نویسنده: Admin پنج شنبه، 15 مهر 1389
ساعت 14:04

نقد و بررسی Enslaved

4 از 5

بازی انسلود یکی‌ از اون بازیهاست که در شلوغی عناوین بزرگتر اِی۳ توجه زیادی بهش نشد ، اما شما در نگاه اول بطور خوبی غافلگیر میشین .
داستان بازی از اونجایی شروع می‌شه که دو شخصیت اصلی بازی مانکی( با صدای اندی سرکیس همون گللوم ارباب حلقه ها) و تریپ ( با صدای لیندسی شاو) دارند سعی می‌کنن که از سفینه برده گیرها فرار کنن ولی‌ در منطقه منهتن نیو یورک سقوط می‌کنن، در همین شلوغیه که تریپ هدبند خاصی‌ به سر مانکی وصل می‌کنه که اگر به فرمانهاش گوش نده میتونه فرمان درد شدیدی براش صادر کنه ، همچنین اگر تریپ بمیره هدبند بطور خودکار مانکی رو نابود می‌کنه.

 

از نقاط قوت بازی می‌شه به گرافیک زیبای مناظر بازی‌ اشاره کرد که بازیکن گاهی‌ به علت مأموریتش نمی‌تونه لذت کافیی ازشون ببره، انیمیشنه بازی‌ که خود آقای اندی سرکیس مدله موشن کپچرش بوده نیز بسیار روان و سریع هستش ، اما گاهی کنترل بازی در موقعییتهای پر استرس زیادی تیز می‌شه.

خوشبختانه از لحاظه هوش مصنوعیه همیارتون (تریپ) با مشکلی‌ روی به روی نمیشین بر عکس خیلی‌ بازیها! (شِوا!؟)

سیستم مبارزه بازی نیز راحت و دلچسبه و با اینکه خشونت زیادی وجود نداره بازیکن کاملا درگیر می‌شه، مانکی در مبارزات از چوب دستیش که میتونه به یک سپر و یا یک بازوکای پلسمایی ضعیف تبدیل بشه در بعضی‌ جاها حال و هوای شوتر سوم شخص هم به بازی میده، و مانکی نیز در بعضی‌ از مراحل میتونه از وسیله‌ی به نام کلود که شبیه یک هاور بورد هستش استفاده بکنه که تنوعه خوبی رو به بازی میده،  پازلها و رابطه ۲ شخصیت داستان هم با ضربه آهنگه خوبی مشکل تر و پیچیده تر می‌شه
.

نقطه ضعف بازی رو میشه نداشتن آزادی کافی‌ ( به علت سلطه شدید داستان بازی) و گاهی‌ بیش از حد بسته بودن زاویه ی دوربین در بعضی سکانس ها دونست ، اما در اصل همین داستان و رابطه بین ۲ شخصیت اون هستش که به بازی رنگ و جذابیت خودش رو میده، اگر بخواهم مثالی برای این بازی بزنیم می‌شه گفت استرس آنچرتد + کنترل پرنس آف پرشیا با فضایی  سر سبز و دلچسب .

در نهایت نقاط ضعف بازی با در نظر گرفتن نقاط قوتش قابل چشم پوشی هستن، از آخر مینویسم اگر شما دنبال یک بازیه اکشن/ ادونچر خوب با فضای آخر زمانی سر سبز هستین اِنسلیود یک عنوان خوبیه که شما رو سرگرم می‌کنه.

توجه :

چنانچه دوستان در زمینه ی بازی سوالی داشتند یا به مشکلی برخورد کرده بودند که به کمک احتیاج داشتند در قسمت نظرات مورد خود رو مطرح کنند تا در اسرع وقت توسط تیم M.b به اون پاسخ داده بشه .

آخرین ویرایش در 21 آبان 1398، 12:31
Admin | نقد و بررسی | 07/10/2010
  • پلتفرم تحت بررسی: Xbox 360
گرافیک
8.0
گیم پلی
6.5
سرگرم کنندگی
7.0
موسیقی و صداگذاری
7.0
ارزش تجربه
7.5
Enslaved از المان‌های شناخته شده و امتحان پس داده‌ی بازی های مطرح ژانر اکشن ماجراجویی و پلتفرمر از جمله آنچارتد و پرینس آف پرشیا استفاده کرده، اون‌ها رو در اتمسفری سرسبز ترکیب کرده، هوش مصنوعی قابل اعتماد رو بکار گرفته تا در نهایت به یک نتیجه‌ی ایده آل در بازی‌های اکشن ماجراجویی دست پیدا کنه . داستان خوب بازی بر زاویه‌ی بد دوربین ارجحیت داره تا کفه‌ی نقاط قوت Enslaved بر نقاط ضعف اون چیره بشه. اگر شما دنبال یک بازی اکشن/ ادونچر خوب با فضای آخر زمانی سر سبز هستین اِنسلیود تجربه‌ی خوبیه که شما رو سرگرم می‌کنه.
نقاط قوت
  • داستان خوب
نقاط ضعف
  • زاویه بندی بد دوربین در بعضی قسمت ها
8.0/10

امتیاز شما

(3 رای )
7.2/10
خوب
  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید و یا ثبت نام کنید.