نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع سه شنبه، 16 دی 1399
ساعت 12:00

ثبت رکورد بیش از 25 میلیون کاربر همزمان در Steam

0 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ با توجه به آمارهای مربوط به روزهای اخیر در SteamDB، پلتفرم استیم به تازگی رکورد حضور بیش از 25 میلیون کاربر به صورت همزمان را ثبت کرده است.

پلتفرم پی سی گیمینگ و فروشگاه توزیع دیجیتال Steam، احتمالا پرطرفدارترین محل برای بازی کردن بین بازیکنان پی‌سی در سراسر جهان است و آمارهای خیره کننده آن‌ها در طول سال‌های اخیر نیز این موضوع را به خوبی نشان داده است. پیرامون این پلتفرم، اخیرا داده‌های SteamDB نشان دادند که در یک مقطع بسیار نزدیک یعنی حدود دو روز گذشته، رکورد تعداد کاربران همزمان حاضر در این پلتفرم شکسته شده و 25,418,674 کاربر مستقل به صورت همزمان از استیم در حال استفاده بودند.

در حال حاضر ولو به صورت رسمی این خبر را منتشر نکرده، اما داده‌های SteamDB به خوبی این مسئله را نشان می‌دهد. گفتنی است که استیم در طول سال 2020 در چند مقطع شاهد جابجایی رکورد تعداد کاربران همزمان در پلتفرم خود بوده که آخرین مورد، به مارس 2020 و عبور از مرز 23 میلیون کاربر همزمان برمی‌گردد. این پلتفرم از آن مقطع نیز مرتبا شاهد بالا رفتن آمارهای بازیکنانش بوده و حالا نیز رسما رکورد بیش از 25 میلیون را به ثبت رسانده است. همچنین ذکر این نکته هم ضروری است که این آمار مربوط به کاربران استیم است و همه این 25 میلیون نیز لزوما مشغول تجربه یک بازی در پلتفرم استیم نبودند؛ برای مثال برخی بازیکنان ممکن است فقط مشغول جستجو در فروشگاه، سرویس‌های دیگر و یا حتی اپ را به صورت آنلاین در بک‌گراند در حال اجرا داشته‌اند.

انتظار می‌رود که ولو به زودی آمارهای ماهانه خودش را نیز منتشر کند. در این رابطه، بازی‌های با بهترین عملکرد در سال 2020 در این پلتفرم نیز مدتی پیش به صورت رسمی رونمایی شدند، که می‌توانید در بازی‌مگ مشاهده کنید.

برچسب‌ها
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: آبان 1399
    نظرها: 18
    تشکر: 3
    تشکرشده: 12
    کنسول‌های بازی:

    هییی چقدر مسخره من امشب استیم رو حذف کردم اونم نه به این خاطر که تا حالا ازش چیزی خریدم یا انلاین بازی میکنم فقط مجبور بودم به خاطر یه بازی که با اشتراک هکی گرفتم بودم نگهش دارم . محبوب ترین برنامه گیم دنیا که ما ایرانی ها به دو دلیل ازش محرومیم یکی ارزش پول مسخره و دومی تحریم

    ‏kasrawitcher از این نوشته تشکر کرده است.
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.