نویسنده: سینا پنج شنبه، 27 خرداد 1400
ساعت 07:32

بهترین عناوین E3 2021 - بخش دوم مطلب ویژه

5 از 5

در ادامۀ معرفی متمرکز عناوین کوچکتری که در E3 2021 نمایش داده شدند، گشتی در سیاره‌ای خالی از سکنه، دنیای خون‌آشام‌ها و اعماق دریاها خواهیم زد. 

E3 19

Planet of Lana

سازنده: Wishfully

ناشر: Thunderful Publishing

پلتفرم‌ها: Xbox One/Xbox Series/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

بازی Planet of Lana داستان سیاره‌ای را روایت می‌کند که مردمان آن در زمانی نه چندان دور در همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت به سر می‌بردند اما در گرفتن جنگی خانمان‌سوز، زندگی مردم صلح طلب این سیاره را مختل کرده است. در این عنوان ماجرایی/پلتفرمر، کنترل لانا و حیوان با وفای او در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد تا به او در تلاش برای حفظ این سیارۀ زیبا کمک کند. یکی از از موارد اصلی جذابیت بازی، طراحی بصری چشم‌نواز آن است که یادآور انیمیشن‌های سنتی با نقاشی‌های دستی آن‌هاست. 

E3 19

SacriFire

سازنده و ناشر: Pixelated Milk

پلتفرم‌ها: PS5/PS4/Xbox One/Xbox Series/Switch/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

بازی SacriFire هم مانند Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes که در مطلب گذشته به آن اشاره کردیم، قصد دارد تا با الهام گیری از حال و هوای آثار نقش‌آفرینی کنسولی دهۀ 1990، تجربه‌ای جدید به مخاطبان ارائه کند. استودیوی Pixelated Milk در سال‌های اخیر آثار نسبتاً خوبی را به بازار ارائه کرده و این بار قصد دارد تا با الهام‌گیری از سبک بصری مشابه بازی Octopath Traveler و تلفیق مبارزات نوبتی و همزمان، بزرگترین پروداکشن خود را روانه بازار کند.

E3 19   

Silt

سازنده: Spiral Circus

ناشر: SoldOut

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: ابتدای 2022

استودیوی Spiral Circus قصد دارد تا شما را به اعماق تاریک اقیانوس‌ها ببرد و در تجربه‌ای که هم در ظاهر و هم در گیم‌پلی بی‌شباهت به بازی Limbo نیست، باید کمک کنید تا یک غواص، اسرار اعماق آب‌های تاریک را کشف کند. طراحی سیاه و سفید Silt بدون شک جذاب‌ترین قسمت آن است اما با توجه به نمایش‌ها که نشان می‌دهد این غواص بی نام و نشان، امکان مسخ کردن موجودات دریایی را دارد، می‌توان انتظار معماهایی پیچیده و جذاب را هم داشت و گیم‌پلی به شنا کردن بیهوده خلاصه نمی‌شود. 

E3 19

Somerville

سازنده و ناشر: Jumpship

پلتفرم‌ها: Xbox One/Xbox Series/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

اگر بازی قبلی این لیست اولین ساختۀ استودیو Playdead را به یادمان می‌آورد، Somerville هم از جهات بسیاری ساخته دوم این استودیو یعنی Inside را در ذهن تداعی می‌کند و البته این شباهت بی دلیل هم نیست چون استودیوی Jumpship توسط یکی از مؤسسان Playdead بازگشایی شده است. سامرویل از نظر بصری از همان رنگ‌‌آمیزی مات اینساید بهره می‌برد و جنس معماها هم به نظر مشابه می‌آید با این تفاوت که دوربین در برخی مواقع از زاویۀ کنار جا به جا می‌شود و حالات سوم شخص و نیمه ایزومتریک هم به خود می‌گیرد. چیزهای زیاد از داستان مشخص نیست، به جز تلاش یک خانواده برای فرار از مرگ و آشوب در میان تهاجم موجودات فضایی!

E3 19

Soulstice

سازنده: Reply Game Studios

ناشر: Modus Games

پلتفرم‌ها: PS5/Xbox Series/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

توازن در قلمرو Kleidas بهم خورده و موجودات خطرناکی ملقب به Wraith از عالمی دیگر به این سرزمین آمده و قصد نابودی تمامی موجودات زنده را دارند. انسان‌ها برای مقابله با این تهدید، با کمک جادو افرادی را با استفاده از تلفیق دو فرد مجزا به وجود می‌آورند که این مخلوقات تازه، تنها امید بشریت هستند. در این بازی که گیم‌پلی آن یادآور سری Nier و فضاسازی آن مشابه ساخته‌های میازاکی است، کنترل یکی از همین افراد جادویی ملقب Chimera که متشکل از جسم فردی به نام Briar و روح فرد دیگری به نام Lute است به بازیکن محول می‌شود.

