نویسنده: سینا یکشنبه، 13 تیر 1400
ساعت 19:10

مورد انتظارترین فیلم‌های ماه جولای 2021 مطلب ویژه

3 از 5

بعد از لیست مهمترین سریال‌هایی که در ماه جولای شروع به پخش می‌کنند، به سراغ فیلم‌های سینمایی می‌رویم که البته عواقب همه گیری ویروس کووید 19 هنوز هم برای اکران فیلم‌ها مشکلاتی را به همراه دارد و کماکان (و خوشبختانه برای ما) تعداد زیادی از آثار ماه جولای مطابق رسم ماه‌های اخیر، روی پلتفرم‌های آنلاین هم همزمان با اکران در سالن‌های سینما منتشر می‌شوند.

july film 9

Black Widow

تاریخ پخش: 18 تیر

بعد از موفقیت رکورد شکن Avengers: Endgame در سال 2019 و به پایان رسیدن مسیری که از سال 2008 پی ریزی شده بود، پیش‌بینی می‌شد که دنیای سینمایی مارول راه سختی را برای رسیدن به موفقیت‌های قبلی در پیش داشته باشد اما هیچ کس تصور نمی‌کرد که سخت‌ترین کار، خود اکران کردن فیلم‌های جدید در سالن‌های سینما باشد! فیلم Black Widow که احتمالاً آخرین حضور اسکارلت جوهانسون در فیلم‌های مارول تا اطلاع ثانوی خواهد بود، با بیش از یک سال تأخیر به زودی اکران خواهد شد و از بازخوردهای اولیه به نظر می‌رسد که کیفیت قابل انتظار آثار مارول را در این اثر هم شاهد خواهیم بود.  

july film 9

Space Jam: A New Legacy

تاریخ پخش: 25 تیر

مایکل جردن با توانایی فوق‌العادۀ خود در ورزش بسکتبال، تاریخ این ورزش را بازنویسی کرد. این میزان از موفقیت باعث شد تا کمپانی برادران وارنر برای ساخت فیلم تلفیقی انیمیشن-زنده به سراغ او برود و یکی از عجیب‌ترین فیلم‌های دهۀ نود را با حضور باگز بانی، دفی داک و مایکل جردن به بازار عرضه کند. ربع قرن بعد، وارنر در همکاری با قهرمان نامدار این روزهای دنیای بسکتبال، لبران جیمز، نسخۀ جدیدی از Space Jam ساخته شده اما برخلاف دوره‌ای که قسمت اول به اکران شد، نه برند لونی تونز قدرت سابق را دارد و نه لبران جیمز، محبوبیت مایکل جردن را اما به شکل عجیبی نمی‌توانیم منتظر این فیلم نباشیم!

july film 9

Roadrunner: A Film About Anthony Bourdain

تاریخ پخش: 25 تیر

تقریباً 3 سال پیش بود که یک خبر غیرمنتظره تمامی علاقه‌مندان به سفر و غذا را شوکه کرد: آنتونی بوردن، سرآشپز، نویسنده، مجری و برنامه ساز محبوب خودکشی کرد! بوردِن چه به عنوان یک سرآشپز و چه به عنوان یک نویسنده، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده بود اما اوج شهرت او به دو برنامۀ تلویزیونی‌اش باز می‌گردد که در قالب آن‌ها به اقصی نقاط جهان سفر کرد و در کنار هم‌ سفره شدن با ملل مختلف، فرهنگ و اجتماع مردم جهان را به شکلی محترمانه به تصویر کشید. تا به امروز کسی نتوانسته جای خالی آنتونی بوردِن را با برنامه‌های مشابه پر کند اما این فیلم مستند می‌تواند مرهمی موقتی برای طرفداران او باشد.

july film 9

Old

تاریخ پخش: 1 مرداد

بعد از موفقیت‌هایی که ام. نایت شاملان یکی پس از دیگر در فاصلۀ سال‌های 1999 تا 2004 کسب کرد، ناگهان ساخته‌های او تبدیل به شکست‌های گیشه‌ای بسیار بزرگی شدند که منتقدان هم نظر چندان مثبتی به آن‌ها نداشتند. این روند در سال 2015  و با فیلم The Visit تغییر کرد و در کنار موفقیت تجاری ساخته‌های بعدی، منتقدان هم نظر بهبود یافته‌ای نسبت به فیلم‌های شاملان پیدا کردند. فیلم Old را به نوعی می‌توان بازگشت مجدد شاملان به سیستم استودیویی هالیوود دانست که داستان آن در یک جزیرۀ تفریحی استوایی روی می‌دهد و ماجرای خانواده‌ای را روایت می‌کند که برای تفریح به آنجا قدم گذاشته‌اند اما ناگهان شروع به پیر شدن بسیار سریع می‌کنند.

