نویسنده: Sasan سه شنبه، 20 ارديبهشت 1401
ساعت 20:01

موفقیت تجاری بزرگ بخش‌ بازی‌های ویدئویی و استودیوی فیلم‌سازی سونی

5 از 5

سونی به مانند اکثر رقبای تجاری آمار سال مالی گذشته را منتشر کرد بر اساس آن‌ها، بخش‌های مرتبط با بازی‌های ویدئویی و استودیوی فیلم‌سازی این شرکت به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کردند. کنسول نسل قبلی این شرکت یعنی Playstation 4 که روزهای آخر حضور خود در بازار را سپری می‌کند، با رسیدن به فروش 117.2 میلیون دستگاه کماکان مقام دومِ جدول پرفروش‌ترین کنسول‌های خانگی تاریخ را به خود اختصاص داده و با توجه به فاصله نسبتاً زیاد با رتبه اول، که کنسول دیگری از سونی یعنی Playstation 2 است، دیگر شانسی برای رسیدن به مقامی بهتر را نخواهد داشت و از طرفی همین رتبه فعلی هم توسط کنسول موفق شرکت نینتندو تهدید می‌شود.

در سوی دیگر Playstation 5 با وجود مشکلات فراوانی که بر سر راه فرآیند تولید و عرضه آن از همان روزهای ابتدایی وجود داشته، به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و تا به امروز 19.3 دستگاه از این کنسول توسط سونی به بازار عرضه شده است. این آمار در حالیست که در سه ماه اول سال جاری میلادی فقط 2 میلیون دستگاه از این محصول به فروش رسیده که خبر از افت فروش 1.3 میلیون دستگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را می‌دهد. تعداد کاربران سرویس Playstation Plus هم با افتی دویست هزار عددی به رقم 47.4 میلیون کاربر نزول پیدا کرده اما فروش نرم‌افزار روی کنسول‌های سونی با رشد بیش از 9 میلیون نسخه‌ای از مرز 70 میلیون نسخه عبور کرده که 14.5 میلیون نسخه مربوط به عناوین ساخته شده توسط سونی بوده و همچنین 71 درصد از این آمار به فروش دیجیتالی اختصاص داشته است.

Spider Man No Way Home 4

استودیوی فیلم‌سازی سونی هم به لطف رکوردشکنی‌های جدیدترین فیلمِ مرد عنکبوتی به سود 1.67 میلیارد دلاری دست پیدا کرده که رشدی 172 درصدی نسبت به سال مالی قبلی را نشان می‌دهد که با توجه به شرایط خاص همه‌گیری کووید 19 و عدم موفقیت دیگر استودیوهای بزرگ رقیب، عملکرد به شدت موفقی به حساب می‌آید. دیگر فیلم‌های موفق سونی در این مدت زمان یک ساله، Venom: Let There Be Carnage با فروش بیش از 500 میلیون دلار و اقتباس سینمایی سری بازی‌های Uncharted با فروشی نزدیک به 400 میلیون دلار بوده‌اند. سونی به دلیل عدم برخورداری از سیستم پخش فیلم آنلاین مستقل همانند دیگر رقبا، بخشی از سود خود را مدیون فروش تعدادی از عناوین کوچکتر خود به سرویس‌هایی چون نتفلیکس است که مسئله فقدان سرویس استریمینگ ممکن است در سال‌های آینده به ضرر این شرکت تمام شود.    

Sasan | اخبار | 10/05/2022
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.