نویسنده: قاسم ممتاز چهارشنبه، 21 مهر 1389
ساعت 15:39

نقد و بررسی Guitar Hero : Warriors Of  Rock

4 از 5

نویسنده : امیرحسین باوفا

باز هم این بازی و باز هم یک نسخه دیگه از اون . نمیدونم تا کی این بازی میخواد ادامه داشته باشه ؟ (اما خدا کنه فعلا ادامه داشته باشه!!!؟؟؟). سری بازی های  Guitar Hero از سال 2005 به عنوان اولین بازی موزیکال رسمی عرضه شد . از نسخه های اول و دوم به همون دلیل اولین بازی موزیکال بودن خیلی خوب مورد استقبال قرار گرفتن اما طرفداراش خاص بودن. ولی عرضه ی گیتار هرو 3 بود که توجه همه رو به خودش جلب کرد ، وقتی که از Slash در این بازی استفاده شدو شخصیت اون رو در گیتار هرو طراحی کردن ،آهنگ های متفاوتی نسبت به بازی های قبل ساختن ، گرافیک بازی رو ارتقا دادن و ... البته درسته که با عرضه اولین نسخه Rock Band هم زمان با GH3 از نظر دادن نمره به GH ضربه وارد شد ولی به دلایلی که گفتم طرفدارش بیشتر شدن. اما بعد از این بود که بوی پول به مشام روسای  Activsion   خورد و با دادن نسخه های Spin Off خواستن پول بیشتری به جیب بزنن. بعد از GH3 ،GH:Aerosmith\GH4:World tour\GH:Smash Hits\GH:Metallica \ GH5 \ GH:Van Halen عرضه شدن که از این همه فقط GH:Metallica و GH:World tour به فروش نسبتا موفقی دست پیدا کردن . سایر نسخه ها به موفقیت چشم گیری دست پیدا نکردن . یکی از دلایل ضعف نسخه های بعدی اولا پشتیبانی فقط از گیتار بود ، یعنی گیمر نمیتونست مثل نسخه های قدیمی با دسته بازی کنه و باید حتما یک گیتار تهیه میکرد ، نکته ی دوم پشتیبانی از سایر ادوات موسیقی مثل درام و میکروفن بود که به این معنی بود که اگر می خواستید تمامی اچیومنت های بازی رو بگیرید باید حتما از این وسایل هم استفاده میکردید !!!؟!

خوشبختانه آخرین نسخه ،یعنی GH6:Warriors Of Rock از نسخه قبلی بهتر بود . چونکه این بازی حول محور موزیک می چرخه پس این بازی تنها میتونه با آهنگهاش گیمر رو راضی کنه. حالا این دیگه بر میگرده به سلیقه ی افراد که از چه نوع سبکی خششون میاد( اکیدا توصیه میکنم اگر آهنگ راک تو سلیقتون نیست، اصلا GH بازی نکنین). کلیت موزیک ها همونطور که درهمه ی نسخه ها همینطوری بود ،شامل  آهنگ های  Rockو Metal  میشه. علت پیشرفت این نسخه هم نسبت به نسخه های قبل موزیک هاش بود . شما رو نمی دونم ؟ اگه با سبک موسیقی Metal و یا Rock حال میکنین این بازی ( البته بعد از GH:Metallica) یک بازی متال کامل به شمار میاد . موزیک های شاهکاری مثل :

Children of Grave Black Sabbath

Bohemian rhapsody_ Queen

Burn_Deep Purple

در این بازی خیلی به چشم میان.

از آهنگها که بگذریم گیم پلی بازی خوبه و عینا مثل GH 5 می مونه. البته یکم سرعت صفحه پایین اومده و بازی رو یکم آسونتر کرده به خاطر همین قضیه شما بیشتر آهنگا رو می تونین بنوازید.

با این که گرافیک تو این بازیها ( منظور سری GH و RB) خیلی اهمییت نداره ولی گرافیک این بازی هم از نسخه قبل خیلی  بهتر شده . موتور گرافیکی بازی همون موتور جدید کمپانیRedOctane   هست که برای تمامی گیتار هرو ها استفاده شده البته با کمی تغییر در جزئیات و افزایش تکسچر بندی .( جالبه که در رابطه با Redoctane خدمت شما دوستان عرض کنم که اکتیویژن این کمپانی رو بعد از عرضه ی گیتار هرو 1 یعنی در سال 2006 به مبلغ 99.6 میلیون دلار خریداری کرد) حالتهای بصری و افکتهای تصویری هم جذاب تر شدن. سیستم کارکتر هم  اینطوره که هم میتونین یک راکر به دلخواه بسازید ویا یک راکر آماده انتخاب کنین. از شخصییت واقعی هم خبری نیست . البته ناگفته نباشه که شایعه شده بود که قرار Dave Mutaine که پایین تر دربارش توضیح دادم ، ساخته بشه... که این امر اتفاق نیفتاد . البته از آواتاری که برای کارکتر خودتون درون ایکس باکس 360 تتون ساختید هم میتونید استفاده کنید .

