نمیتونه تغییرات و به طور کامل احساس کنه ولی باریکلا نههه باریکلاااا :)

    دقیقا

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.