نویسنده: محمدرضا زارع‌رفیع پنج شنبه، 18 دی 1399
ساعت 12:00

سونی تولید PS4 در ژاپن را به غیر مدل Slim 500 GB مشکی متوقف کرد

4 از 5

در جدیدترین اخبار بازی در بازی‌مگ؛ یک گزارش تازه نشان می‌دهد که سونی خط تولید تقریبا همه مدل‌های PS4 در ژاپن را برای سرعت دادن به تولید PS5 متوقف کرده است.

به تازگی Game Watch گزارش کرده که کمپانی سونی، تصمیم به توقف تولید تقریبا همه مدل‌های PS4 Slim و PS4 Pro در کشور ژاپن گرفته است. گفتنی است که در این زمینه فقط خط تولید مدل PS4 Slim 500 GB مشکی رنگ به کار خود ادامه، و همه دیگر خطوط تولید قرار است از این پس برای ساخت PS5 مورد استفاده قرار بگیرند. Game Watch همچنین گفته که سونی این گزارش را تایید و گفته که این تصمیم بنا به نیاز بازار در این ناحیه و به دلیل کمبود واحدهای PS5 گرفته شد.

در این رابطه، باید به خاطر آورد که لانچ PS5 در کشور ژاپن در واقع پایین‌ترین آمار لانچ در تاریخ پلی‌استیشن نیز بود و به همین دلیل تصمیم اخیر سونی چندان هم غافلگیرکننده نیست. همچنین این تصمیم از جهتی دیگر می‌تواند به شایعات از پایین آمدن توجه سونی به بازار ژاپن نیز مرتبط باشد، موضوعی که البته سونی همیشه رد می‌کند. در هر صورت افزایش تولید کنسول‌های جدیدتر PS5 با توجه به شرایط فعلی جهان و شیوع ویروس کرونا قطعا اتفاق مثبتی است.

نکته دیگر این است که در این گزارش اشاره‌ای به توقف تولید PS4 Slim و PS4 Pro در بازارهای خارج از ژاپن نشده و سونی بعید است که با توجه به ادامه فروش قدرتمند این کنسول‌ها در غرب، به این زودی خط تولید آن‌ها را متوقف کند. به علاوه سونی مدتی پیش رسما اعلام کرد که قصد دارد به پشتیبانی کامل PS4 تا چند سال آینده نیز ادامه دهد، که این حتی شامل عرضه برخی عناوین انحصاری نیز می‌شود.

برچسب‌ها
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.