درجه ی سختی بازی از 5 درجه ی Beginner\Easy\Medium\Hard\Expert تشکیل میشه که  Beginner همون طور که از اسمش پیداست آسون ترین و Expert هم سخت ترین درجه نوازندگی که بازی رو این درجه با تمام نت ها و تکنیک ها انجام میشه.

دوباره Activision کنترلرجدید هم ساخته ولی ملالی نیست، چون از تمام کنترلرهایی که در نسخه های قبلی بوده مثل گیتارهای قبلی اینجا هم میشه استفاده کرد . راستی باید بگم که دوباره  هم نمیشه از دسته  برای نواختن موزیک ها استفاده کرد که این یکی خودش کلی زد حاله .

همه ی این ها به کنار این بازی یک داستان کوچولو هم داره. شما باید با شخصیت های بازی که هر کدوم قابلیت خاصی دارند یک غول بی شاخ و دم که معلوم نیست از کجا پیداش شده رو شکست بدین . ویژگی های افراد کلا باعث اضافه شدن ستاره میشن . مثلا وقتی با Johnny  بازی می کنین ، با داشتن یک درجه در کنار علامت ضرب امتییاز، با هر چه نوازندگی بهترتون و به آخر رسوندن این درجه یک ستاره به شما اضافه میشه که این حرکت  با تکرار همراهه . یا وقتی با Judy Nails می نوازین ، جایی که نشون دهنده ی وضعیت شماست (سبز_زرد_قرمز) بالای خونه ی قرمز یک خونه ی دیگه هم  هست که با رسیدن شما به این خونه یک ستاره به شما داده میشه.

مبارزه ی نهائی هم با کمک همه ی راکر هاست . به طوری که شما با گرفتن هرچه ستاره ی بیشتر کار رو تموم می کنین . شما باید در اجرا ی آخر با نواختن 3 آهنگ از گروه Mega death که یک گروه Trash Metalبا سابقه عالی و قدیمی هستن، این غول رو منهدم  کنین . لازم به ذکره که Dave Scot Mustaine ( گیتاریست و خواننده گروه  Mega death) شخصاٌ یک موزیک با نام Sudden Deathبرای این بازی ساخته که آخرین موزیک از آخرین اجرای شماست.

در مجموع GH6 تقریبا طرفدارهاشو راضی کرد و یکم تونست خرابکاری های GH5 رو بپوشونه ولی باز هم کافی نبود و ضعف هایی داشت که امیدواریم در نسخه های بعدی جبران بشه.

توجه :

چنانچه دوستان در زمینه ی بازی سوالی داشتند یا به مشکلی برخورد کرده بودند که به کمک احتیاج داشتند در قسمت نظرات مورد خود رو مطرح کنند تا در اسرع وقت توسط تیم M.b به اون پاسخ داده بشه .

آخرین ویرایش در 21 آبان 1398، 13:13
  • پلتفرم تحت بررسی: Xbox 360
گرافیک
8.5
گیم پلی
7.5
سرگرم کنندگی
8.0
موسیقی و صداگذاری
7.5
ارزش تجربه
8.0
خوشبختانه آخرین نسخه ،یعنی GH6: Warriors Of Rock از نسخه قبلی بهتر بود. به این دلیل که بازی حول محور موزیک می چرخه پس تنها میتونه با آهنگهاش گیمر رو راضی کنه! حالا این دیگه بر می‌گرده به سلیقه ی افراد که از چه نوع سبکی خششون میاد ( اکیدا توصیه میکنم اگر آهنگ راک تو سلیقتون نیست، اصلا GH بازی نکنین). کلیت موزیک ها همونطور که درهمه ی نسخه ها همینطوری بود ،شامل آهنگ های Rock و Metal میشه و البته برای تجربه‌ی بازی باید گیتار، دریام، بلندگو یا حداقل یک عدد هدست داشته باشید.
نقاط قوت
  • گرافیک بسیار خوب نسبت به سایر شماره های سری
نقاط ضعف
  • تعداد کم ترک های موسیقی
  • پشتیبانی ضعیف محتوای اضافی
6.6/10

امتیاز شما

(5 رای )
7.9/10
خیلی خوب
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.