نویسنده: seyed.ehsan97 دوشنبه، 02 آذر 1394
ساعت 23:39

اولین تجربه ی بازی با Star Wars Battlefront

4.67 از 5

با توجه به هايپي که هميشه پشت عناوين جنگ ستارگان (چه فيلم و چه بازي) وجود داره تصميم گرفتم که اين عنوان رو امتحان کنم و اولين تجربياتم رو با شما دوستان در ميون بذارم . پس با من در اولین تجربه ی Star Wars Battlefront همراه باشید .

 در ابتدا Update بازي ، که حدود 250 مگابايت حجم داشت رو دانلود کردم و بعد وارد بازي شدم ( چه لذتي داشت که براي اولين بار يک بازي با حجم کمتر از 800 گيگ ديدم چشمک) ، بازي من رو در نقش Darth Vader قرار داد و اعلام کرد ،
" تا زمانيکه نصب بازي انجام ميشه بايد Rebel هاي بدبخت رو بکشي . تازه يک فرجه هم بهت ميدم. خودت نميميري :) "
بعد از حدود 15 دقيقه کشتن Rebel ها که کم کم داشت حال بهم زن ميشد ، بالاخره نصب بازي تمام شد و من پرت شدم وسط جنگ ستارگان خندان
از همون اول، بازي با موسيقي متن فوق العاده و نوستالژيکش حس خوبي به من داد که خاطرات کلي فيلم جنگ ستارگان رو که هر کدوم رو در حد تهوع ديده بودم برام زنده ميکرد .با ورود به حالت Blast ، گرافيک فوق العاده بالا و پر جزئيات بازي بقدري خوب بود که کامل جذب بازي شدم . نزديک به 6 ساعت داخل حالت هاي مختلف Supremacy ، Blast ، Droid Run و Hero Vs Villain دشمن رو کشتم و کشته شدم تا بتونم تجربم رو با شما دوستان به اشتراک بزارم .
مي تونم بگم که وصل شدن به سرورهاي مختلف بازي خيلي راحت بود و مشکلات عادي براي Call of Duty باز ها مثل لگ و تاخير و قطع شدن از هاست و سرور اصلا ديده نميشد . بعلاوه اينکه Connection بازي خيلي پايدار بود که مشخص ميکرد Star Wars Battlefront قراره تجربه online خيلي کامل و مفصلي رو ارائه بده . البته بازي بدون مشکل هم نبود .مثلا Respawn ها گاهي اوقات من رو در Base حريف ظاهر مي کرد و باعث مي شد که من حدود 10 نفر از بازيکنان حريف رو يکجا نابود کنم ( البته نا گفته نماند حس خيلي خوبي بود آرام) و اين اتفاق تقريباً در همه حالت هايي که بازي کردم تکرار ميشد و مشکل بزرگي به حساب ميامد. به اين دليل که نقشه بازي بسيار بزرگه و وقتيکه Respawn ها تصادفي باشه احتمال اينکه شما در پشت حريف يا برعکس ظاهر بشيد خيلي بالا ميره ، علاوه بر اين حس کردم بعضي نقشه ها ميتونن روي برد و باخت يک طرف تاثير بزارن . چرا که بعضي از تيم ها داخل بعضي از نقشه ها خيلي کامل ميتونن استتار کنن و مخفي بشن . مثلاً در محيط جنگلي ، Rebel ها به سختي ديده مي شدن و در محيط هاي برفي ، Storm trooper ها .
نميدونم اين چه روند مزخرفيه که استوديو هاي بازي سازي در پيش گرفتن که يا بخش داستاني رو در حد افتضاح ميسازن و سعي ميکنن به همه بگن، شما درک نميکنين ما کلي نوآوري کرديم و يا کلا اين بخش رو مثل Star wars Battlefront از بازي حذف ميکنن . اعتراض کردم که بدونيد Star Wars Battlefront بخش داستاني نداره و بازي کلا يک عنوان مولتي پليره ( ميخوام بدونم خانوم Amy Hennig که نابغه ي خلق داستان هاي ماجراجوئيه داخل اين بازي چيکار ميکرده ) البته به جاي اين قسمت ، قسمتي بنام Missions (ماموريت ها) بوجود آمده که هم بصورت چند نفره CO-OP و هم بصورت Online قابل بازيه و به اينصورته که شما بايد از خودتون مقابل موجي از دشمنان دفاع کنيد ( واقعا ؟! يعني زامبي کال اف ديوتي رفته فضا ! ) البته از حق نگذريم بخش جذابي هم هست که باز هم از فقدان بخش داستاني رنج ميبره .
در مجموع و با اولين تجربه ، متوجه شدم که با يک بازي Online محور و خوشحال روبرو هستم که در تمام قسمت هاي Online مي تونيم از بازي لذت ببريم اما با اين وجود Stars war Battlefront رو در سطح بازي هاي متوسط قرار ميدم که با وجود تبليغات زيادي که در موردش شده بود و در اصطلاح Hype زيادي که در موردش وجود داشت، بخش بزرگي از فروشش رو مديون تبليغات و اسم جنگ ستارگانه . عنواني که نتونست در حد و اندازه هاي اسمش ظاهر بشه . بازی پتانسلی بسیار بالائی برای یک بخش داستانی جذاب داشت که متاسفانه تحقق پیدا نکرد .

seyed.ehsan97 | مقالات | 23/11/2015
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 293
    تشکر: 346
    تشکرشده: 281
    پروفایل psn: Farids1988
    رتبه لیدربرد psn: 103
    کنسول‌های بازی:

    نداشتن بخش داستانی معضل بزرگیه. همیشه چیزی که یه بازی رو به یاد موندنی می کنه داستان بازی هست، وگرنه بقیه پارامترها به مرور زمان به فراموشی سپرده میشه.
    مضاف بر این که نداشتن بخش single player و اتکای بازی بر چند نفره بودن باعث میشه که خیلی ها همچنان نتونن یا کلا بازی رو تجربه کنن یا بخاطر مشکلات اینترنت تجربه خوبی ازش داشته باشن.

