نویسنده: سید علی روح‌الامینی چهارشنبه، 19 مرداد 1401
ساعت 16:00

نقد و بررسی بازی Lost in Play

تجربه‌ای بی‌نهایت آرامش‌بخش

3.67 از 5

 اگر به دنبال اثری مناسب تمامی سنین به‌خصوص کودکان هستید، باید بگویم حتما تا انتهای این نقد و بررسی همراه ما باشید. زیرا قرار است عنوانی شایسته تجربه توسط فرزند، خواهر یا بردارد و حتی خود شما را معرفی کنیم. در ادامه با بازی مگ همراه باشید.

lost in play 2

هر ساله بازی‌های بزرگ و کوچک بسیاری روانه بازار می‌شوند. اگر بخواهیم به‌طور کلی روی عناوین مستقل تمرکز کنیم همیشه اثری را پیدا نمی‌کنیم که افراد با سن کمتر نیز بتوانند آن را تجربه کنند و ایده منحصربه‌فرد خودشان را از آن بگیرند. در حالی که آن بازی همچنان توسط افراد با سن بالاتر نیز قابل تجربه باشد و لذت‌بخش. بازی Lost in Play از آن دست آثاری است که هر شخصی با تجربه آن حس لذت‌بخش آرامش را تجربه می‌کند. بنده در زمانی که به‌شدت درگیر کار و فعالیت‌های دیگر زندگی بودم، تنها کافی بود تا یک ساعت پای تجربه این اثر بنشینم. به همین راحتی تمام کار و درگیری‌های ذهنی خود را فراموش کردم و فقط درحالی که لبخندی روی لب داشتم بازی را تجربه می‌کردم. این اثر قرار نیست شما را بخنداند اما لبخندی به نشانه رضایت و آرامش را روی لب‌های شما پدیدار می‌کند. با این حال برداشتی که کودکان از این اثر خواهند داشت متفاوت خواهد بود و آن‌ها قطعا لحظات شاد‌تری را با این اثر سپری خواهند کرد و فانتزی‌های ذهن کودکان را باز‌تر و قابل لمس‌تر می‌کند.

lost in play 3

گرافیک خاص و منحصربه‌فرد بازی که به درستی انتخاب شده درکنار انیمیشن‌های نرم کاراکتر‌های اصلی بازی که درواقع دو خواهر و برادر هستند، بسیار بسیار جذابیت تصویر روبه‌روی شما را افزایش می‌دهند. تم فانتزی و واقعی که این اثر به‌خود گرفته باعث می‌شود تماما احساس جابه‌جا شدن میان دو دنیا را داشته باشید و ترکیب رنگ و نورپردازی که در راستای همین موضوع استفاده شده، هویت خاصی به هر دو بعد بازی بخشیده است. نه تنها هویت بلکه جذابیت بصری خاصی را خلق کرده که در کنار موسیقی واقعا به‌شدت خارق‌العاده و درست بازی، باعث خلق اتمسفری کم‌نظیر در عناوین مستقل مشابه شده است. اتمسفری که برای شما یادآور خاطرات خوش و آرامش‌بخش و برای کودکان، حس غرق شدن در جهان یکی از انیمیشن‌های موردعلاقه آن‌ها را می‌دهد.

lost in play 4

همچنین بازی اصلا دیالوگی ندارد و با تصویر‌پردازی، انیمیشن‌های چشم‌نواز و موسیقی داستان خود را روایت کرده و مسیر‌های جدید را به شما نشان می‌دهد. در این راستا حتی لحظه‌ای هم شمارا اذیت نمی‌کند و حتی حس کنجکاوی و استمرار در به‌ثمر رساندن پازل‌ها را تحریک می‌کند. درحالی می‌توان گفت با یک Point and Click طرف هستیم و وقایع محیطی به‌صورتی روایت می‌شود که وارد چند اسلاید محیط شده و باید برای ادامه مسیر پازلی را حل کنید، اصلا و ابدا شما را خسته نمی‌کند. درواقع زمانی که وارد محیطی می‌شوید و باید تمام اقلام را پیدا کرده و ارتباط میان آن‌ها را پیدا کنید و درنهایت در پازل از آن‌ها استفاده کنید، همه و همه با انیمیشن و رویدادی جالب طراحی شده‌اند و خسته‌کننده نیستند. حتی برای آنکه خود شما یا کودکان در راستای حل معما‌ها اذیت نشوند، یک راهنما برای هر قدم دراختیار شما قرار می‌گیرد و به‌صورت غیرمستقیم کاری را که باید انجام دهید را به شما نشان می‌دهد. این گونه دیگر قرار نیست با یک هیولا پر از پازل روبه‌رو باشید. صرفا قرار است از همه‌چیز لذت ببرید و اگر چیزی پس از مدتی شمارا ناراحت کرد راحت می‌توانید تجریه لذت‌بخشی از آن استخراج کنید.

پازل‌های بازی نیز واقعا به جذابی طراحی شده‌اند و تنوع به‌شدت بالایی دارند. از معما‌های محیطی نظیر پیدا کردن راهی برای به‌دست آوردن یک کاسه بگیرید و که سلسه مراتبی از کارها را شامل می‌شود، تا پازل‌هایی نظیر بازی‌های دوز، جورچین، پیدا کردن مسیر و بسیار بسیار موارد دیگر. همین تنوع بالا پازل‌ها نیز باعث می‌شوند دادئما غافلگیر شوید و برای مشاهده قدم بعدی هیجان‌زده باشید.

lost in play 5

بدون‌شک بازی Lost in Play از آن دست بازی‌هایی است که المان‌های روایت داستان آن به‌شکل فوق‌العاده‌ای جذاب و آرامش‌بخش طراحی شده‌اند و برای تمام سنین بهترین تجربه خواهد بود. اثری که قرار است به هر شخصی از هر رده سنی متفاوتی تجربه خاصی ارائه کند و در این مسیر واقعا موفق شده است. درکنار تمام این موارد تنوع بسیار زیادی پازل‌ها و طراحی جذاب آن‌ها درکنار محیط‌های انیمیشنی و زیبا بازی باعث جذابیت بازی شده‌اند. درحالی که یکی از درست‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین موسیقی‌هایی که روی این عناوین به کار می‌رود را تصور می‌کنید، به من اعتماد کنید که اگر درگیری‌ها و مشکلات فراوانی دارید این بازی قرار است ذهن شما را به‌صورت کامل پاکسازی کند.

 

 

7 از 10

نسخه نقد و بررسی بازی Lost in Play  توسط ناشر در اختیار بازی‌مگ قرار گرفته است 

 

  • استودیوی سازنده: Happy Juice Games
  • پلتفرم تحت بررسی: PC
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.