نویسنده: وحید ظهرابی نژاد شیرازی یکشنبه، 16 خرداد 1400
ساعت 19:27

بررسی بازی Mighty Goose

غاز خشن!

5 از 5

شوترهای اکشن دو بعدی از قدیم الایام جزو محبوب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین ژانرهای بازی‌های ویدیویی بوده‌اند و هرچند در زمان‌های قدیم بازی‌هایی جریان اصلی به شمار می‌رفتن اما با آمدن شوترهای سه بعدی در قالب‌های اول و سوم شخص به نوعی از زمین رقابت کنار رفتن و بیشتر آن‌ها را در استدیوهای کوچک و تازه شناخته شده می‌بینیم. Mighty Goose نیز از این قاعده مستثنا نیست و اولین ساخته استدیو تازه نفس Blastmode به شمار می‌رود.

در این بازی بازیکن نقش یک غاز سایبورگ که در کهکشان بعنوان جایزه بگیر افراد خلافکار فعالیت می‌کند ایفا می‌کند تا به سرتاسر کهکشان سفر کنید و آدم بد‌ها را به سزای اعمالشان برسانید. در این سفر پرمخاطره غاز بی اعصاب ما تنها نخواهد بود و دوستانش نیز به او کمک خواهند کرد. همین چند خط کافیست که به دیوانه‌وار و بی منطق بودن داستان پی ببرید اما با این وجود اگر درهای دلتان را باز کنید و با فضای بازی ارتباط برقرار کنید از آن لذت خواهید برد.

afffjhgkjbhvghc

 

غاز بی اعصاب بازی در مرحله با یک تفنگ عادی بازی را آغاز می‌کند اما در طول هر مرحله انواع و اقسام تفنگ‌ها و وسایل نقلیه جالب را به مانند پلاسما شوتر و تانک و رگبار و شاتگان را بازی بصورت شانسی در اختیارتان می‌گذارد که هر کدام به نحوی لذت بخش هستند و نمی‌گذارند روند مراحل ملال آور یا تکراری شود، قطعا اگر بخواهیم برنده‌ای را در بین تفنگ‌ها انتخاب کنیم شاتگانی که بصورت مسخره عظیم الجثه است گوی رقابت را از بقیه رقبا می‌رباید.

این وسایل نقلیه عجیب و غریب و بعضا آشنای بازی هستند که کاملا در طول بازی می‌درخشند و لبخندی از رضایت را بر روی لب‌هایتان ایجاد خواهند کرد، چه از تانک کلاسیک که در این ژانر بسیار وجودشان مرسوم است و چه موتور سریع تک چرخی که سرعت و قدرت مانور جالبی را به روند مراحل بازی اضافه می‌کند. در طول بازی با لیست متنوعی از این وسایل نقلیه مواجه خواهید شد که قطعا تجربه هرکدامشان بسیار متفاوت و جالب خواهد بود.

Mighty Goose از لحاظ قسمت‌های ظاهری و سبک پیکسل آرتش بسیار با جزییات و زیبا است، دشمنان و محیط بازی بسیار با جزییات هستند و اگر وسیله‌ای از دشمن مانند وسایل جابجایی و مبارزه‌اشان منفجر شود علاوه بر انیمیشن خود انفجار تیکه‌های آن نیز در محیط مبارزه پخش می‌شود که حقیقتا حس بسیار خوبی را القا می‌کند و به تجهیزات جنگی شما و تیر اندازیتان روح می‌دهد و تجربه بسیار عالی است اما یکی از بزرگترین نقاط ضعف بازی همینجا خود را نمایان می‌کند. بازی همانطور که می‌دانید یک شوتر دو بعدی پر هرج و مرج است که دشمنان مختلف و متنوع از سر و کول شما بالا خواهند رفت و گاهی صفحه شما به قدری شلوغ می‌شود که فهمیدن روند بازی و مبارزات رسما غیرممکن و غیر قابل تشخیص می‌شود و این مورد تاثیر مستقیم و بزرگی بر روی گیم پلی بازی و میزان لذت شما از بازی می‌گذارد.

kkmcxsdf 2

غاز جایزه بگیر بازی  تنها چهار خط سلامتی دارد که با هر گونه برخورد با تیرهای نیروی مقابل یک خط از آن می‌رود، بسته‌های بازگشت سلامتی نیز از دشمنان یا جعبه‌های بازی به کمک شما خواهند آمد که با هر جعبه چهار خط سلامتیتان پر خواهد شد. تا اینجا همه چیز عادی است اما وقتی به پاراگراف قبل برمی‌گردیم و شما در شرایطی هستید که محیط بازی پر از جنازه و تکه‌های حاصل از انفجار وسایل و تیرهای دشمنان است که تشخیص و واکنش به هرکدام از آن‌ها کاری تقریبا غیرممکن است و هیچ ربطی به درجه سختی بازی ندارد و صرفا به تصمیم سازندگان برای این نوع انیمیشن‌ها دارد. حال بازی یک مکانیزم را در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید در زمین و هوا(!) غلت بخورید و در طول این حرکت شما از برخورد تیرها مصون خواهید بود. این قابلیت و دیگر موارد این را شما می‌توانید در سرعت یا مدت زمان و دیگر پارامترها ارتقا دهید. با این وجود اسپم کردن این حرکت نیز نمی‌تواند شما را از هرج و مرج محیط‌های بازی نجات دهد و برخورد بی دلیل و ناگذیر با تیرهای دشمن راه فراری ندارد.

چک پوینت‌های بازی نیز منطق خاصی در خود ندارند و بعضی از آن‌ها شما را به اول مرحله می‌برند و گاهی نیز شما را به چند قدم عقب‌تر. ترکیب مردن‌های بی دلیل و شانسی به دلیل شلوغی بیش از اندازه صفحه و بازگشت به اوایل مرحله بسیار اعصاب خردکن خواهد بود و پتانسیل موفقیت بازی را عقب نگه می‌دارد زیرا Mighty Goose واقعا در هسته گیم پلی و طراحی مراحل و دشمنان بسیار لذت بخش و یک تجربه کلاسیک است.

rrererttert

همانطور که گفتم غاز ما در طول سفرهایش تنها نخواهد بود و یارهایی در طول بازی با قابلیت‌های متفاوت به شما کمک خواهند کرد، حال نفر دومی نیز می‌تواند بصورت آفلاین به شما اضافه شود اما فقط در نقش همین یارهای کوچک و ضعیف که چندان برای نفر دوم در طول مراحل لذت بخش نخواهد بود زیرا نقش بسیار کم و ضعیفی در روند مراحل خواهید داشت.

در آخر Mighty Goose را به دوست داران این ژانر و قدیمی‌ترها پیشنهاد می‌کنم در صورتی که بتوانید چند مورد اعصاب خردکن آن را تحمل کنید زیرا در درون خود یک گیم پلی بی نقص با موسیقی‌های هیجان انگیز و داستانی جالب و احمقانه را جا داده است.

 بررسی Mighty Goose | غاز خشن!
7.5 از 10

نسخۀ نقد و بررسی بازی Mighty Goose توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است.   

  • استودیوی سازنده: Blastmode, MP2 Games
  • زمان مورد نیاز برای اتمام بازی: 2 الی 3 ساعت
  • پلتفرم تحت بررسی: PS4
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.