نویسنده: سینا سه شنبه، 10 اسفند 1400
ساعت 09:30

پیش‌نمایش بازی Submerged: Hidden Depths

2.29 از 5

قسمت اولِ Submerged حدود هفت سال پیش به بازار آمد و با واکنش‌هایی به شدت منفی از جانب بخش قابل توجهی از منتقدان رو به رو شد که از میان نوشته‌های برخی از رسانه‌ها، نوعی خصومت شخصی با اعضای استودیوی کوچک سازندۀ آن احساس می‌شد! در آن زمان احتمالاً نویسندگانی که وظیفۀ بررسی این عنوان را تقبل کرده بودند، تنها تعریفی که از بازی‌های ویدئویی در ذهن داشتند به قتل و کشتار خلاصه می‌شد و به این سبب پذیرش یک ماجراجویی آرام در جهانی پساآخرالزمانی برای آن‌ها بسیار سخت بود.

Submerged2 2

سری Submerged در آینده‌ای اتفاق می‌افتد که به علت تغییرات اقلیم و آب شدن یخ‌های قطبی، سطح دریاها و اقیانوس‌ها به حدی بالا آمده که بیشتر خشکی‌های کرۀ زمین به زیر آب فرو رفته است. داستان قسمت اول به جای تبدیل شدن به چیزی مثل فیلم Waterworld روی خواهر و برادری کم سن و سال تمرکز داشت که از دست پدر الکلی و آزارگر خود فرار کرده‌ بودند و Miku با رساندن قایق کوچکشان به بقایای شهری مربوط به دوران قبل از نابودی، به دنبال ابزار و وسایلی می‌گردد تا جراحات برادرش را مداوا کند.

قسمت دوم، با نام Submerged: Hidden Depths، که کمی بیش از یک سال پیش روی پلتفرم Stadia منتشر شد، ده روز دیگر قرار است روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هشتم و نهم هم در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد و از معدود بازخوردهایی که سال گذشته برای آن در رسانه‌ها منتشر شد، می‌شد برداشت کرد که تعدادی از کاستی‌های قسمت اول برطرف شده و مدت زمان تجربۀ کار هم افزایشی دو سه برابری داشته است. سازندگان بازی این فرصت را در اختیار ما قرار داده‌اند تا پیش از عرضه امکان تجربۀ بخش‌های ابتدایی بازی را داشته باشیم که در ادامۀ مطلب نگاهی گذرا به آن می‌اندازیم.

اولین چیزی که در Submerged: Hidden Depths به چشم می‌آید گسترش محیط‎های قابل تعامل نسبت به قسمت قبل است که باعث شده سازندگان فضای بیشتری برای به رخ کشیدن طراحی‌های هنری خوش رنگ و لعاب خود داشته باشند. برخلاف دیگر آثار پادآرمانشهری/آخرالزمانی، سری «غوطه‌ور» تصاویر خود را به رنگ‌های خسته‌کنندۀ قهوه‌ای، سیاه و خاکستری خلاصه نکرده‌اند و جهان رو به زوال این مجموعه به علت پس گرفتن جهان توسط طبیعت، بسیار زیبا و چشم‌نواز طراحی شده است. با وجود اینکه این عنوان از نظر جزئیات و کیفیت بافت‌ها، قرار نیست جایزۀ خاصی ببرد ولی طراحی با کیفیت آب که بخش قابل توجهی از بازی را تشکیل می‎دهد در کنار رنگ‌آمیزی محیط و البته در نظر گرفتن این مسئله که با عنوانی تماماً مستقل طرف هستیم، بخش بصری کار نمرۀ قبولی می‌گیرد.

Submerged2 2

کلیت گیم‌پلی تغییرات بزرگی نداشته اما به علت حادثۀ جدیدی که در جهان بازی به وقوع پیوسته، این دنیای مغروق کمی متخاصم‎‎تر از قبل به نظر می‌رسد اما از نظر ریشه‌ای باز هم سرگذشت Miku و Taku را در دنبال می‌کنیم که در بقایای به جا مانده از گذشته به دنبال وسایل مورد نیاز خود برای گذران زندگی هستند و البته این بار به دنبال علت رویداد احتمالاً خطرناک جدید هم می‌گردند. گشت و گذار شما در این محیط‌های زیبا ولی در عین حال رعب‌آور با موسیقی متن دلنشینی همراه شده تا سفر اقیانوسی شما به همراه این خواهر و برادر، لذت دو چندانی داشته باشد.

همانطور که بالاتر اشاره شد، بازی Submerged: Hidden Depths در تاریخ 19 اسفند ماه سال جاری برای پلتفرم‌های PC، PS4، PS5، Xbox One و Xbox Series منتشر خواهد شد.

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.