نویسنده: سینا چهارشنبه، 26 خرداد 1400
ساعت 06:58

بهترین عناوین E3 2021 - بخش اول

4.5 از 5

مراسم E3 2021 با فضایی متفاوت از سال‌های گذشته و البته بعد از لغو کامل در سال 2020 به علت همه‌گیری ویروس Covid19، به پایان رسید و مثل همیشه خبری از فانتزی بافی‌های معمول که اکثر رسانه‌ها به قصد کلیک‌بیت می‌نویسند نبود اما بازی‌های بزرگ و کوچک بسیاری هم نمایش داده شدند که نگاه بینندگان را به خود جلب کردند. این بار تیم بازی‌مگ تصمیم گرفته تا به جای تمرکز بر بازی‌های بزرگی که تقریباً توسط همۀ رسانه‌ها پوشش داده می‌شوند، در مطلب ویژۀ خود به سراغ عناوین مستقل و نیمه مستقل معرفی شده در خلال برنامه‌های مختلف برود تا توازن در جهان بازی‌های ویدئویی حفظ شود. لازم به ذکر است که این لیست بر اساس حروف الفبا مرتب شده است.

E3 9

Twelve Minutes

سازنده: Luis Antonio

ناشر: Annapurna Interactive

پلتفرم‌ها: Xbox One/Xbox Series/PC

تاریخ انتشار: 28 مرداد 1400

بازی Twelve Minutes احتمالاً یکی از شناخته شده‌ترین عناوین این لیست است که اولین بار در سال 2015 معرفی شد اما با تغییراتی قابل توجه در E3 2019 مجدداً رونمایی شد که این نمایش دوم بود که نگاه‌ها را به آن جلب کرد. در این بازی شما در نقش مردی ظاهر می‌شوید که باید تلاش کند تا خود و همسرش را از دست مهاجمی که قصد کشتن آن‌ها را دارد نجات دهد، این حادثه در چرخه‌های تکرار شوندۀ 12 دقیقه‌ای تا زمانی او بتواند از این حمله جان به در ببرد ادامه می‌یابد. 3 شخصیت اصلی این داستان توسط تیم بازیگری حرفه‌ای متشکل از جیمز مک‌آووی، دیزی ریدلی و ویلم دفو ایفا خواهند شد.

E3 9

Dodgeball Academia

سازنده: Pocket Trap

ناشر: Humble Games

پلتفرم‌ها: PS4/Xbox One/Switch/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2021

یکی از تفریحات سالمی که معمولاً به لطف یکی دو آدم جوگیر که در هر گروه از دوستان وجود دارند، به گند کشیده می‌شود، بازی وسطی است. نسخه‌ای از این تفریح با نام Dodgeball در کشورهای غربی به عنوان ورزشی نیمه حرفه‌ای انجام می‌گیرد و حالا استودیوی Pocket Trap با بازی Dodgeball Academia به سراغ این ورزش رفته‌اند تا با تلفیق خشونت کارتونی، ورزش‌های تیمی و المان‌های نقش‌آفرینی، تجربه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده را خلق کنند.

E3 9

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes

سازنده: Rabbit and Bear

ناشر: 505 Games

پلتفرم‌ها: PS5/PS4/Xbox One/Xbox Series/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2023

سال گذشته بازی Eiyuden Chronicle به لطف بهره بردن از نام Yoshitaka Murayama، خالق سری محبوب Suikoden، توانست پلتفرم کیک‌استاتر را به آتش بکشد و برای تمامی اهداف فرعی پروژه هم به طور کامل جذب سرمایه کرد. این عنوان قرار است حس و حال همان سری قدیمی را برای طرفداران زنده کند و از گیم‌پلی تا طراحی بصری، همگی در راستای نیل به این هدف هستند. قبل از عرضۀ بازی اصلی، یک نسخه فرعی با نام Eiyuden Chronicle: Rising در سال 2022 منتشر خواهد شد که داستان تعدادی از قهرمانان بازی اصلی را با تلفیق ژانر‌های شهرسازی، اکشن و نقش‌آفرینی روایت می‌کند و پیش درآمدی بر بازی اصلی خواهد بود.

