نویسنده: سید علی روح‌الامینی دوشنبه، 20 تیر 1401
ساعت 21:37

نقد و بررسی بازی Arcadegeddon

تجربه یک روگ‌لایت جالب

5 از 5

بازی Arcadegeddon از آن دست آثاری است که همزمان چیز جدیدی برای ارائه ندارد، اما با این حال تجربه آن مخصوصا برای دوست‌داران ژانر روگ‌لایک و شوتر سوم‌شخص لذت‌بخش خواهد بود. در ادامه این نقد و بررسی با بازی مگ همراه باشید.

arcadegeddon review 1

آثار روگ‌لایک بدون‌شک از آن دست بازی‌هایی محسوب می‌شوند و که علاقه‌مندان مخصوص خود را دارند. شاید هرشخصی نتواند با این دست عناوین ارتباط برقرار کند. این امر تا زمانی کاملا صدق می‌کرد که بازی موفق Returnal را مشاهده نکرده بودیم. بدون‌شک این بازی گیمر‌های بیشتری را به سمت این دست از عناوین راهی کرد. حال اما بازی Arcadegeddon نیز توانسته با ترکیب جذابی سبک روگ‌لایک با تیراندازی سوم‌شخص، اثری خلق کند که شاید از همه لحاظ کامل نباشد اما تجربه جذابی خواهد بود. هرچند که ایرادات بازی کم است، اما کمبود طراحی‌ها و لول‌دیزاین‌های بزرگ نیز با وجود برچسب قیمت 20 دلاری برای این اثر قابل قبول است. هرچند که طراحی مراحل بازی به‌خودی خود واقعا جذاب هستند و می‌توانند طرفداران این ژانر را مغلوب خود کنند. در این اثر شما باید با تجربه یک بازی وارد جهانی شیطانی شوید. جهانی که به‌خوبی طراحی شده است و سیستم مبرازات و کنترل کاراکتر آن را بهتر نیز کرده است. سرعتی بودن بازی در کنار تنوع بسیار بالای سلاح‌ها که به‌شدت بازی را جذاب‌تر کرده‌اند، باعث رضایت شما از این اثر خواهند شد. به دل دشمن بزنید و با یک چوب بیسبال به جون آن‌ها بی‌افتید. هرچند که تنوع دشمنان در بازی تعریفی ندارد، اما ساز‌کار کلی بازی و پیدا کردن جعبه‌هایی که پر است از آیتم‌های مختلف می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. همین جعبه‌ها که در بسیاری از بازی‌های ژانر روگ‌لایک مشاهده می‌کنید، سطح‌بندی‌های گوناگون دارند و با رو کردن آیتمی جدید، می‌توانند حس کنجکاوی شما را تحریک کنند.

arcadegeddon review 2

رنگ‌بندی بازی و جلوه‌های هنری که  به تصویر کشیده می‌شود بسیار چشم‌نواز هستند. بازی با گرافیک خاص و ساده خود، کاری می‌کند که در بسیار از نقاط تجربه خود که اکثرا به‌سرعت در حال انجام است باستید و عکس بگیرید. اکثر این موارد با ترکیب رنگ فوق‌العاده کارگردانان هنری بازی به‌وجود آمده و موسیقی خوب بازی، باعث به‌وجود آمدن اتمسفری درست برای چنین اثری شده است.بخش مولتی‌پلیر بازی نیز جذابیت خاص خود را دارد اما ممکن است پس از مدتی خسته‌کننده شود. این بخش در هر بار شروع هشت مرحله دارد و باید در این مسیر بیشترین امتیاز را بگیرید. این مراحل یا به‌صورت تیمی و دونفره پیش می‌روند یا باید به مبارزه با یکدیگر بپردازید. شاید اصلی‌ترین مشکلی که کمی بنده را اذیت می‌کرد، دیر پیدا کردن بازیکنان برای شروع سریع‌تر بخش آنلاین بازی بود. برای تجربه این بخش زمان نسبتا خسته‌کننده زیادی را باید سپری کنید. با این حال ترکیب مکانیزم‌های جذابی گان‌پلی اثر درکنار سیستم کنترل کاراکتر سریع و جذاب آن، چالش برنده شدن در این بخش را هیجان‌انگیز می‌کند.

arcadegeddon review 3

همچنین چندین کاراکتر در این اثر وجود دارند که پس از صحبت با آن‌ها می‌توانید مراحل و چالش‌های مربوطه را تهیه کنید تا در بخش ماجراجویی بازی انجام دهید. طبق روال همیشگی این کارها پاداشی به همراه خواهند داشت. بخش ماجراجویی بازی نیز همان بخش تک‌نفره یا چند نفره به‌صورت co-op است که در آن با موج‌های متعدد دشمنان و درمحیط‌های گوناگون به مبارزه می‌پردازید. لازم است اشاره کنم که این بازی بخش خرید لباس، قدرت و همچنین ارتقا سطح کاراکتر را نیز شامل می‌شود. اما متاسفانه تنوع لباس‌های و آیتم‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد به میزانی کم هستند که اشتیاقی به خرید آن‌ها نداشته باشید.

arcadegeddon review 4

با این حال موسیقی‌های بازی نیز در اکثر مواقع بسیار خوب عمل می‌کنند و تنها در برخی صحنه‌ها، نمی‌توانند آنطور که باید آدرنالین به شما تزریق کنند. در این راستا ممکن است در طول مبارزات سنگین و هیجان‌انگیز، کمی از انرژی شما کاسته شود. با این حال این مورد آنقدری زیاد نیست که خیلی به چشم بی‌آید. درکنار موسیقی صداگذاری این عنوان نیز جذابی کار شده و کاراکتر‌های بازی، صداگذاری و دیالوگ‌های خوبی ارائه می‌کنند. البته که شاید سازندگان باید کمی در این بخش دیالوگ‌ها را کوتاه‌تر می‌کردند تا گیمر‌ها دچار خستگی نشوند. با این حال اکثر دیالوگ‌های این اثر آنچنان اهمیتی ندارند زیرا اکشن و مبارزات این اثر است که حرف اول را می‌زند. دیالوگ‌های زیاد بازی در ابتدای تجربه اثر به‌شدت خودنمایی می‌کنند و بخش آموزش طولانی آن، باعث می‌شود در ابتدا با سرعت کم‌تری با این عنوان ارتباط برقرار کنید.

arcadegeddon review 5

شاید این بازی در نگاه کلی یک اثر بدون نقص نباشد اما اکشن و مکانیزم‌های مبارزات بازی، درکنار طراحی مراحل جذاب و درست آن بیش از برچسب قیمت بیست دلاری آن ارزش دارد. درنتیجه برای کسانی که علاقه شدیدی به تجربه عناوین مبارزه‌ای سوم‌شخص و سریع دارند و درکنار آن، از بازی‌های روگ‌لایت نیز لذت می‌برند می‌توانند مدت زمان خوبی را سرگرم تجربه این اثر شوند.

7.5از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Arcadegeddon توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است 

  • استودیوی سازنده: IllFonic
  • پلتفرم تحت بررسی: Xbox Series X|S
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.