july film 9

Snake Eyes: G.I. Joe Origins

تاریخ پخش: 1 مرداد

هیچ کدام از دو فیلمی که براساس اسباب بازی‌های G.I. Joe تا کنون ساخته شده‌اند، نتوانستند موفقیت خاصی چه از نظر تجاری و چه از نظر هنری کسب کنند که باعث شده هر بار نقشه‌های تبدیل کردن این مجموعه به فرنچایزی جدید، به بایگانی سپرده شوند. تهیه‌کنندگان در سومین تلاش خود تصمیم گرفته‌اند تا داستانی متمرکز بر یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های این سری روایت کنند و این شخصیت کسی نیست جز Snake Eyes، نینجای صامت این گروه با صورتی کاملاً پوشیده اما در این فیلم قرار است شاهد زندگی او در مسیر تبدیل شدن به این شخصیت محبوب باشیم.

july film 9

Jungle Cruise

تاریخ پخش: 8 مرداد

دیزنی سابقۀ ساخت فیلم‌های موفق از شهر بازی‌های خود را در کارنامه دارد که گل سر سبد این قبیل آثار، سری دزدان دریایی کارائیب است اما تلاش قبلی این استودیو در همکاری با دوین جانسون در سال 2009 تبدیل به اثری کاملاً شکست خورده شد. حالا به این همکاری امیلی بلانت هم اضافه شده که همکاری او با دیزنی در دنبالۀ مری پاپینز چندان نتیجۀ دلچسبی به همراه نداشت اما Jungle Cruise که بیشتر تداعی کنندۀ فضای فیلم‌های جومانجیِ جانسون است، سعی دارد تا این تصویر ذهنی از عدم موفقیت را از ذهن مخاطبان پاک کند.

july film 9

The Green Knight

تاریخ پخش: 8 مرداد

افسانه شاه آرتور بارها و بارها تبدیل به فیلم و سریال‌های مختلفی شده که آخرین اقتباس پرخرج از این افسانه، تبدیل به شکستی مفتضحانه در سال 2017 شد. David Lowery که در دهۀ گذشته یکی از موفقترین کارگردانان سینمای مستقل آمریکا بوده، در فیلم The Green Knight به سراغ یکی از شوالیه‌های میزگرد و تلاش او برای تبدیل شدن به یک قهرمان بزرگ همانند شاه آرتور رفته اما برخلاف اکثر اقتباس‌های مشابه از افسانه‌های آرتوری، قرار است با روایتی جمع و جورتر و کم‌خرج‌تر طرف باشیم که بیشتر حس و حال آثار مستقل را در ذهن تداعی می‌کند.

july film 9

Nine Days

تاریخ پخش: 8 مرداد

یکی از ستایش شده‌ترین آثار نمایش داده شده در جشنواره فیلم ساندنس، فیلم Nine Days اولین تجربۀ کارگردانی Edson Oda بود که ماجرای فردی را روایت می‌کند که مسئول انتخاب ارواح جدید برای جایگزینی افراد تازه در گذشته، است. ایدۀ داستان این فیلم به حدی خلاقانه بوده که اسپایک جونز به عنوان تهیه‌کننده خودش را در این پروژه جا کرده و در ترکیب بازیگران خود از هنرنمایی بازیگرانی همچون تونی هیل، وینستون دوک و ززی بیتز بهره می‌برد.

july film 9

Stillwater

تاریخ پخش: 8 مرداد

تام مک‌کارتی بعد از موفقیت قابل توجه فیلم Spotlight چند سالی از کار فعالیت در سینما فاصله گرفت و مهم‌ترین فعالیت او، کارگردانی دو قسمت اول سریال 13 Reasons Why بود اما سال گذشته با فیلم ناموفق Timmy Failure مجدداً به عرصۀ کارگردانی بازگشت. از پیش‌نمایش‌های فیلم Stillwater اما اینگونه برداشت می‌شود که قرار است با زهم یک اثر خوب دیگر از مک‌کارتی را شاهد باشیم که یک مت دیمن با ظاهری نسبتاً متفاوت را در نقش اصلی آن خواهیم دید. اولین نمایش رسمی این فیلم در جریان جشنواره کن خواهد بود که این رویداد از دو روز دیگر آغاز به کار می‌کند.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.