    ‏SirGhas و ‏Rairhahz از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 255
    تشکر: 194
    تشکرشده: 136
    پروفایل psn: MBEMPIREir
    رتبه لیدربرد psn: 48
    کنسول‌های بازی:

    بسیار عالی کی میشه یه بازیه خوب بیاد هی بازی کنیم

  • Super Admin
    آفلاین
    عضویت: ارديبهشت 1391
    نظرها: 2207
    تشکر: 1015
    تشکرشده: 1195
    پروفایل psn: Sir-Ghas
    رتبه لیدربرد psn: 112
    کنسول‌های بازی:

    ممنون از seyed.ehsan97 عزیز بخاطر مطلب خوبش
    فکر میکنم این موضوع Respawn ها برای بازی های جدید خیلی اذیت میکنه . داخل Black ops 3 هم به این موضوع اشاره کرده بودید .

    ‏Rairhahz و ‏seyed.ehsan97 از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: شهریور 1394
    نظرها: 397
    تشکر: 404
    تشکرشده: 281
    کنسول‌های بازی:

    احسان جان خسته نباشی متن روان و خوبی بود
    بنظر من یکی از دلایل حذف قسمت داستانی بعضی بازیها بعلت مشخص بودن داستان و داشتن fan base قوی هست
    بطوریکه دوستان سازنده بازی زیاد اهمیتی به قسمت داستانی و مشکلات و سوراخ سمبه های بازیشون نمیدن
    بعنوان مثال ناروتو : کلا انقدر بخش داستانیش داغون بود که بعد از یک چند صد سالی تصمیم گرفتن بخش داستانی و campaign رو حذف کنن و همه توانشون رو گذاشتن رو بخش مبارزه بازی
    کسانی هم که بازی رو میخرن تا از راه میرسن میرن برای battle چون داستان رو از حفظ هستن.

    ‏SirGhas و ‏Rairhahz از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Mr.Berserk
    احسان جان خسته نباشی متن روان و خوبی بود بنظر من یکی از دلایل حذف قسمت داستانی بعضی بازیها بعلت مشخص بودن داستان و داشتن fan base قوی هست بطوریکه دوستان سازنده بازی زیاد اهمیتی به قسمت داستانی و مشکلات و سوراخ سمبه های بازیشون نمیدن بعنوان مثال ناروتو : کلا انقدر بخش داستانیش داغون بود که بعد از یک چند صد سالی تصمیم گرفتن بخش داستانی و campaign رو حذف کنن و همه توانشون رو گذاشتن رو بخش مبارزه بازی کسانی هم که بازی رو میخرن تا از راه میرسن میرن برای battle چون داستان رو از حفظ هستن.

    مرسی خیلی ممنون!
    البته من فکر می کنم اگر نگاهی به تاریخچه شرکت EA داشته باشیم پاسخ شما کاملاً واضحه:
    دلیل این نیست که نمی توانند قسمت داستانی بگذارند بلکه نمی خواهند بخش داستانی داشته باشه دلیلش هم این هست که وقتی EA میبیند که این بازی قراره بدون قسمت داستانی رکورد های فروش را جابجا کند دلیلی ندارد که فسمت داستانی بگذارد و اول این بازی کم محتوا تا جایی که می تواند می فروشد و سپس بعد حدود دو سال یا بیشتر بازی با محتوای کامل را ارائه می کند اینطوری هم سود بیشتری کرده و هم سر طرفداران این سری را تا مدتی با یک عنوان کم ارزش گرم کرده است.

    ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده است.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 3
    تشکر: 5
    تشکرشده: 4
    پروفایل psn: Rairhahz
    رتبه لیدربرد psn: 66
    کنسول‌های بازی:

    مرسی از مطلبتون، زحمت کشیدین
    ولی واقعا به قول شما یکی از مشکلات عمده بازی نداشتن داستانه و با توجه به سرعت های نت و قطعی هایی که پیش میاد خیلی اینطور بازی چنگی به دل نمیزنه

    ‏seyed.ehsan97 و ‏Mr.Berserk از این نوشته تشکر کرده‌اند.
  • Registered
    آفلاین
    عضویت: بهمن 1393
    نظرها: 46
    تشکر: 53
    تشکرشده: 33
    پروفایل psn: Arno_assassin97
    رتبه لیدربرد psn: 115
    کنسول‌های بازی:
    در پاسخ به: Rairhahz
    مرسی از مطلبتون، زحمت کشیدین ولی واقعا به قول شما یکی از مشکلات عمده بازی نداشتن داستانه و با توجه به سرعت های نت و قطعی هایی که پیش میاد خیلی اینطور بازی چنگی به دل نمیزنه

    مشکل نبود قسمت داستانی نیست! من مشکلی بایک عنوان MP بدون نقص ندارم اما مسئله اینجا هست که مولتی پلیر بازی نه تنها بدون نقص نیست بلکه ایرادات بسیار بزرگی دارد و حتی بهترین حالت های بازی قبل یعنی Space Battles و Galactic Conquest را هم در خود جای نداده است!

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.