E3 9

FAR: Changing Tides

سازنده: Okomotive

ناشر: Frontier Foundry

پلتفرم‌ها: PS5/PS4/Xbox One/Xbox Series/Switch/PC

تاریخ انتشار: نامشخص

بازی FAR: Lone Sails یکی از به یادماندنی‌ترین و خاص‌ترین عناوین مستقل دهۀ گذشته بود که در آن با استفاده از یک کشتی صحرانورد (!) در بیابانی که زمانی بستر دریا بوده، از یک ماجرا به ماجرای دیگری در جهان رو به زوال سفر می‌کردیم. سازندگان این بار ماجراجویی را به یک دریای واقعی برده‌اند تا مخاطبان فرصت دست و پنچه نرم کردن با خطرات دریایی را داشته باشند. اگر تا به امروز نسخۀ قبلی را تجربه نکرده‌اید، حتماً تا زمان عرضۀ FAR: Changing Tides، نیم نگاهی به آن بیاندازید.

E3 9

Gloomwood

سازنده: Dillon Rogers, David Szymanski

ناشر: New Blood Interactive

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: نامشخص

کمپانی New Blood Interactive که در سال‌های اخیر به لطف انتشار آثاری مانند Dusk و Amid Evil توانسته نام درخشانی برای خود در بین علاقه‌مندان به طراحی‌ بصری موسوم به Low-Poly دست و پا کند، این بار وظیفۀ انتشار عنوانی را بر عهده گرفته که به شدت یادآور سری محبوب Thief است با این تفاوت که مایه‌های ژانر وحشت بسیار پررنگی هم در کنار ساختار مخیفانۀ آن دیده می‌شود. دموی این بازی هم اکنون در پلتفرم استیم در دسترس عموم قرار گرفته است. 

E3 9

Inscryption

سازنده: Daniel Mullins Games

ناشر: Devolver Digital

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2021

دنیل مالینز، خالق آثار تحسین شدۀ Hex و Pony Island، این بار به سراغ گیم‌پلی کارتی رفته و در بازی Inscryption و قرار است در ساختاری ترسناک/روانشناختی برای پیشروی در بازی حتی بازیکنان را مجبور به بریدن قطعاتی از بدن شخصیت تحت کنترل بکند! هر کارت جدیدی که به دست می‌گیرید، اسرار ناگواری در خود پنهان کرده و هر چه در داستان پیشروی ‌کنید، بیشتر در رابطه با سلامت روان خود دچار شک و تردید خواهید شد!

E3 9

Mechajammer

سازنده: Whalenought Studios

ناشر: Modern Wolf

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: نامشخص

بازی Mechajammer عنوان جهان باز ایزومتریکی است که حوادث آن در فضایی ترسناک/سایبرپانکی اتفاق می‌افتد. مخاطب در قالب فرماندۀ گروهی از سربازان فراری ظاهر می‌شود که در سیاره‌ای نسبتاً بی‌قانون مجبور به فرود می‌شوند. از اینجا نبرد برای بقا از طریق مذاکره یا جذب هر چه بیشتر نیروهای جنگی آغاز می‌شود. سیستم مبارزات نوبتی و سبک بصری مورد استفاده، یادآور نسخه‌های قدیمی‌تر سری Shadowrun در دوران کنسول‌های 16 بیتی است.

E3 9

Lakeburg Legacies

سازنده و ناشر: Ishtar Games

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

بازی Lakeburg Legacies دقیقاً برای آن‌هایی ساخته شده که سری Crusader Kings با تمام جذابیت‌هایش برایشان حالت زمختی دارد و مدیریت یک امپراطوری در آن فرنچایز کمی وقت‌گیرتر از میزان حوصلۀ آن‌هاست. این ساختۀ جدید Ishtar Games با ظاهر بصری نقاشی شده و خوشرنگ خود، به همراه ساده‌تر کردن بخش‌های مدیریت و تأکید بیشتر روی روابط داخلی خاندان تحت کنترلِ بازیکن، تلاش دارد تا تجربه‌ای مهربانانه‌تر از ساخته‌های Paradox Interactive برای بازیکنان به ارمغان بیاورد.

E3 9

REPLACED

سازنده: Sad Cat Studios

ناشر: Coatsink

پلتفرم‌ها: Xbox One/Xbox Series/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های برنامۀ مایکروسافت به بازی REPLACED اختصاص داشت. در این عنوان مخاطب در قالب یک هوش مصنوعی به نام R.E.A.C.H. قرار می‌گید که ناخواسته در بدن یک انسان محبوس شده و باید در مبارزه با کارکردهای ذهنی این فرد، راهی برای رهایی خود بیابد. سازندگان قول اکشنی نفس‌گیر داده‌اند و استفاده از طراحی پیکسل آرت با بهره‌گیری از ویژگی‌های ظاهری دهۀ 1980، بازی Katan Zero را در ذهن تداعی می‌کند.

 

قسمت دوم لیست را در اینجا بخوانید.

سینا | مقالات | 16/06/2021
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.