E3 19

They Always Run  

سازنده: Alawar Premium

ناشر: Alawar Premium

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2021

در سال‌های اخیر عادت کرده‌ایم که بازی‌های اکشن دو بعدی مستقل را با طراحی پیکسل آرتی ببینیم اما استودیو Alawar Premium قرار است در They Always Run این طراحی تکراری را به چالش بکشد. در این بازی، مخاطب کنترل Aidan، شکارچی مجرمان مخوف، را در اختیار دارد که با بهره بردن از سه دست مجزا، مبارزی خطرناک و بی رقیب است. سازندگان وعدۀ اکشنی دیوانه‌وار به همراه پلتفرمینگی متمرکز با حرکات پیچیدۀ پارکور را داده‌اند.  

E3 19

Tinykin

سازنده: Splashteam

ناشر: tinyBuild

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

 سری Pikmin، یکی دیگر از مخلوقات بازیساز بی همتای کمپانی نینتندو یعنی شیگرو میاموتو است که نوع خاصی از ژانر استراتژی را پایه‌گذاری کرد و در سال‌های اخیر شاهد تعدادی کپی ناموفق از فرمول این مجموعه بوده‌ایم. بازی Tinykin جدیدترین اثر الهام گرفته از Pikmin است که شما را در نقش فردی به نام Milo در سال 2748 قرار می‌دهد. مایلو کاشف مجدد سیارۀ زمین است که بعد از سفر به این کرۀ خاکی متوجه می‌شود که کاملاً خالی از سکنه شده و از آن بدتر، قد و قواره مایلو اندازۀ سکه‌هایی است که انسان‌ها در سال‌های دور از آن‌ها استفاده می‌کردند!

E3 19

Trek to Yomi

سازنده: Flying Wild Hog

ناشر: Devolver Digital

پلتفرم‌ها: PS5/Xbox Series/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2022

قهرمان Trek to Yomi، یک سامورایی تنها به نام Hiroki است که به واسطۀ قولی که به استاد خود داده، وظیفۀ محافظت از شهری که در آن زندگی می‌کند و تمام مردمانش را در برابر خطرها و دشمنان بر عهده گرفته است. ساختار این بازی، نوع استفاده از تکنیک‌های فیلمبرداری سینمایی و طراحی سیاه و سفید آن، به شدت یادآور فیلم‌های کلاسیک سامورایی است که با موسیقی جذاب و مبارزاتی متأثر از سبک‌های سنتی شمشیرزنی تکمیل شده است.  

E3 19

Vampire: The Masquerade – Swansong

سازنده: Big Bad Wolf

ناشر: Nacon  

پلتفرم‌ها: PS5/PS4/Xbox One/Xbox Series/Switch/PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2021

یکی دو سال پیش خبر خوشحال‌کننده‌ای مبنی بر ساخت دنباله‌ای برای یکی از خاص‌ترین عناوین نقش‌آفرینی تاریخ منتشر شد اما فرآیند ساخت Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 به بدترین شکل ممکن پیش رفت و احتمالاً خروجی آن هم شباهت چندانی به نسخۀ قبلی نداشته باشد. در E3 امسال اما با وجود سکوت خبری کامل VTMB2، اطلاعات جدیدی از پروژۀ موازی آن که توسط ناشر و استودیوی دیگری در دست ساخت است منتشر شد که کورسوی امیدی برای یک تجربۀ خوب در ساختار نقش‌آفرینی World of Darkness به وجود آورد. داستان Swansong در شهر بوستون اتفاق می‌افتد و کنترل یک خون‌آشام از تیرۀ Malkavian به نام Leysha به بازیکن سپرده می‌شود که بیش از هر چیزی به دیوانگی شهره هستند!

E3 19

WarTales

سازنده و ناشر: Shiro Games

پلتفرم‌ها: PC

تاریخ انتشار: نامشخص/2021

در جریان کنفرانس متخص پلتفرم PC، سازندگان بازی Northgard از محصول جدید خود به نام WarTales پرده‌برداری کردند. در این عنوان، کنترل تعدادی مزدور در دنیای رو به زوال قرون وسطایی به مخاطب واگذار می‌شود که هدف اصلی این گروه، انجام مأموریت‌های خطرناک به قصد جمع‌آوری هر چه بیشتر ثروت است. از منظر گیم‌پلی با تلفیقی از المان‌های نقش‌آفرینی غربی کلاسیک و عناوین استراتژی نوبتی طرف هستیم.   

در E3 که به تازگی پشت سر گذاشتیم، شاید بعد از دو سال آن طور که باید و شاید انتظارات را از جهت بمب‌های خبری برآورده نکرد و طبق معمول شایعات مختلف، همان دروغ‌های همیشگی و به قصد کلیک‌بیت بودند اما به طور کلی شاهد نمایش‌های جذابی از تمام سطوح صنعت بازیسازی بودیم که نوید آینده‌ای درخشان با تولیدات برای تمامی سلیقه‌ها را می‌دهد.  

سینا | مقالات | 17/06/2021
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.